*Titan* Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Senest i dag (fre 5. mai 06) ble det stjålet inntil 1000,- fra en gymgarderobe på skolen. Det eneste jeg lurer på; er dette noe som blir gjort i forbindelse med dop / narkotika? Framgangsmåten er enkel, men systematisk: Elevene går fra garderoben etter å ha skiftet, og når de kommer tilbake er alt vendt rundt.. I dag kom vi tilbake etter gymmen, og -Andreas sin lommebok var stjålet, i den var mellom 800 og 900 kroner -Håvard sine bukselommer var vrengt, 100 kroner var tatt. -Mats fant lommebok og kortholder på gulvet, heldigvis hadde han ingenting. Er dette noe som skjer flere steder? Jeg har mistanke til noen som er i et miljø der dop og narkotika står sentralt, lurer på om dette er en vanlig fremgangsmåte? De siste to ukene har det blitt stjålet penger og verdisaker for opptil 10 000,-. Takk for alle svar, //*TiTaN*\\ Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Tror du er litt paranoid nå. Selv om folk stjeler penger trenger ikke nødvendigvis narkotika være inne i bildet. Alle ønsker seg jo penger, right? Enten de som stjeler enten for spenningen eller pengenes skyld. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Trenger ikke være dop fordi noen stjeler. Enkelte mennesker som rett og slett vil ha mer penger bare. Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Mmm.. Joa, sant nok - men det har skjedd så mange ganger, og de har gått så systematisk til verks at det ser ut som det er de samme folka som tar ting hver gang.. Og 'de samme folka' oppfører seg såpass annerledes nå, at jeg har en svevende mistanke på dem - og de har tidligere gått rundt og skrytt av at de røyker hasj og doper seg på fester og sånn.. Derfor tror jeg det er dette som har skjedd ! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Vi opplevde tyverier i garderobene da jeg gikk på vgs (Adolf Øien VGS). Tyvene var narkotikamisbrukere som hadde sitt "tilholdssted" like ved (Leütenhaven, om noen Trondheimere skulle være interessert.). Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 hva med å ikkje ha med seg så masse verdisaker når du har gym? på vår skole har vi en ordning, at læreren vår låser inn vierdisaker på et lite rom. Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 hva med å ikkje ha med seg så masse verdisaker når du har gym? på vår skole har vi en ordning, at læreren vår låser inn vierdisaker på et lite rom. 6046361[/snapback] Funker ikke .. elever tar nøkler fra lærere.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hva med å ta med verdisaker inn i gymsalen, for så å ligge alt i et hjørne, nedi eksempelvis en ekse, pose ol? da merker vel dere om folk kommer inn å stjeler. og hvis dere ikkje merker inntrengere, er det 100% sikkert at det er en insider fra klassen eller læreren Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Takk, vegis, det er det mest fornuftige svaret jeg har fått hittil fra de tre forumene jeg har postet i Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Takk, vegis, det er det mest fornuftige svaret jeg har fått hittil fra de tre forumene jeg har postet i 6046491[/snapback] Det er slik vi gjør det på skolen min. Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Hmm.. Skal foreslå det for læreren.. Men så til de som har mistet pengene sine da; skal jeg få alle til å anmelde det? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Synn når slike ting skjer Hvis dette skjer om og om igjen kan det jo være lurt å prøve å ta tyvene på fersken en gang. Få noen til å gjemme seg i dusjen e.l netste gang dere har gym (avtal med lærer først seff, kanskje en eller annen hypokonder som ikke kan ha gym den dagen kan brukes ). Denne personen kan jo deretter ganske enkelt avsløre tyvene. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Både ved min VGS og ungdomsskole var det vanlig å samle inn verdisakene. Merkelig at de ikke har det på din skole - særlig etter alle disse tyveriene. Trodde slikt var vanlig jeg. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Skulle finnet de skyldige og gitt de en prell så de ikke kunne spise mat uten et søgerør resten av livet. Blir så FAENS I HELVETE irritert på folk som ikke lar andres ting være i fred. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Takk, vegis, det er det mest fornuftige svaret jeg har fått hittil fra de tre forumene jeg har postet i 6046491[/snapback] Det er slik vi gjør det på skolen min. 6046512[/snapback] Samme på skolen jeg gikk på å. Aldrig fått frastjålet noe etter 4 år på vgs. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hmm.. Skal foreslå det for læreren.. Men så til de som har mistet pengene sine da; skal jeg få alle til å anmelde det? 6046541[/snapback] du skal ikkje få alle til å anmelde dette, Men du kan snakke med administrasjonen på skolen, å si at sikkerhetsnivået på skolen er for laft, og folk kan bare vandre inn i garderobene lett som bare juling. og etter det eg huske, så har skolen ansvaret for ting som blir stjålet. godtar ikkje skolen dette, er det bare å anmelde det... Hvilke skole går du på, barneskolen? ungdomskolen? vidergående? folkehøyskole ol? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hmm.. Skal foreslå det for læreren.. Men så til de som har mistet pengene sine da; skal jeg få alle til å anmelde det? 6046541[/snapback] du skal ikkje få alle til å anmelde dette, Men du kan snakke med administrasjonen på skolen, å si at sikkerhetsnivået på skolen er for laft, og folk kan bare vandre inn i garderobene lett som bare juling. og etter det eg huske, så har skolen ansvaret for ting som blir stjålet. godtar ikkje skolen dette, er det bare å anmelde det... Hvilke skole går du på, barneskolen? ungdomskolen? vidergående? folkehøyskole ol? 6047037[/snapback] Skolen tar vel absolutt ikke ansvar for gjenstander som blir stjelt på skolen. Hvor vidt de godtar det er en annen ting. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Ta det opp med elevrådet. 6047197[/snapback] For de har mye makt, de er der bare for at skolen later som at elevene har et organ de kan henvende seg til. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hvis det er en skole som har et elevråd som fungerer, så har de litt makt. Men kan skjønne det er mange skolen elevrådet er et "what ever" organ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå