Sindre90 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Jeg har problemer med å åpne porter på en SparkLAN WX-6615M har gjort alt som står på portforward.com må man åpne porter i modemet også eller ikke? Endret 5. mai 2006 av Sindre90 Lenke til kommentar
holvik Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hvis man har modem med routerfunksjon må man åpne porter der også. To routere er noe herk, den beste løsningen er å "bridge" modemet. En annen løsning er att du bruker sparkLAN'en som aksesspunkt. Hva heter modemet ditt? Hva heter internettleverandøren din ? Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Mest sannsynlig har du fått et modem med routerfunksjon fra isp`en din. En mulighet er å gjøre som som jeg har gjort, åpna alle porter i modemet/routeren og forwarda dem til den routeren jeg bruker.... Da slipper du maset med å måtte åpne porter i begge når du skal åpne nye..... Lenke til kommentar
Sindre90 Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 modem SpeedTouch510i.... kan ikke så veldig mye om akkuratt dette emnet så helst forklar på en lett måte;) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Skal du bruke begge ruterene samtidig, så må du rute fram i begge ruterene ja. F.eks. kan nettverket se slik ut: Din 510 ruter: ip 10.0.0.1 Din sparklan: ip 10.0.0.2 (192.168.0.1 på sin egen DHCP) Din pc: ip 192.168.0.2 For at du da skal rute fram port 8000 til PCen i dette eksempelet f.eks., så må altså: - port 8000 rutes til 10.0.0.2 i 510 ruteren. - port 8000 rutes til 192.168.0.2 i sparklan ruteren. Husk at de ip-adressene jeg bruekr ehr i eksempelet er bare det som er vanlig å ha. Det er ikke nødvendivis 100% likt din situasjon, men sjansen for at det ligner mye er nok relativt stor =) letteste måte å åpne porter på 510 ruteren er å midlertidig koble seg direkte med kabel til 510 ruteren, og så bruke "10.0.0.1" som webadresse i nettleseren din. Da skal du komme inn på konfigurasjons-sdien for ruteren. Jeg tror portåpningen i 510 ligger under "NAPT" på menyen. Evt. om du trenger mer hjelp på å finne dette, så kan du sende meg et screenshot over menyen, så skal jeg finne det til deg. Har bare ikke en 510 ruter som jeg kan se nøyaktig hvor det ligger hen på =) og så må du åpne porten i sparklan ruterne også. Sansynligivs mye den samme metoden (men sikkert en annen ip, slik som 192.168.0.1), men sjekk bruekrmanualen. Der står det uansett. ------------------------------ Det er også et mulig alternativ som er enklere... Jeg tror på 510 ruteren det er en funksjon som heter "defautl server". Denne funksjonen ruter all trafikk inn til en spesifikk adresse. Med andre ord er det akkurat som å åpne alle portene i ruteren samtidig, så hvis du gjør den innstillignen èn gang og ber den sende all informasjonen til din sparkla ruter (sikker på 10.0.0.2), så vil du fra da av kun trenge å bry deg om sparklan ruteren når du skal åpne porter. Det er jo en mer elegant løsning =) Igjen, bare plag meg litt via PM dersom du trenger mer hjelp, gi meg gjerne noen screenshots av det som evt. er problemet. Jeg kjenner godft til 510, men ikke nøyaktig hva alt heter, eller hvor det ligger på menyer osv. så et bilde hjelper godt på hukommelsen =) -Stigma EDIT: Herregud, jeg kan ikke skrive, men jeg er nettop hjem fra byn med litt alkohol i blodet, så vi får la det gå for denne gang. Legg litt godvilje til, så forstår du forhåpentligvis også skrivefeilene =P Endret 6. mai 2006 av Stigma Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 les litt her http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html Lenke til kommentar
Sindre90 Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 takk for de svarene få teste når jeg kommer hjem senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå