Gå til innhold

Lærerstreiken - Hva vil konsenkvensene bli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er faktisk bra at det ikke ble streik. På skolen min vil det ikke skrives ut vitnemål i det hele tatt hvis det ble langvarig streik og da går 1 år rett i dass for meg da jeg har søkt på Blindern. Muntlig eksamen kan umulig være ille. Noe kan jeg uansett og det er bare 30 minutter med eksaminasjon så det går som smurt.

Jeg foretrekker vitnemål.

Lenke til kommentar
Det er faktisk bra at det ikke ble streik. På skolen min vil det ikke skrives ut vitnemål i det hele tatt hvis det ble langvarig streik og da går 1 år rett i dass for meg da jeg har søkt på Blindern. Muntlig eksamen kan umulig være ille. Noe kan jeg uansett og det er bare 30 minutter med eksaminasjon så det går som smurt.

6173522[/snapback]

Jeg bare lurer, du sier at det sisste halvåret går i dass hvis det blir streik/hadde blitt streik...

Da kunne jeg like greit ha sluttet til jul, da julekarakterene vil fungere som karakterer...

Lenke til kommentar

6173522[/snapback]

Jeg bare lurer, du sier at det sisste halvåret går i dass hvis det blir streik/hadde blitt streik...

Da kunne jeg like greit ha sluttet til jul, da julekarakterene vil fungere som karakterer...

6179851[/snapback]

Egentlig ikke, fordi hvis de karakterene blir satt som standpunkt har en klagerett på de, og det er derfor ikke noen problemer med å få de rette karakterene, hvis en har forbedret de da såklart.

Lenke til kommentar

6173522[/snapback]

6179851[/snapback]

Tja. Er små tall på et papir eneste grunnen til at du går på skolen? Trodde poenget var å faktisk lære noe jeg da men...

Lenke til kommentar
Nytter ikke å lære noe når vi ikke får beviser på at vi faktisk har lært noe. Å bare gå til universitetet å si at jeg kan noe uten å vise til tall går ikke.

6194303[/snapback]

Opplagt, men du kommer ikke langt med visse tall uten kunnskapen som de skal fortelle om - du trenger begge deler. Dessuten - når du først er inne, så er det opp til kunnskapen du sitter på og hvor god du er til å skaffe deg mer som bestemmer hvor godt du sitter i sadelen, for å si det slik. Vet både om folk som har hatt svært gode karakterer fra VGS som har gått rett i dass når de har kommet til universitetet, og også andre veien. Noe kan jo seff. komme av andre undervisningsmetoder, men likevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...