Gå til innhold

TEST: Seks støysvake strømforsyninger

Anbefalte innlegg

eh vet ikke! jeg var heldig å få kjøpte en del helt nye på bruktmarkedet til en billig penge! så jeg har 5stk!

men på xs forumet er det en som selger for 5$ stk 18$ for 3 og tror han sender overalt!

absolutt verdt det! kan igrunn si att alle som oppgir viftene sine til lavere støynivå og mer cfm enn disse lyger! yate loon er en av de som er nærmest virkeligheten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kommer til å bytte ut vifta da! papst vifta har en lav tikkelyd i motoren men yate loon viftene er det ingen motor\lagerlyd i. sammtidig er det generlt en bedre vifte en papsten!

Hehe god vits fra din side. Papst er absolutt toppkvalitet hva PC-vifter angår.

Endret av BlueJet
Lenke til kommentar
Hvorfor dere ikke har fått med en OCZ psu i testen er for meg helt uforståelig
Hiper Type-r 580 er en helvetes PSU. Den skulle vært med
Her burde så definitivt Raidmax Power Viking 630w ha vært med. Har en mistanke om at den banker alle disse og det til en pris av Kr 595,- (PS Data)

Har dere lest overskriften for denne testen? Det som ble testet her var støysvake strømforsyninger. Ut fra hva jeg har lest rapporteres ikke noen av de nevnte modeller å være spesielt støysvake fra andre enn tullinger som sitter med 3-4000rpm på cpu og gpu, og dermed langt overdøver psu.

6047308[/snapback]

Ja. Min Raidmax er så absolutt støysvak. Kjører med 1560 rpm på cpu og 1900 på kabinett. Må legge øret helt intill for å høre noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har hatt "noen" PSU'er etterhvert... fra de fleste anerkjente produsenter..

Min MIST 500w er den *soleklart* beste jeg har hatt sålangt.. :love:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvorfor dere ikke har fått med en OCZ psu i testen er for meg helt uforståelig
Hiper Type-r 580 er en helvetes PSU. Den skulle vært med
Her burde så definitivt Raidmax Power Viking 630w ha vært med. Har en mistanke om at den banker alle disse og det til en pris av Kr 595,- (PS Data)

Har dere lest overskriften for denne testen? Det som ble testet her var støysvake strømforsyninger. Ut fra hva jeg har lest rapporteres ikke noen av de nevnte modeller å være spesielt støysvake fra andre enn tullinger som sitter med 3-4000rpm på cpu og gpu, og dermed langt overdøver psu.

6047308[/snapback]

Ja. Min Raidmax er så absolutt støysvak. Kjører med 1560 rpm på cpu og 1900 på kabinett. Må legge øret helt intill for å høre noe.

6048627[/snapback]

Personlig vil jeg si 1900 rpm er langt ifra støysvak men.....

AtW

Lenke til kommentar
jeg kommer til å bytte ut vifta da! papst vifta har en lav tikkelyd i motoren men yate loon viftene er det ingen motor\lagerlyd i. sammtidig er det generlt en bedre vifte en papsten!

Hehe god vits fra din side. Papst er absolutt toppkvalitet hva PC-vifter angår, mens YateLoon......? Totalt ukjent for meg. Og tikkelyden i Mist 500W kommer ikke fra vifta heller, det er active PFC som lager den lyden. Prøv å skru PCen av uten å skru av PSU, så vil du høre at lyden er der selv om vifta står stille.

6048491[/snapback]

At det er ukjent for deg betyr ikke at det er et ukjent merke....

AtW

Lenke til kommentar

Ville nok heller sett Tagan 480W i testen da det visstnok skal være mer stille vifter i versjonene opp til 480W (PSUene med 2stk 80mm vifter).

Tagan easycon, Seasonic og den gamle VS nye Mist ville jeg gjerne også sett i testen.

Hiper type-r 580W som enkelte vil ha med hører ikke hjemme i testen da dette er snakk om STØYSVAKE PSUer..

Lenke til kommentar
kan ikke si at Hiper-R 580 støyer.. har vankjølt hele pc`en, med 4 samsung disker.. og PSU`en, den hører jeg ikke.. så ikke uttal dere om noe dere ikke har peil på.

6048997[/snapback]

Sendte i retur forrige uke pga støy, så jeg uttaler meg av erfaring...

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 360W Cheiftech orginal PSU som stod i kabinettet og jeg synes den bråka så sinnsykt, så jeg gikk for en MIST 500W for ca et år siden og maskina bråka like mye! :p Så kjøpte jeg et Sort Thermaltake Kandalf og flytta alt over og da var lyden borte, men jeg angrer jo ikke på at jeg kjøpte misten da. Den er suveren!

Lenke til kommentar

Stig-Arne: Jeg har også returnert en Hiper av den typen pga støy, og min støyet faktisk ganske mye også. Tydeligvis ganske mange som har fått feilvarer i såfall, da det er flere som har kommentert at de bråker en del. :hmm:

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Hehe god vits fra din side. Papst er absolutt toppkvalitet hva PC-vifter angår, mens YateLoon......? Totalt ukjent for meg. Og tikkelyden i Mist 500W kommer ikke fra vifta heller, det er active PFC som lager den lyden. Prøv å skru PCen av uten å skru av PSU, så vil du høre at lyden er der selv om vifta står stille.

6048491[/snapback]

jaja du får sitte der med skylappene dine du!

papst vifta har tikkelyd i motoren. lyden de aktive pfc greiene lager minner mer om en gresshoppe på lang avstand!

edit: Nexus d12sl-12 er en rebadget yate loon d12sl-12 som har fått litt lavere rpm(1000 vs 1300) og blitt dyrere!

Men siden orginalen klarer å svive på under 3v så er det lite vits å kjøpe den dyrere nexus vifta!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

6048491[/snapback]

jaja du får sitte der med skylappene dine du!

papst vifta har tikkelyd i motoren. lyden de aktive pfc greiene lager minner mer om en gresshoppe på lang avstand!

Hva er active power factor correction å gjøre med tikkelyder i en vifemotor?

AtW

Lenke til kommentar
En vifte som går på 1500 rpm høres rimelig godt. Man må vel i praksis under 900 rpm for at lyden ikke lenger skal bli oppfattet som støy

Når det gjelder 120mm-vifter så har du rett, men 80mm kan kjøres litt høyere opp, ca 14-1500rpm.

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt spørsmålet. altså jeg skjønner spørsmålet men ikke hvor du vil!

det var ikke jeg som dro inn lyden elektronikken lager(den gresshoppe aktige lyden) jeg bare sa at jeg ville bytte ut papsten med en yate fordi papsten har en tikkelyd i motoren! det har yaten så og si ikke!

det var bare BlueJet som sa at lyden ikke kom fra vifta men pfc`en. men det kommer lyd fra vifta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...