RattleBattle Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Jeg legger til dette i crontab: 15 * * * * apt-get update && apt-get upgrade -y Den kjører update helt fint (ser det på nettaktivitet) og tydligvis laster den ned oppdateringer, men ikke installerer. Grunnen til at jeg er ganske sikker på det er at det står: apt-get upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree... Done The following packages will be upgraded: iceauth x-window-system-core x11-common xbase-clients xserver-xorg xserver-xorg-core xserver-xorg-driver-all xserver-xorg-input-all xserver-xorg-input-evdev xutils 10 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0B/3742kB of archives. After unpacking 28.7kB of additional disk space will be used. Do you want to continue [Y/n]? ...når jeg kjører apt-get upgrade etter at cronjob (tilsynelatende) er ferdig. Er det en sær Ubuntu-greie? Jeg har nemlig sett i diverse debian-fora at det har fungert. Jeg har også prøvd med script-fil med kommandoene, men samme resultat. Endret 5. mai 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Jeg har et "-y"-flagg i crontab. Det siste var bare for å vise at cronjob'en hadde lastet ned oppdateringene, jeg kjørte apt-get upgrade "manuelt" etterpå. Endret 5. mai 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Prøvd "$ sudo apt-get install" på de forskjellige packene? Litt tungvindt, men virker.. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Nå er det som sagt at pakkene ikke installeres i crontab som er problemet. Apt-get fungerer bra ellers. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det er crontab for root du har problemer med? Hvis du kjører kommandoene/scriptet manuelt så fungerer det fint? Du skal vanligvis få en mail fra scriptet hvis det var noe output eller feilmeldinger. Eventuelt kan du se om det å redirecte stdin og stderr til /dev/null kan hjelpe ( kommando > /dev/null 2>&1 ) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Det er crontab for root du har problemer med? Hvis du kjører kommandoene/scriptet manuelt så fungerer det fint? Ja X 2 Du skal vanligvis få en mail fra scriptet hvis det var noe output eller feilmeldinger. Eventuelt kan du se om det å redirecte stdin og stderr til /dev/null kan hjelpe ( kommando > /dev/null 2>&1 ) 6048173[/snapback] Det var litt over hodet mitt, men jeg kan prøve å finne ut hva du snakker om. . Lenke til kommentar
comicz Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Mulig du må definere MAILTO i crontab, men det skal sendes avgårde en mail med output fra jobbene. Sjekk med "mail" eller liknende. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 er det ikke en pakke i apt som heter "cron-apt" ? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Jo, jeg har sett litt på den nå, men så steike irriterende at det ikke bare fungerer i "vanlig" crontab. Lenke til kommentar
Duffcase Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Tror det skal funke om du legger til --force-yes på upgrade apt-get upgrade -y --force-yes; Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Fungerte ikke det heller gitt. Så over webmin hos meg nå, der fant jeg noe som het scheduled jobs. Det fungerte, bare et ganske stort minus: Jeg må skrive inn ny job for hver eneste gang. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Lag en jobb i cron som skriver inn en jobb davel Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Lag en jobb i cron som skriver inn en jobb davel 6129232[/snapback] Hehe. Hver måned fortelle at jeg skal oppdatere 1. juni? Nå aner jeg heller ikke hvor schedueled jobs ligger en gang. Man blir dum av å bruke webmin. Endret 18. mai 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 jeg er skikkelig noob, men skal ikke option før kommando? altså ; apt-get update && apt-get -y upgrade Jeg pleier i hvertfall alltid å sette y'en der Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Har prøvd det meste, inkludert det. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 fant et tips på ubunu-forumet der han la de i hversin jobb med 1min mellomrom i stede for &&. Du kan jo prøve det. du vil jo ikke merke noen forsjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå