Aleksander9175 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) ja, har søkt her på forumet uten å funne noen lignende tråder, så jag har et spørsmål: hva er smsspråk?? Moderatoredit: Orddelingsfeil i tittelen er rettet. Endret 7. mai 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 nei, ikke egentlig.... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 http://no.wikipedia.org/wiki/SMS-språk Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Enkelte mennesker forkorter ordene for å få plass til mer i en tekstmelding. Har jo også sprett seg til IM (chattjenester) som MSN. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) SMS-språk er et "språk" der man gjerne kutter ut mange vokaler og heller drar konsonantene helt ut. Det p.g.a. at man skal "spare plass" i meldingene. Men, huff.. Endret 5. mai 2006 av Luzifer Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 sms-språk er vel en måte å skrive på som skal spare deg tid? hvor vidt den gjør det eller ikke er nå en annen sak, men hele konseptet går vel ut på å kutte ut så mange vokaler som mulig, slik at det blir vanskeligst mulig å lese. Slik at den tida du sparer på å skrive sms-språk, kan du bruke på å tyde meldinger fra andre som også skriver sms-språk. f.eks: "Det er ikke kult" "Dt r ik klt" correct me if I'm wrong... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg bruker forøvrig bokmål, uansett om det er SMS, IM eller forum. (Skriver såpass raskt på tastaturet at jeg ikke gidder å venne meg til å spare noen sekunder pr. dag på å droppe vokaler) Best slik, så slipper jeg å blande inn slikt når det skal skrives stil. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 sms-språk er vel en måte å skrive på som skal spare deg tid? hvor vidt den gjør det eller ikke er nå en annen sak, men hele konseptet går vel ut på å kutte ut så mange vokaler som mulig, slik at det blir vanskeligst mulig å lese. Slik at den tida du sparer på å skrive sms-språk, kan du bruke på å tyde meldinger fra andre som også skriver sms-språk. f.eks: "Det er ikke kult" "Dt r ik klt" correct me if I'm wrong... 6046369[/snapback] Helt korrekt. Akkurat slik du formulerte det nå gjorde jeg i et essay forrige tentamen. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Skrev om dette på norsk-tentamen jeg. SMS-språk er vel "opprettet" for å kunne skrive fortere, og forkorte meldingens innhold ved å bruke forkortelser og tall. Brukte dette eksemplet i oppgaven min: "Hei, nå sitter jeg her i solen og koser meg. Hilsen Tante!" "yo nå sittr jeg her i sol1 og kozr mg klemz tante!" Selv synes jeg det er både forferdelig å skrive, og lese. Idiotisk. Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) ok, takk for opplysningen jeg skriver aldri sånn menn en annen ting, er engelsk SMS språk?? Endret 5. mai 2006 av pappman Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) "Hei, nå sitter jeg her i solen og koser meg. Hilsen Tante!""yo nå sittr jeg her i sol1 og kozr mg klemz tante!" "yo nå sttr jeg hr i sol1 å kozr mg koz tante!" noob Edit, det går faktisk ikke ann å skrive jeg på sms-språk, det blir bare bytta til "jeg".. praktisk. Endret 5. mai 2006 av The_Darkness Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) 4get it ........ Endret 5. mai 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Skrev om dette på norsk-tentamen jeg. SMS-språk er vel "opprettet" for å kunne skrive fortere, og forkorte meldingens innhold ved å bruke forkortelser og tall. Brukte dette eksemplet i oppgaven min: "Hei, nå sitter jeg her i solen og koser meg. Hilsen Tante!" "yo nå sittr jeg her i sol1 og kozr mg klemz tante!" Selv synes jeg det er både forferdelig å skrive, og lese. Idiotisk. 6046427[/snapback] Like oppgaver over hele landet eller? Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Arg, jeg fikk en bibel i sms-språk til konfirmasjon presang fra barneskole læreren min. Gjett hva som blir dynket i bensin og tent på Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Skrev om dette på norsk-tentamen jeg. SMS-språk er vel "opprettet" for å kunne skrive fortere, og forkorte meldingens innhold ved å bruke forkortelser og tall. Brukte dette eksemplet i oppgaven min: "Hei, nå sitter jeg her i solen og koser meg. Hilsen Tante!" "yo nå sittr jeg her i sol1 og kozr mg klemz tante!" Selv synes jeg det er både forferdelig å skrive, og lese. Idiotisk. 6046427[/snapback] Like oppgaver over hele landet eller? 6046524[/snapback] Kanskje det. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Arg, jeg fikk en bibel i sms-språk til konfirmasjon presang fra barneskole læreren min. Gjett hva som blir dynket i bensin og tent på 6046577[/snapback] Far i himmeln. Du r helli. Kom! M8 du rule jorda som himmeln. Gi oss mat. Tilgi oss d gale. Hold oss unna fristelse og d onde. Alt r ditt. Du rulr. Ærn r din. Amn. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Arg, jeg fikk en bibel i sms-språk til konfirmasjon presang fra barneskole læreren min. Gjett hva som blir dynket i bensin og tent på 6046577[/snapback] Har hørt om den, men aldri sett eller lest den. Må være forferdelige greier. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) "Hei, nå sitter jeg her i solen og koser meg. Hilsen Tante!""yo nå sittr jeg her i sol1 og kozr mg klemz tante!" "yo nå sttr jeg hr i sol1 å kozr mg koz tante!" noob Edit, det går faktisk ikke ann å skrive jeg på sms-språk, det blir bare bytta til "jeg".. praktisk. 6046470[/snapback] yo n sittr jg i sol1 å kzr mg klmz tnte n00b Endret 5. mai 2006 av olsen Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 "Hei, nå sitter jeg her i solen og koser meg. Hilsen Tante!" "Yo N sItR jeg hR i SoL1 Å kOzR mG kLmZ tAnTe!" Er vel ikke noe som er mer plagsomt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå