Star Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Har kjøpt meg en scythe ninja og fikk med 120x silent vifte på 23 db. Visste ikke om den inkluderte vifta, og bestilte like godt en Silentx fra Vendur på 11db. Festemekanismen bruker samme brikketter som min gamle xp120. Kan jeg feste to vifter på, og vil det ha noen hensikt? Dersom en trekker ut og en suger inn? Har noen prøvd? Og dersom jeg skulle bestemme meg for å kun bruke en, bør jeg montere vifta på undersiden eller mot fronten slik at den presser luften bakover.. hva gir best luft sirkulasjon? Har ett Antec SLK3000B. mvh Lars Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Har kjøpt meg en scythe ninja og fikk med 120x silent vifte på 23 db. Visste ikke om den inkluderte vifta, og bestilte like godt en Silentx fra Vendur på 11db. Festemekanismen bruker samme brikketter som min gamle xp120. Kan jeg feste to vifter på, og vil det ha noen hensikt? Dersom en trekker ut og en suger inn? Har noen prøvd? Og dersom jeg skulle bestemme meg for å kun bruke en, bør jeg montere vifta på undersiden eller mot fronten slik at den presser luften bakover.. hva gir best luft sirkulasjon? Har ett Antec SLK3000B. mvh Lars 6049259[/snapback] har du bytta ut en XP-120.... er jo verdens beste kjøler.... hvis man tenker vekt/ytelse mener jeg en gang leste at det ikke var noen effekt av 2 vifter der en suger og en blåser. tror den silenX vifta gjør jobben godt nok Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det å ha en som blåser inn og en ut, vil jeg ikke tro er så veldig poengfylt! Da må iallefall viftene gå like raskt! Så kun bruk SilenX, jeg har selv "14"dB'n på min Ninja. Og det om hvor du skal ha den, det spørs hvor du har nermeste vifte. Jeg har min så den blåser ut bak. Kunne jeg valgt, så hadde jeg tatt en under og opp. Dette er pga varme stiger + jeg skal snart ha vifte i tippen av kabinette. (Som da kan hjelpe til med å få ut luften. I og med at jeg har en chipset kjøler som står i veien atm, så skal jeg heller sette en SilenX 80mm 11(?)dB som hjelper med å få ut luften fra CPU. Denne skal jeg stille på 7V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå