Gå til innhold

Software til å bruke som jukeboks/arkiv av mp3

Anbefalte innlegg

Heisann,

Bare lurte på om noen har et tips til et bra program som man kan bruke som jukeboks/arkivering av mp3 filer?

Bruker i dag kun itunes sin software og kunne godt tenke meg å bruke et annet :) takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker musikCube utrolig godt! Det er veldig enkelt og greit. F.eks. så er det ikke så tungvint å legge til nye sanger som med itunes og andre programmer. Synkroniseringen skjer automatisk hver gang du åpner programmet uten at du legger noe spesielt merke til den.

WinAmp har et bibliotek/arkivsystem også.

Endret av librana
Lenke til kommentar
Nå er det en stund siden jeg har brukt winamp selv, men er ikke dette kun et avspillings program? Den har vel ikke noe arkiv så den katalogiserer osv for deg?

6051066[/snapback]

Joda, nyere versjoner av winamp har muligheter som ikke står noe tilbake for iTunes for eksempel (med unntak av iTunes music store da). Raske og gode søkemuligheter og bruker vel knapt halvparten så mye minne som iTunes.

Lenke til kommentar
Nå er det en stund siden jeg har brukt winamp selv, men er ikke dette kun et avspillings program? Den har vel ikke noe arkiv så den katalogiserer osv for deg?

6051066[/snapback]

Winamp har den funksjonen også

Tror det heter library.

Lenke til kommentar

Jeg har letet lenge etter akkurat det samme, warelf.

Men det er ingen mulighet for at programmet skal "overvåke" en viss mappe jeg gir, slik at den automatisk oppdaterer arkivet ettersom jeg legger til/sletter filer fra den aktuelle mappa?

Eller at den f. eks. har en "oppaterings-knapp" slik at den leser gjennom alle filene hver gang du vil oppdatere arkivet.

Lenke til kommentar
Men det er ingen mulighet for at programmet skal "overvåke" en viss mappe jeg gir, slik at den automatisk oppdaterer arkivet ettersom jeg legger til/sletter filer fra den aktuelle mappa?

6051606[/snapback]

Selvfølgelig kan den det; det er ekstremt med innstillinger under 'options -> preferences' i WinAmp. Denne f.eks:

post-98301-1147004715_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...