xD^^ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) SMS-språk er plagsomt, men de bruker vel heller "o", enn "0", siden det går fortere å skrive. Meningen er jo å kunne skrive fortere?... Endret 5. mai 2006 av NorthGarden Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 tenker du på min setning er det annenhver stor og liten bokstav, ikke tall. Men uansett, også ganske plagsomt når folk skriver som det her. Dette Er En Tekst Hvor Jeg Bruker Stor Forbokstav På Hvert Ord, Gjør Hvertfall Ikke Teksten Lettere Å Lese.. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Nei, men som sagt: "Meningen er jo å kunne skrive fortere?...", ikke det å skrive plagsomt. Det er ikke det vi snakker om her. Skulle man skrive plagsomt kunne man skrevet slik: "|-| 3 | P /-\/-\ |)3 G!" Lag en "Om å skrive mest plagsomt"-tråd da vel. Djiises. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 meningen er å skrive fortere og få plass til mere skrift på mindre plass, så man ikke trenger å sende delte meldinger(2meldinger som blir satt sammen etterpå) o.l. Skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei for at jeg tok med mine meninger, men skal ikke la det skjer igjen siden det er til så stor frustrasjon for deg Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Haha. Nei, mente det ikke slik. Skjønte bare ikke hvorfor du dro inn hva som var mest irriterende. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Syns rett og slett det SMS "språket" er idiotisk. Selv om du sparer 10 sekunder når du skriver meldingen tar det leseren 15 sekunder mer å tolke den... Og for de som har T9 tastatur på mobilen (og det er ganske mange), så går det MYE fortere å skrive med ordbok... Men dt er vel noen ganger det er motsatt også. har sett at folk skriver for eksempel dah istedenfor da på MSN... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Syns rett og slett det SMS "språket" er idiotisk. Selv om du sparer 10 sekunder når du skriver meldingen tar det leseren 15 sekunder mer å tolke den... Og for de som har T9 tastatur på mobilen (og det er ganske mange), så går det MYE fortere å skrive med ordbok... Men dt er vel noen ganger det er motsatt også. har sett at folk skriver for eksempel dah istedenfor da på MSN... 6050228[/snapback] hehe du er særiøs eller ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Går det fortare å skrive "sol1" enn "solen"? Ser ikkje poenget med heile språket eg, ingen har det så travelt at dei ikkje har tid til å skrive "Det" i staden for "Dt". Ordbok er mykje betre, då slepp mottakar å dekode meldingen først. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Ja, det er umulig, nesten iallefall, å lese SMS-språk. Helt ille. =( Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 tenker du på min setning er det annenhver stor og liten bokstav, ikke tall. Men uansett, også ganske plagsomt når folk skriver som det her. Dette Er En Tekst Hvor Jeg Bruker Stor Forbokstav På Hvert Ord, Gjør Hvertfall Ikke Teksten Lettere Å Lese.. 6047679[/snapback] DeTte eR En TeKSt HvOR JeG BrUkeR StOr ForBoKstaV pÅ HveRT OrD, GjØr HveRtFaLL IkKe TeKstEN LeTteRe Å LeSE. Det er verre. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vi i Microsoft vidreutvikler denne teksten: Fra: DeTte eR En TeKSt HvOR JeG BrUkeR StOr ForBoKstaV pÅ HveRT OrD, GjØr HveRtFaLL IkKe TeKstEN LeTteRe Å LeSE. Til: DeTte R E TeXt HvR jeg BrKr StR FRBKstaV p HvRt OrD, GjØr HvRtFlL Ik TxTn LeTRe Å LzE. Puh, godt dags arbeid Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Doh, måtte bare. |)3773 r 1 7x7 |-|\/()R jeg |3RU|<R 57()R FR|3()|<574\/ P/-\ |-|\/R7 ()R|), GJ(,)R |-|3R7F4|| 1|<|<3 7x71 |37R3 /-\ |3Z3 Herlig? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Syns rett og slett det SMS "språket" er idiotisk. Selv om du sparer 10 sekunder når du skriver meldingen tar det leseren 15 sekunder mer å tolke den... Og for de som har T9 tastatur på mobilen (og det er ganske mange), så går det MYE fortere å skrive med ordbok... Men dt er vel noen ganger det er motsatt også. har sett at folk skriver for eksempel dah istedenfor da på MSN... 6050228[/snapback] hehe du er særiøs eller ? 6050313[/snapback] Skriveleif... Var faktisk meningen å skrive det og ikke dt Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 sms-språk er vel en måte å skrive på som skal spare deg tid? hvor vidt den gjør det eller ikke er nå en annen sak, men hele konseptet går vel ut på å kutte ut så mange vokaler som mulig, slik at det blir vanskeligst mulig å lese. Slik at den tida du sparer på å skrive sms-språk, kan du bruke på å tyde meldinger fra andre som også skriver sms-språk. f.eks: "Det er ikke kult" "Dt r ik klt" correct me if I'm wrong... 6046369[/snapback] Det heter "Dr r ik qlt" Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 "Hei, nå sitter jeg her i solen og koser meg. Hilsen Tante!""yo nå sittr jeg her i sol1 og kozr mg klemz tante!" noob 6046470[/snapback] Haha, du klarte å skrive "noob" feil. Det skrives n00b, n00b (Ironisk ment!). Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hm... Dette har forvandlet seg fra å være en "hva er sms språk"-tråd til å bli en "rette på andres feil"-tråd Blir vel rettet på jeg også Mener forresten det var en test på start.no der man kunne teste om man kunne SMS-språket. Er kanskje der enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå