Pasient Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg er enig med broren din Marley. Å kjøpe en førstebil til over 60 er i mine øyne bortkastet. Som Jada-Jada påpekte tidligere i tråden, så tilsier statestikken at du vil ha noen uhell. Og det må være JÆVLA kjipt å krasje en bil med styling som ikke tåler en dritt. Mitt råd: MAX 50k på bil, og helst en bil med ikke så mye krefter, en bil som er driftsikker og ikke minst, trafikk og kollisjonsikker. Bil med lite krefter = billig forsikring. Noe du kommer til å trenge om du skal forsikre den på deg. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 *snip* 6642998[/snapback] Problemet her er jo at de respektive som finansierer bilen må være enige. Jeg er enig med broren din Marley. Å kjøpe en førstebil til over 60 er i mine øyne bortkastet. Som Jada-Jada påpekte tidligere i tråden, så tilsier statestikken at du vil ha noen uhell. Og det må være JÆVLA kjipt å krasje en bil med styling som ikke tåler en dritt. Mitt råd: MAX 50k på bil, og helst en bil med ikke så mye krefter, en bil som er driftsikker og ikke minst, trafikk og kollisjonsikker. Bil med lite krefter = billig forsikring. Noe du kommer til å trenge om du skal forsikre den på deg. 6654567[/snapback] Jeg tenker å kjøpe meg en Saab 900S 95-modell til ca 50.000 nå. Siden jeg flytter for å gå på folkehøgskole neste sommer vil det jo ikke være noe poeng i å kjøpe en bil jeg skal style. Kan heller kjøpe denne og ha den som normal bruksbil til jeg får livet mitt på beina og jeg har tid og penger til å starte et skikkelig prosjekt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Aner ikke om det var du som kjøpte den gule MX5 Miataen det var snakk om tidligere i tråden, men uansett, felgene forsvant visst.. http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/article2256065.ece Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Hva med en 306 cab? Personlig synes jeg de er ganske tøffe. Spesielt hvis man gjør noen småting med dem, felger, kanskje senk og andre småting. Får den med 2.0Liter på 130 hk også 306 standard cab Fint interiør Ok sak.. Tøff Jeg regner med at det er elektrisk tak på mx-5 ? mx5 i digg farge Det jeg synes er digg med peugoten er at det er plass til 5. Den er liten og sportslig, har elektrisk tak, det har sikkert mx-5'en også Men allikevel. også synes jeg den ser snaxy ut da =) Det gjør forsåvidt begge to =) Endret 25. august 2006 av snoemann Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) MX-5 har ikke el-tak.. det kommer muligens nå, men han skal nok ikke ha 2006 modell men det er også helt unødvendig med det på en så liten bil, når taket er rett bak nakken på deg... er MYE kjappere å ta det opp for hånd enn ALLE el-tak edit: det som er kjipt med en peugeot er at selv om du sammenligner driftsikkerheten på en '98 med en '92 Mazda.. så er Mazda'en bedre fremdeles Endret 25. august 2006 av Shape1987 Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Vel ser fortsatt for meg at muligheten til å slippe å stoppe bilen for å ta opp taket må være behagelig Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Vel ser fortsatt for meg at muligheten til å slippe å stoppe bilen for å ta opp taket må være behagelig 6743224[/snapback] du må tjuv-koble en bil med el-tak for å klare det.. mens man med manuelt tak klarer det selv i opp til ca 40 km/t... over det kan man skade taket pga. lufttrykk... ...uansett om det er manuelt eller elektrisk ( har selv gjort det utallige ganger ) så det vil si at det er i utgangspunktet peugeot'en du må stoppe, ikke mazda'en.. