Josef Minde Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Har desverre under en heftig adaware jakt kommet i skade til å fjerne "litt" for mye. Jeg fjernet rsvpsp.dll fra Layered Service Provider med LSPfix. Dette medfører at enkelte Java applikasjoner ikke vil kjøre. Er det noen som har en løsning på å få denne tilbake, uten å måtte reinstallere, eller reparere Win-xp installasjonen? (Filen ligger fremdeles i C:\Windows\system32) Josef Endret 5. mai 2006 av Josef Minde Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Du kan prøve gjennoppretting av systemet! Gå inn på PROGRAMMER_TILBEHØR_SYSTEMGJENNOPPRETTING Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Start / Kjør regsvr32 rsvpsp.dll Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Du kan prøve gjennoppretting av systemet! Gå inn på PROGRAMMER_TILBEHØR_SYSTEMGJENNOPPRETTING 6049696[/snapback] Dette lar jeg bli til senere. Grunnen er at da vil også viruset trolig returnere. Start / Kjørregsvr32 rsvpsp.dll 6050323[/snapback] Det prøvde jeg, men den ble ikke lastet i Winsock. Jeg har forsøkt med å avinstallere/reinstallere QoS-Pakkeplanlegger uten at det hjalp heller. Noen som vet hvilken tjeneste som faktisk benytter rsvpsp.dll? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Windows Rsvp Service Provider benytter seg av rsvpsp.dll. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Du kan jo kjøre en systemfilsjekk - start / kjør og skriv sfc /scannow (med din win cd i romen) Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 En mulighet er at den filen du fremdeles har i system32 rett og slett er malware og at løsningen ligger i å fjerne alle spor etter den, inkl filen. Sjekk størrelsen på filen og forsøk denne listen: http://www.spywaredata.com/spyware/malware/rsvpsp.dll.php Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 En mulighet er at den filen du fremdeles har i system32 rett og slett er malware og at løsningen ligger i å fjerne alle spor etter den, inkl filen. Sjekk størrelsen på filen og forsøk denne listen:http://www.spywaredata.com/spyware/malware/rsvpsp.dll.php 6051727[/snapback] Den har en størrelse (88kb) som er lik en annen pc, hvor den fungerer helt fint. Du kan jo kjøre en systemfilsjekk - start / kjør og skrivsfc /scannow (med din win cd i romen) 6051714[/snapback] Dette returnerte dessverre ingenting. Windows Rsvp Service Provider benytter seg av rsvpsp.dll. 6051603[/snapback] Helt riktig, men hva kan jeg gjøre for å reinstallere/starte opp dette, når det ikke fungerte med å reinstallere QoS-pakkeplanlegger?? Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Ingen svar desverre..... Jeg får heller gi et svar selv da. For å få tilbake Winsock koblinger, last ned filen WinsockXPFix.exe Dette reinstallerte rsvpsp.dll, men problemet med spillet (cs-manager) fortsatte desverre. Får grave litt dypere, og kontakte andre kilder Sun (Java) + utgiveren av spillet. Hva er vel ikke dagen, uten et pc-problem? Josef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå