Gå til innhold

TEST: Seks støysvake strømforsyninger


Anbefalte innlegg

Hvorfor dere ikke har fått med en OCZ psu i testen er for meg helt uforståelig.

6046439[/snapback]

Her burde så definitivt Raidmax Power Viking 630w ha vært med. Har en mistanke om at den banker alle disse og det til en pris av Kr 595,- (PS Data) Har denne selv og den oser av kvaliet og stabilitet. Er også utrolig stille.

6046511[/snapback]

Hiper Type-r 580 er en helvetes PSU. Den skulle vært med  :mad:

6046533[/snapback]

Så sinte dere er :dontgetit:

 

Det er sikkert ikke siste gangen hardware tester PSU'er så vi får bare håpe det kommer flere tester etter hvert :)

 

Jeg så både Mist og Nexus fikk ganske høye spenninger på 12V i alle testene. Kan det ikke være en ulempe om spenningen er for høy også? F.eks at spenningsregulatorene på hovedkort, skjermkort osv blir varmere enn normalt fordi de må takle en spenning de ikke er optimalisert for.

 

Ellers så trives jeg fint med min 6 år gamle Enermax 350W. Den driver fint dobbeltkjernesystemet mitt med 4 harddisker i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor dere ikke har fått med en OCZ psu i testen er for meg helt uforståelig.

6046439[/snapback]

Her burde så definitivt Raidmax Power Viking 630w ha vært med. Har en mistanke om at den banker alle disse og det til en pris av Kr 595,- (PS Data) Har denne selv og den oser av kvaliet og stabilitet. Er også utrolig stille.

6046511[/snapback]

Hiper Type-r 580 er en helvetes PSU. Den skulle vært med  :mad:

6046533[/snapback]

Så sinte dere er :dontgetit:

 

Det er sikkert ikke siste gangen hardware tester PSU'er så vi får bare håpe det kommer flere tester etter hvert :)

 

Jeg så både Mist og Nexus fikk ganske høye spenninger på 12V i alle testene. Kan det ikke være en ulempe om spenningen er for høy også? F.eks at spenningsregulatorene på hovedkort, skjermkort osv blir varmere enn normalt fordi de må takle en spenning de ikke er optimalisert for.

 

Ellers så trives jeg fint med min 6 år gamle Enermax 350W. Den driver fint dobbeltkjernesystemet mitt med 4 harddisker i.

6046998[/snapback]

 

Jess, måte akkurat backupmaskinen min, den har 8 harddisker for øyeblikket, og en p3, så resten av maskin trekker ikke så mye, den trekker 185 watt (om man antar 80% effektivitet), dvs at en disk kanskje trekker 15 watt omtrent ved spinup (om alle spinner opp samtidig). (er ikke noe staggered spin-up på den).

 

Trekker 106 når maskina står og går, så harddisker krever ikke alt for mye effekt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Også jeg ble skuffet over at Seasonic ikke var med. :no::( (Ja, jeg har en, og vil se at den vinner flest mulig tester :) )

De er de mest stillegående PSUene med vifte ifølge SPCR, som er sinnsykt gode på å teste PSUer. Side 6/7 i linken. En verdig konkurent til MIST.

 

Ellers var testen kanskje litt vel enkel, men grei.

 

Det med at man ikke skal kjøpe PSU med alt for stor max load står også her:

http://www.silentpcreview.com/article28-page4.html

De fleste gode PSUer har høyest effektivitet på ca. 60-70% load. Større effekt=mindre varme å flytte bort, og det vil føre til mindre støy.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

selfølgelig kommer hardware til å teste flere psu'er, men slike mange i en tester forekommer vanligvis bare en gang i hver kategori, no som er litt kjipt, for det er enklere og mer morsomt å se mange produkter testet samtidig.

 

så en ny klyngetest av en liten fin haug med psu'er av forskjellige typer, gjerne litt med variabel spec (kanskje ikke sammen da, siden det blir feil å kjøre 500watt last på en 350 watt psu) men i alle fall f.eks hiper, seasonic og ocz verstingene i en ny samling, og kanskje en 400 watt klasse også?

Lenke til kommentar

Takk til hw.no for en flott test. Godt skrevet og informativt. Jeg vil bare stille et spørsmål til følgende utsagn:

Tagan TG580-U22, ElanVital EVP-5007 og Antec Phantom 500 klarer seg på sin side helt greit, men Nexus NX-5000 vil nok være å anbefale fremfor disse.

Lurer på hvordan dere kan anbefale Nexus med dens såvidt lave ytelse på +12V-linjene (15+16A)? Alle de tre andre nevnte yter jo bedre enn dette.

Endret av ShAvAnO
Lenke til kommentar
Hvorfor dere ikke har fått med en OCZ psu i testen er for meg helt uforståelig
Hiper Type-r 580 er en helvetes PSU. Den skulle vært med
Her burde så definitivt Raidmax Power Viking 630w ha vært med. Har en mistanke om at den banker alle disse og det til en pris av Kr 595,- (PS Data)

Har dere lest overskriften for denne testen? Det som ble testet her var støysvake strømforsyninger. Ut fra hva jeg har lest rapporteres ikke noen av de nevnte modeller å være spesielt støysvake fra andre enn tullinger som sitter med 3-4000rpm på cpu og gpu, og dermed langt overdøver psu.

Lenke til kommentar
Hvorfor dere ikke har fått med en OCZ psu i testen er for meg helt uforståelig
Hiper Type-r 580 er en helvetes PSU. Den skulle vært med
Her burde så definitivt Raidmax Power Viking 630w ha vært med. Har en mistanke om at den banker alle disse og det til en pris av Kr 595,- (PS Data)

Har dere lest overskriften for denne testen? Det som ble testet her var støysvake strømforsyninger. Ut fra hva jeg har lest rapporteres ikke noen av de nevnte modeller å være spesielt støysvake fra andre enn tullinger som sitter med 3-4000rpm på cpu og gpu, og dermed langt overdøver psu.

6047308[/snapback]

 

Syntes fortsatt de burde testet seasonic :)

Lenke til kommentar

jeg har den orginale versjonen av mist 500w. er det mye som er forandret i den nye versjonen?

 

jeg kommer til å bytte ut vifta da! papst vifta har en lav tikkelyd i motoren men yate loon viftene er det ingen motor\lagerlyd i. sammtidig er det generlt en bedre vifte en papsten!

Lenke til kommentar

For de av dere som ville ha Hiper testet. så sitter jeg både med en Hiper 580 og en Mist 500. Jeg vill si at de begge leverte strøm til mitt system, men det var stor forskjell på støy. Når jeg stoppet 80mm på Hiper så ble de nesten like.

 

Så mist ligger noen klasser over når det gjelder støy nivå.

Lenke til kommentar

Fin test! :thumbup:

Men hadde kanskje håpet at Tagan Easycon 580W var med, for å se hvordan den klarte seg mot f.eks MIST 500...

Men Tagan TG580-U22 (2FORCE) har vel samme "innmat", så jeg har vel egentlig fått svaret, og det blir nok en MIST 500 snart.

Ikke det at jeg er misfornøyd med min nåværende Tagan TG480-U01, men jeg har lyst på litt mindre kabelrot!

 

Og så litt pirking:

Nexus er nok best kjent for sine støysvake PC-komponenter, men har leverte både den ene og andre strømforsyningen opp gjennom årene.

Er ikke strømforsyninger også PC-komponenter? :p

Lenke til kommentar

Har en MIST 500W av "gamle typen." Som eXa sier så er det en liten tikkelyd fra motoren/lageret i vifta, nesten umerkbar men likevel. Vifta er av samme type som på den nye modellen, men er denne tikkelyden fortsatt like mye til stede med det nye opphenget?

 

eXa: hvor bestiller du den vifta du snakker om?

Lenke til kommentar

Hadde vært gøy å få med Hiper Type-R 580w ,har denne selv så hadde vært morro å se hvordan den klarer seg mot de andre.

 

Den psu'en jeg alle helst ville se i denne teste er vel Chiftec 560W CFT-560-A12C , har ikke funnet noen tester av den,er meget spennt på hvordan den yter. Ser jo ut som en fin psu.

 

Men bra test alt i alt og ingen bombe at Mist'en vant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...