Gå til innhold

Spørsmål før kjøp av Zen Vision:M

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen spørsmål før jeg kjøper Zen Vision:M

• Er det mulig å åpne HDD-en på den som en vanlig minnepenn (ved at dette ikke er det greieste med hensyn til organisering)
  • Den kabelen som skal benyttes for å overføre video fra spiller til TV, er det en standard som også f.eks. Sony bruker? Liknet fælt, iallfall.
  • Hører rykter om at .avi ikke er støttet, stemmer det?
  • Trenger radioen veldig åpent terreng for å virke? Funker den f.eks. i kjelleren på skolen?
  • Blir filene automatisk konvertert når de overføres, sånn som med noen Sony-mp3-spillere?
  • Følger det med en lærveske, eller liknendes?
  • Har hørt man kan kjøpe en slags kortleser til den som gjør at man kan overføre bilder rett fra camera til spiller, uten datamaskin. Hvis dette stemmer, hvor kjøpes den, og til hvilken pris?
  • Har hørt at lyden på Firmwaren som følger med er ganske lav, selv på det høyeste. Hvis det skulle være noe problem, er det vanskelig å bytte Firmwaren?

*reservere seg retten til å spørre om mer*

Goscinny :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jepp.

2.Vet ikke. Tror den er det. (men ikke 100% sikker)

3.Avi funker fint. (Du får også med videokonventerings program hvis du skulle trenge det)

4.Det er veldig god radio som fungerer under de fleste forhold.

5.Musikk og lyd blir ikke konventert (tror jeg). Men video formater som ikke støttes blir konventert.

6.Jepp

7.Vet ikke.

8.Lyden er helt ok, og du kan bytte firmware. (www.creative.com)

Tror ikke du kommer til å angre.

Lenke til kommentar

• Er det mulig å åpne HDD-en på den som en vanlig minnepenn (ved at dette ikke er det greieste med hensyn til organisering)
    Ja, det er en egen funksjon for dette, der du kan velge størrelsen på den partisjonen som skal fungere som en "minnepenn".

• Den kabelen som skal benyttes for å overføre video fra spiller til TV, er det en standard som også f.eks. Sony bruker? Liknet fælt, iallfall.
    Creative påstår at man må kjøpe deres kabel, og at man ikke kan bruke andre kabler av samme type. Jeg prøvde å kjøpe en kabel som lignet veldig på Expert, men den fungerte ikke. Men har i ettertid hørt at det kan funke med andre kabler bare om man "bytter om" på kablene, altså f.eks. gul kabel inn i rød på TV osv, men det er neppe noen garanti for at det funker. Uansett så koster ikke kabelen så veldig mye fra Creative sin nettbutikk.

• Hører rykter om at .avi ikke er støttet, stemmer det?
    Den støtter det meste av .avi, men ikke alt. F.eks. er det et par animeserier jeg har måttet konvertere, selv om de var .avi. Men den klarer å spille det meste uten problemer. Om den ikke støtter en fil kan du bruke det medfølgende konverteringsprogrammet (men der blir det konvertert til en veldig lav oppløsning), så jeg anbefaler egentlig å bruke AllToAvi for å konvertere filer til Vision:M.

• Trenger radioen veldig åpent terreng for å virke? Funker den f.eks. i kjelleren på skolen?
    Vet ikke. De få gangene jeg har brukt radioen har den automatisk funnet en masse radiokanaler og lydkvaliteten har vært super. Radion virker veldig bra.

• Blir filene automatisk konvertert når de overføres, sånn som med noen Sony-mp3-spillere?
    Nei, de beholder .mp3/.avi/.mpg osv. Om spilleren ikke støtter en fil får du spørsmål om du vil bruke konverteringsprogrammet til å konvertere filene etterpå.

• Følger det med en lærveske, eller liknendes?
    Følger med en hvit tøyveske.

• Har hørt man kan kjøpe en slags kortleser til den som gjør at man kan overføre bilder rett fra camera til spiller, uten datamaskin. Hvis dette stemmer, hvor kjøpes den, og til hvilken pris?
    Nei, dette har jeg ikke hørt noe om. Tviler på at dette stemmer. Da ville vel Creative hatt dette som offisiellt tilbehør?

• Har hørt at lyden på Firmwaren som følger med er ganske lav, selv på det høyeste. Hvis det skulle være noe problem, er det vanskelig å bytte Firmwaren?
    Jeg synes ikke dette er noe problem. Og nei, det hjelper IKKE å bytte til US firmware, jeg har spurt Creative, og brukere som har gjort dette har skrevet at de ikke har merket noen forskjell.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Den kabelen som skal benyttes for å overføre video fra spiller til TV, er det en standard som også f.eks. Sony bruker? Liknet fælt, iallfall.

Her er en stor grunn til at jeg kanskje vil boikotte Creative. Det er visst en helt vanlig kabel, men fargene er byttet om! Helt latterlig spør du meg. Hva søren er poenget med å lure folk til å tro at de må kjøpe en dyr ekstrakabel fra Creative?

De burde vært saksøkt.

Hører rykter om at .avi ikke er støttet, stemmer det?

Joda. DivX og XviD er støttet.

Blir filene automatisk konvertert når de overføres, sånn som med noen Sony-mp3-spillere?

De blir vel det hvis du bruker programvaren som følger med, men ikke hvis du bruker Explorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...