Spritfire Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Min kjæreste har et D70 , når hun legger bildene inn på sin laptop blir bildene kornete. Hun hadde ikke det problemet før, jeg har en del backup av bildene hennes å de jeg har er ikke kornete. Noen som har gode forslag hva program som kan forårsake dette ? Har vel photoshop CS2 installert, og microsoft office picture manager, resten er standard windows xp. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Kanskje eit dumt spørsmål, men har ho tilfeldigvis justert på ISO, utan å vere klar over det? Høgare ISO vil nemleg gje meir kornete bilete. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Det kan være en mulighet, men bildene som er tatt for lenge siden har også blitt kornete. Så jeg har stor tru på noe programvare tull. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Om gamle bilete som berre har vore lagra på disk òg har vorte kornete, er nok ikkje det årsaka nei. Har dessverre ikkje andre forslag. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Når jeg ser bildene på min laptop så kan de virke kornete, men det er grunnet en relativt dårlig skjerm på laptopen. når jeg har tilkoblet en dyrere lcd-skjerm så blir bildene bra. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Er kornete på pc med skikkelig skjerm også. Så har ingenting med det å gjøre. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Samme programvare som benyttes? er det jpg? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Er kornete på pc med skikkelig skjerm også.Så har ingenting med det å gjøre. 6049108[/snapback] Hadde du ikke kommet med denne opplysningen kunne man mistenkt at skjerminnstillingene var endret til å bruke for få farger. Er de backupbildene du har, og som er OK hos deg, kornete på hennes PC? Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Jpg som benyttes ja Backupbildene hos meg er vist kornete også, synes hun. Så jeg begynner å bli litt usikker. Finnes det noen programmer du kan teste bilder med? som sjekker om det er noe feil med de, eventuelt fikse de? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Da synes jeg at du burde poste ett såkalt kornete bilde og ett ikke-kornet bilde her. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Lagt ut to bilder HER Jeg er ikke noen ekspert på dette, men synes selv det ene ser litt kornete ut i 100% størrelse. Men jeg er jo ikke sikker så greit med litt hjelp! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 får feilmelding på den linken Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Skrivefeil i linken. Denne fungerer. Det ene bildet er tatt på ISO1600, det andre på 200. Sansynligvis Auto-ISO. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 LCD-skjermer er mer presise og viser bedre støy enn det vanlige crt-skjermer gjør. Derfor vil dde se verre ut på laptopen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå