Gå til innhold

7210 eller 6610?

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-11 18:43, skrev M-lady:

Nå må dere høre på jentene her!!! 7210 kan ikke sende MMS, men den kan motta! 6610 kan begge deler.

Og dette er jeg sikker på... :smile:

Hör på meg isteden. :smile:

Nokia 7210 kan sende og motta MMS.

Den har en meny som heter opprett multimediamelding

så da regner jeg med at den har det.

Men hvis du har Netcom, så fungere ikke MMS ennå.

Men telefonen stötter det begge veier. :smile:

Jeg har telefonen, så jeg burde vite det.

Dessuten selger jeg disse daglig. :razz:

Du blander den sikkert med 3510, den kan kunn motta

3 MMS meldinger. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

Den 2002-10-21 12:14, skrev hfltten:

Headsettet er teit. Alt for lange ledninger (2 stk) mellom øreproppene og mikrofonen med svareknapp på. Mikrofonen blir jo hengende nede på hofta. Ellers er det veldig bra lyd i radioen. desverre må man bruke original hodetelefonene pga spesialkontakten i telefonen.

Jeg er ellers veldig fornøyd med telefonen bortsett fra de altfor små knappene. Jeg ser nesten ikke sms-bokstavene pga for lite lysgjennomtrenging i noen av knappene.

Hans Marius

Lenke til kommentar

Hei!

5 kr pr. MMS er DYRT da!!

Går det ann å sende MMS via gprs?

det hadde vært kult da! firedevil.gif

Forresten, jeg får snart en ny nokia 7650 (gjennom en jeg kjenner) det er en som vil bytte med meg mot en 7210, grunnet han trenger kamera funksjonen..

Burde jeg slå til? Min er helt ny, og hans er 2 uker gammel.. 7210 er bare såå mye kulere da! jump.gif

Lenke til kommentar

Ok, jeg var nesten villig til å gi meg nå, fordi dere som har telefonen sier at 7210 også kan sende. Jeg har, som Torstein1989, lest dette på Nokias hjemmesider, på "sammenlikne mobiler".

http://www.nokia.no/mobiltelefoner/jamfor/

Men ettersom telefonene er HELT LIKE inni ellers, synes jeg det er litt rart, og ser muligheten for at Nokia har en trykkfeil på sine sider. Er derfor ikke så sikker på noe som helst lenger...! :lol:

Lenke til kommentar

har telefonen, på menyen står det "Multimediemeldinger". Men her kan man riktignok ikke sette inn lyd, bare tekst og bilde. Det er vel dette som kaller EMS. Man kan derimot ta imot meldinger som inneholder alle elementene, tekst, bilde lyd.

Det står at 6610 kan sende mms med lyd, men hva slags lyder er det? telefonen har jo ikke taleopptaker? eller? Sende med polyfoniske/midi ringetoner/lyder?

Lenke til kommentar

EMS er bare en standardisering av meldinger med disse små svart-hvitt baby-bildene, mens MMS er fulle fargebilder som kan være større enn skjermen om så er ønsket...

Jeg har selv sett denne sammenligningssiden til Nokia og antar at dette er en god gammeldags skrivefeil siden både manualen beskriver hvordan lage MMS og menyene tilsier at det går ann. Manualen omtaler dette til og med som MMS og ikke som EMS. Da stoler jeg heller på en manual og en faktisk telefon enn et lite kryss i en tabell som dere har sett.

og, hvorfor i all verden skulle Nokia gjøre forskjell på funksjonene til disse to telefonene? De har samme innmat og koster omtrent det samme, men er myntet på to brukergrupper.

-Kristian

Lenke til kommentar

Min gamle gamle 3210 har aldri skapt problemer men det føles mer som et unntak fra regelen om Nokia det ja. Er nå byttet ut med annen telefon da.

Ellers, informasjon om EMS her:

http://developers.motorola.com/developers/...services_V1.pdf

Kort: EMS er muligheten til å sende små svarthvitt bilder på 16x16 eller 32x32 pixler, eller andre størrelser men maks 128bytes og bredden må kunne deles på 8. Lyden er ala ringetoner. Dette er begrensinger som definitivt ikke eksisterer i komponeringen av multmediameldinger på 7210 (eller på noen annen MMS telefon).

Nokia har i lengre tid hatt muligheten til å sende slike bildemeldinger (3210 var første telefon som kunne dette), men dette var da ikke standardisert og er heller ikke kompatibelt med EMS-standarden som ble definert senere. Lyd kunne 3210 ikke legge ved meldinger så det er nytt av standarden.

-Kristian

[ Denne Melding var redigert av: CelT på 2002-11-12 14:27 ]

Lenke til kommentar

at 7210 ikke kan sende MMS er nok bare en misforståelse fra en webside for jeg mener det er ganske klart at telefonen kan sende uten noen form for oppdatering.

..når den kan forhåndsvise en egenkomponert MMS før sending så betyr det jammen det at den er laget for å sende meldingen også.

-Kristian

Lenke til kommentar

....og om du leser et par linjer nedenfor:

"Du kan legge inn flere bilder i en melding, men på 721 kan du ikke sette opp flere sider for kjøring som slides. Og du kan som sagt ikke legge til lyd.. "

...så viser artikkelforfatteren at han bommet litt med teksten som du refererte til. Det han mente å si var at man ikke kan sende "ekte" MMS med tekst OG bilde OG lyd (lyd går nemlig ikke, som jeg har skrevet tidligere).

Han skriver også feil på mengde minne i telefonen. Han skriver 725KB men det gjelder 7250. 7210 har bare rundt 380 ca.

-Kristian

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...