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jaha.... nei skal ikke uttale meg generelt. Vet ikke hvordan det er med peugoten, men har sett nyere caber som fikser dette med lukke\åpne el tak i opp til 30 eller noe slikt? men jeg vet ingenting om peugoten spesifikt når det gjelder akkurat det.. godt mulig du har rett der. Jeg er nå fortsatt litt dupedittfreak slik at jeg ville hatt el tak allikevel hehe =) Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Dette er ikke stygt ment til noen, men bare et velment råd ang. MX5: Om du er typen som bryr deg om hva andre synes om bilen din, og er gutt, er ikke MX-5 det kuleste å ha. Veldig mange regner den som sportsbil for jenter. Meg selv inkludert, den har alt for feminine former allover. Men det er seff bare min og andres mening, driter du i det, så go for it! Artig bil, selv om jeg ikke ville blitt sett i en. Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Dette er ikke stygt ment til noen, men bare et velment råd ang. MX5: Om du er typen som bryr deg om hva andre synes om bilen din, og er gutt, er ikke MX-5 det kuleste å ha. Veldig mange regner den som sportsbil for jenter. Meg selv inkludert, den har alt for feminine former allover. Men det er seff bare min og andres mening, driter du i det, så go for it! Artig bil, selv om jeg ikke ville blitt sett i en. 6756298[/snapback] hehe.. tar det ikke stygt opp i det hele tatt... men feminine former? da er det mange biler som har det... Lotus Elan feks.. (eldre type) grunnen er faktisk at det i USA er normalt med mange hundre hester i sportsbiler eller "muskel-biler" og da blir motoren i mx-5 litt liten, selv om bilen er liten i seg selv og veldig lett, og med de beste kjøregenskapene i en bil så langt (hvis man hører på diverse tester) Og for de som følger litt mer med enn såvidt, så er det MYE forskjellig mx-5/miata-greier i USA og ellers i verden, er egne mesterskap kun for disse bilene.. ..MASSE styling og trimming osv.. (og det er menn som holder på...) Og kjære deg... hvis du har det veldig gøy i en bil, hvorfor skal du da bry deg om hva andre mener? (er du typen som kler deg osv. etter hva som er populært også..?) Er bare å kjøre fra dem i svingene, og trimme litt så kjører du fra dem på strekket også! Poenget er at du har en sinnsykt driftsikker roadster (to-seter cabriolet) som er stiv som f, og dermed utrolig gøy på landeveien! Prøv en MX-5 med kompressor eller turbo og et par hundre hester og du er solgt! snoemann: vet om disse som kan håndtere el-cab'en i opptil 30 km/t men det er utolig kjipt om noe skulle skje da... eller køen plutselig går fortere og du må vente helt til den er helt oppe eller nede med å akselerere for ikke at den skal stoppe opp! jeg er heller ikke interressert i den ekstra vekten som følger med... (du skal ha en meget motorsterk bil for at den vekten ikke skal bety noe) vil mye heller bli sett i en MX-5 enn hvilken som helst Peugeot... MX-5 startet opp igjen en trend innen sportsbiler som forsvant da engelskmennene sluttet å lage små roadstere ved begynnelsen av 80-tallet (MGB o.l.) Mange bilmerker har prøvd å ta opp kampen.. men uten hell.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Oisann, her har det skjedd mye. Jeg liker MX-5 jeg. Sånn er det bare. Planene er endret. Bilkjøpet er utsatt til våren igjen, da det skjer en fullstendig utbytting av biler i heimen det neste halve året. En ny ansatt på jobben til pappa skal ha bil, så han får bruke en 2001 Saab 9-5 som mamma egentlig brukte. Da må mamma ha ny bil, så hun kjøper en ganske ny Saab 9-3. Den får jeg kjøre i mellomtiden, så jeg lider nok ingen nød i det hele tatt. Så til våren skal pappa bytte ut sin BMW X-5 med en Lexus RX Hybrid, og da får jeg min bil i samme slengen. Jeg er avhengig av at han godkjenner bilen, så jeg må velge noe "snilt". Tenkte derfor på en Honda Civic som en mulighet, men om dere har forslag så må dere bare slenge dem ut. Pris fra 50-80 000 kr. snoemann: Beklager, likte nok ikke Peugeoten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå