corvy Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Trenger en skikkelig rå bærbar PC til en kunde. Han vil ha en som varer lenge med rask disk, så mye CPU som mulig og masse masse minne. Penger er ikke så veldig viktig. Bør også være stillegående, skjønner at dette ikke alltid er så veldig kompatibelt, men stillhet er visst også viktig. Fint med noen tips! Lenke til kommentar
corvy Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Den skal jeg sjekke Flere forslag? Hva er det hotteste å få akkurat nå? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Den skal jeg sjekke Flere forslag? Hva er det hotteste å få akkurat nå? 6061065[/snapback] Det hotteste du kan få er nok Dell XPS 1710 ja.. Ingenting som banker den på spilleytelse. Men den er tung, stor og kan nok vurderes som en flyttbar mer enn en bærbar Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Det hotteste du kan få er nok Dell XPS 1710 ja.. Ingenting som banker den på spilleytelse. Men den er tung, stor og kan nok vurderes som en flyttbar mer enn en bærbar tongue.gif Er nok riktig det - XPS'n veier ca 4 kg. På den annen side finner du ingen bærbare med lik eller nesten like stor ytelse som veie mindre. XPS'n leveres med en kraftig prosessor og det beste skjermkort som er å oppdrive for bærbare. I tillegg er den solid bygget og er i følge tester i tillegg svært stillegående uten å bli for varm. Glende koster penger og veier mere enn småbrødrene. Noe annet er likevel ikke å vente. Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Acer TM 8204WLMi er også et alternativ (15,4"). Ikke på noen måte like god i spill (men veldig bra allikevel). Veier en del mindre, har bedre batterikapasitet og er rålekker å se på Bråker lite. Skal det forresten være en spill PC? Endret 8. mai 2006 av ^Desloch Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Hva med en Dell Inspiron 9400? Den er litt mindre, lettere og billigere, og har bedre batteri enn XPS'n. XPS har et spesielt utseende, det er ikke nødvendigvis en maskin man kjøper i jobbsammenheng. 9400 ser nokså nøytral ut. Utenom skjermkortet er 9400 like kraftig som XPS. (Edit: Skrev XPS ser nokså nøytral ut, mente 9400 ser nokså nøytral ut) Endret 8. mai 2006 av meankanin Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Vel. Batteriet er ikke bedre, tvert imot. Standard på XPS er 9 celler, tror det er 6 for 9400. Bateriet er nok bedre på XPSen. Batterilevetiden er en annen sak. XPSen ser ikke veldig nøytral ut. Smeller du på en 2.16ghz cpu 2gb ram er 9400 faktisk 2000kr dyrere =) Ingen tvil i mine øyne. XPSen over 9400. Lenke til kommentar
GA Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hva er bruksområdet? Er det spill? Hvis ikke er XPS'en et dårlig valg! Lenke til kommentar
corvy Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Den skal brukes til spill, men ikke 3d, Java spill og desktop arbeid. Oppløsning, stillegående, og holde for fremtiden er stikkord. Skjermkortet må være bra, men trenger ikke være det råste 3d kortet. Er litt usikker, men jeg tror denne XPSen er for jålete, litt for mye mediacenter/3dspill. Det som er bra med den er CPU og skjerm, disse to er perfekt. Skal grave meg gjennom resten av forslagene også så skal jeg se hva jeg kan finne. Lenke til kommentar
corvy Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Syns både 9400 og M90 ser bra ut. Har litt blandede erfaring med Dell tidligere, er det noen andre merker som er å anbefaler i 20-30 tusen kroners klassen? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Denne kommer nok til Norge nokså snart. Du finner en tråd om den her i forumet. Fujitsu Siemens kommer med en ny modell, Amilo XI 1546, som også vil være et godt alternativ i denne klassen. Begge disse kan være bra å sjekke ut. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvis han er villig til å punge skikkelig ut; MacBook Pro 17" med masse ram og boot-camp. Da har han en skikkelig kraftpakke, men ordentlig god skjerm! Lenke til kommentar
Filla Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Var det ASUS som skulle komme med en "Lamborghini", et slags svar på ACER sin Ferrari ? Den var slik jeg husker det, relativt fin specet. Lenke til kommentar
AOe Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Asus W2J er LECKER! (hvis jeg ikke tar feil har denne pcen et kabinett som ikke ligger langt unna det kabinettet asus produserer for apple ) LINK! Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Ellers er jo Acer Ferrari(som ble nevt) en PC å sjekke ut. Bra spec`s, og den har amd prosessor Synes også personlig at det er en av de lekreste bærbare som finnes designmessig Lenke til kommentar
corvy Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Men Acer ferrari har vel en AMD prosessor med tilhørende jetfly lyd eller hva? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Men Acer ferrari har vel en AMD prosessor med tilhørende jetfly lyd eller hva? 6074295[/snapback] De foregående utgavene av Ferrarien var både høylydte og varme etter min smak, men den første var verst. Forhåpentligvis har man forbedret dette. Så må man vurdere om man vil ha en bærbar med glossy rød lakk...smaken er som baken, full av hår eller noe slik... Endret 10. mai 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
corvy Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Ja det er sant, uansett tusen takk for mange tips. Jeg har nok til å komme med et par anbefalinger nå. Hjertelig takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå