Gå til innhold

Råd til jobbintervju

Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn en søknad til et telefonsalgfirma her for et par uker tilbake.

Kjenner også en som jobber der fra før av, som la igjen et godt ord for meg, og tilslutt kontakta dem meg. Dama spurte om jeg kunne komme på jobbintervju på mandag :dribble: Jeg har ikke vært på jobbintervju før heller, så er det noen gode råd, triks eller tips der ute som noen kan gi meg?

Hvordan bør jeg oppføre meg, hvordan skal jeg svare, og hvordan holding, osv.. Skal jeg f.eks være glad og sprudlende eller skal jeg være alvorlig? Hehe.

Jeg har fått et godt råd om å håndhilse, det gir alltid et bra utrykk. Heller ikke være nervøs for det gir et dårlig intrykk.

Det er kanskje dumt å svare f.eks at jeg søkte denne jobben fordi jeg trenger penger, om hu/han spør om hvorfor jeg søkte jobben!

Takker for seriøse svar tilbake :yes:

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sendte inn en søknad til et telefonsalgfirma her for et par uker tilbake.

Kjenner også en som jobber der fra før av, som la igjen et godt ord for meg, og tilslutt kontakta dem meg. Dama spurte om jeg kunne komme på jobbintervju på mandag :dribble: Jeg har ikke vært på jobbintervju før heller, så er det noen gode råd, triks eller tips der ute som noen kan gi meg?

Det er kanskje dumt å svare f.eks at jeg søkte denne jobben fordi jeg trenger penger, om hu/han spør om hvorfor jeg søkte jobben!

6049043[/snapback]

Telefonsalgfirmaer pleier å ansette en veldig lett. Min erfaring hvertfall. Er det intervju så er du omtrent garantert jobben. Men bare vær deg selv hele tiden. Ikke stress. Ta det med ro. Husk å puste :)

Lenke til kommentar
Hvordan bør jeg oppføre meg, hvordan skal jeg svare, og hvordan holding, osv.. Skal jeg f.eks være glad og sprudlende eller skal jeg være alvorlig? Hehe.

Jeg har fått et godt råd om å håndhilse, det gir alltid et bra utrykk. Heller ikke være nervøs for det gir et dårlig intrykk.

Takker for seriøse svar tilbake  :yes:

6049043[/snapback]

Er ikke penger grunnen til at du ønsker å jobbe da? ;) Det er da ingen som sitter å plager folk over telefon i syv og en halv time hvis det ikke hadde vært for pengene.

Et bra svar på slike spørmål kan være noe i nærheten av at du er ute etter en deltidsjobb, du kjenner flere som jobber der, du har hørt rykter om at det er et bra ungt/bra miljø på arbeidsplassen og tror salgserfaring kommer godt med senere i arbeidslivet.

Som flere andre har nevnt før meg er TM-selskaper som regel alltid desperate etter folk. Du skal egentlig drite deg loddrett ut for å spolere et slikt intervju.

Jeg har tidligere hatt enn jobb som innebar intervju av ungdom mellom 16-20 år. Har hatt en god del intervju og har merket meg et par saker. Det finnes f.eks tre typer håndtrykk når man hilser på intervjuobjekter (offer) for første gang. Hvordan håndtrykk en person har avgjør ofte hvordan resten av intervjuet utarter seg.

1. Løst og slapt og lite gjennomtenkt håndtrykk. Føler jeg tar i gele, og det er faktisk litt ekkelt. Gir kanskje ikke det beste førsteinntrykket, men ingen dødssynd. Disse mennskene er ofte ikke veldig godt forberedt og gir ikke alltid et bra inntrykk under intervjuet.

2. Normalt håndtrykk. Godt trykk, man kjenner at man faktisk tar i noe. Bra! Under intervjuet flyter samtalen lett, offeret mestrer vanligvis intervjusituasjonen bra. De fleste jeg har ansatt er i denne gruppen.

3. Ultra-gjennomført håndtrykk. Disse menneskene har sannsynligvis fått en pep-talk fra foreldrene før intervjuet ang. viktigheten av et godt håndtrykk. Denne typen menneskene trykker hardt, det gjør faktisk litt vondt. Hånden er ofte klam og svett. Disse mennskene er veldig innstillt på å gjøre et bra inntrykk og er ofte de mest nervøse. Et kjennetegn på denne typen offer, er at de prøver hele tiden å ha øyekontakt med meg. Det virker veldig unaturlig, og er faktisk litt skummelt. Her pleier jeg å la intervjuet virke veldig uformelt, gjerne bare prate litt løst og fast før jeg i det hele tatt begynner å stille de spørsmålene jeg har planlagt. De som greier å slappe av litt, og ikke se intenst på meg hele tiden, gjør det bedre enn de som er like anspente hele tiden.

Konklusjon; Jeg anbefaler håndtrykk nr 2.

Lykke til på intervjuet ditt :thumbup:

Lenke til kommentar

Det skader ikke å ha med CV/attester/etc. uansett. Viser jo at du er forberedt.

Vær forberedt på at de kanskje ber deg nevne noen av dine gode og dårlige egenskaper. De fleste klarer å ramse opp en eller to gode ting men sliter fælt når de skal nevne noe negativt. :hmm:

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Det skader ikke å ha med CV/attester/etc. uansett. Viser jo at du er forberedt.

Vær forberedt på at de kanskje ber deg nevne noen av dine gode og dårlige egenskaper. De fleste klarer å ramse opp en eller to gode ting men sliter fælt når de skal nevne noe negativt.  :hmm:

6056569[/snapback]

hehe.. når jeg var på intervju, så ble jeg litt satt ut når hu spurte meg om mine gode egenskaper. fant ikke på så mange:p Men mine dårlige egenskaper er jeg mer eller mindre klar over:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...