Gå til innhold

Er dette sant?

Anbefalte innlegg

Har en venn som skrøyter så sinnsykt.

Han skrøya over at han har gjort ein oppdagelse som skal sendes til Nasa og mye mas.

Hans "oppdagelse":

subatomære partikkel svingninger i

mikroorganismer under den 2 mil tykke isen på Europa. Han fant

det ut ved hjelp av et salt og vann og plutonium, det var hvist ingen

problem, det brusa, noe som betyr at det er ein sjans for

at det kan vere organsimer der oppe.

Ionisert salt heter det.

Er noe av dette riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man bør vurdere hva man har røyka før man skriver innlegg på et vitenskapsforum. ;)

6049293[/snapback]

Ja, jeg forstår ingen ting jeg har lagt in jeg. Tok bare copypaste av det han sa. Alt jeg trenger å vite er om at dette er mulig/sant?

Lenke til kommentar
Man bør vurdere hva man har røyka før man skriver innlegg på et vitenskapsforum. ;)

6049293[/snapback]

Ja, jeg forstår ingen ting jeg har lagt in jeg. Tok bare copypaste av det han sa. Alt jeg trenger å vite er om at dette er mulig/sant?

6049304[/snapback]

Nei, det er ikke mulig/sant. Det er bare usammenhengende tullprat. (Man må nok være høy for å se noe mening i det.)

Lenke til kommentar

Han skrøya over at han har gjort ein oppdagelse som skal sendes til Nasa og mye mas.

Hans "oppdagelse":

Ionisert salt heter det.

Er noe av dette riktig?

6049243[/snapback]

Hvor gammel er denne personen? 10-14 år? Høres nemlig slik ut.

Ikke det heller? Nei...

Hvordan han skal ha kunnet bruke (eller måle, for den sags skyld) "subatomære svingninger" (hva nå enn det er...) på en måne som er sinnsykt langt unna, er laaaangt forbi min fatteevne.

Videre er det ennå merkeligere hvordan han skal ha fått "saltvann og plutonium" opp dit - nesten like merkelig som hvor han har fått fatt i plutonium (jeg vil anbefale vedkommende å SNAREST ta kontakt med iranske myndigheter, da de antagelig er meget villig til å gjøre personen steinrik for resten av livet for den metallklumpen). Ennå merkeligere er det hvordan "saltvann og plutonium" skal kunne påvise mikroorganismer ved å bruke. Nærmeste jeg kommer på er at man kan påvise kalk i stein (om jeg husker riktig da) ved hjelp av sterk saltsyreløsning - det vil bruse.

Forøvrig er salt en krystallstruktur satt sammen av ioner av to ulike grunnstoffer, f.eks. natriumklorid (bordsalt til å ha på maten eller som er i saltvann i havet) sammensatt av positive natriumioner (Na2+ - natriumatomer som har "mistet" to elektroner), og negative klorioner (Cl2- - kloratomer som har tatt til seg to elektroner ekstra). Ladede atomer kalles også ioner ("normalt sett" på jorda er atomer uladede, dvs. de har ingen elektrisk ladning).

Så ja, han fortjener å bli ledd av for den der.

Lenke til kommentar

Hans "oppdagelse":

Ionisert salt heter det.

Er noe av dette riktig?

6049243[/snapback]

Hæ? Tror han bare smelte sammen mange forvirrende uttrykk for å virke proff. A la shampooreklamene: "nå med Extreme Glansbooster Teknologi!" Eh wtf?

Lenke til kommentar
"Hyper nevra-kustiske dia fragma kontravibrasjoner"

6052245[/snapback]

Hvis du tenker på hikke så er det "kontraksjoner" og ikke "kontravibrasjoner" :thumbup:

6052276[/snapback]

Niks tenkte på kontravibrasjons-såpa.. :yes:
Lenke til kommentar

Hans "oppdagelse":

Ionisert salt heter det.

Er noe av dette riktig?

6049243[/snapback]

nei

Lenke til kommentar
prøvde en ny en i dag: Cilit Bang med ZeroMagneticUltravioletteEnzymeProtectiveFormulaEnhancingRadiantNuclearJamesBondHemanMikkeMusLynvingenRiandre200456Vibrasjonsforsterkende supersåpe

6054376[/snapback]

Oi, den hørtes bra ut :yes:
Lenke til kommentar

RunarL: Jeg foreslår at du sier til han som sa det: "smart, det burde jeg tenkt på. Noe sånt kan jo brukes til ..." også finner du opp en fantastisk historie med 90% vitenskapelige fremmedord og takker han for at du har løst gåten med perpetuum mobile (evighetsmaskinen) eller noe sånt og at det vil gjøre deg steinrik. :lol:

Forhåpentligvis vil han føle seg avslørt og le med deg. Hvis han tar det seriøst så vet du at han ikke kan være helt riktig rett.

NB. Pass på at han ikke tar samme trikset på deg: Prater videre i teknobabblet og vil ha deg til å tro på hans historie. Da er det bare å fortsette med utrolige historier til han blir lei, eller til du "tilfeldigvis" må dra.

Lenke til kommentar
RunarL: Jeg foreslår at du sier til han som sa det: "smart, det burde jeg tenkt på. Noe sånt kan jo brukes til ..." også finner du opp en fantastisk historie med 90% vitenskapelige fremmedord og takker han for at du har løst gåten med perpetuum mobile (evighetsmaskinen) eller noe sånt og at det vil gjøre deg steinrik. :lol:

Forhåpentligvis vil han føle seg avslørt og le med deg. Hvis han tar det seriøst så vet du at han ikke kan være helt riktig rett.

NB. Pass på at han ikke tar samme trikset på deg: Prater videre i teknobabblet og vil ha deg til å tro på hans historie. Da er det bare å fortsette med utrolige historier til han blir lei, eller til du "tilfeldigvis" må dra.

6055699[/snapback]

Ja dette pleier å funke bra på Simen1 :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...