Pedro80 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hei folkens! Har et lite problem her: Jeg har klart å lese/lære meg litt opp i bruk av php og javascript for å lage meg et ajax-basert fotoalbum. Dette går forsåvidt greit. Det jeg har problemer med er å "be" javascriptet mitt vente til alle bilder som skal vises er lastet ned før jeg oppdaterer img-tag'ene på siden; Jeg laster url'en til alle aktuelle bilder inn i et array, deretter kaller jeg en hjemmelaget cache-funksjon for til slutt å oppdatere img-tag'ene på siden. Disse kallene skjer lineært (altså etter hverandre) i "hoved funksjonen" min. Men når jeg tester siden over en treg linje, "venter" ikke javascriptet med å oppdatere img-tag'ene. Cache-funksjonen min er relativt enkel og består av følgende: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): function CacheImages(imgArray) { var imgs = new Array(); if (document.images) { for(i = 0; i < imgArray.length; i++) { imgs[i] = new Image(); imgs[i].src = imgArray[i]; } } } Jeg har prøvd meg litt frem med document.images.complete, men kommer ikke langt. Er det noen stueren måte å gjøre dette på? *Husk, jeg har ikke mulighet til å bruke onload ol. da siden kun lastes en gang og innholdet oppdateres dynamisk Nøkkelord: php, ajax, javascript, cache, preload Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå