Gå til innhold

En siste hilsen før jeg reiser igjen

Anbefalte innlegg

Nok en gang skal jeg ut å reise, slik at jeg kan komme hjem til dere med minnebrikken full av inntrykk fra fagre Roma. Dette bildet tok jeg da solen stod lavt på himmelen. Utkantene av Roma sentrum er ganske øde, og en liten gåtur kan medføre fine fotografiske resultater. Jeg stoppet desverre ikke for en kald Peroni på Caffè Tevere.

Bildet er tatt med 50mm, iso 100, 1/800s og f/8.

Fortsettelse av føljetongen fra Roma om en måned :)

post-76334-1146836453_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker deg god tur jeg også, men dette er neppe blant dine beste bilder... Det er vel ingen tvil om at du har vært uheldig med utsnittet eller beskjæringen her; selvfølgelig skulle ikke bunnen av bilene vært kuttet vekk, og jeg synes heller ikke det var helt heldig at søpledunken til venstre er kuttet i to...

Lenke til kommentar

Spesielt bilde. Ikke saerlig spennende, men gav en "saer" stemning. Kjipt med bilene som ble kuttet. Men er det bare jeg som mener bildet ser uskarpt ut? Spesielt med bilene... Er tatt med en 50mm paa F/8 og 1/800 lukkertid, saa jeg kan ikke skjoenne hvorfor det er slikt, men det ser uskarpt ut med det blotte oeyet. Saert.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er ikke helt enig i at det ikke er skarpt, men det er mulig noe har forsvunnet i downsizingen. Kanskje en smule bakfokus som gjør bygget skarpt, mens forgrunnen er uskarp. Ellers mener jeg lyset er det viktigste her. Jeg har komponert tett, men smak og behag...

Takk for kritikk og lykkeønskinger for turen. Det er bare dere som blir straffet til slutt, når dere må klikke dere inn på alle trådene mine :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...