JFTech Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Har Topcom 871BT satt opp som ruter. Det som skjer er at av og til så mister jeg kontakt med den på LAN-siden. Finner den rett og slett ikke i nettverket. Ruteren kjører dhcp. Når jeg så prøver å fornye IP'en til PC'en så får jeg beskjed om at ruteren ikke finnes. Har oppdatert med siste firmware. Noen erfaringer eller tips om hva som kan være galt? Endret 7. mai 2006 av JFTech Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hva må du gjøre for å få kontakt igjen? Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Hva må du gjøre for å få kontakt igjen? 6046272[/snapback] Mener vel hva som kan være galt siden det skjer. Skjer jo minst en gang til dagen, noen ganger flere. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tenkte mere på hva du gjør for å få kontakt igjen. Restarter du pc eller modem? Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Tenkte mere på hva du gjør for å få kontakt igjen. Restarter du pc eller modem? 6059552[/snapback] restarter modemet/ruteren. Klikker på reparer på nettverkstilkoblingen på PC'en og da får jeg kontakt med ruteren. Får ikke kontakt før jeg har restartet modemet/ruteren. Kjører NIS2006 men skal det ha noe å si? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 NIS skal ikke ha noe å si vist du må restarte ruteren og reparere tilkoblingen for å oppnå kontakt. Høres ut som om ruteren henger seg opp. Har du mulighet til å prøve med en annen ruter? Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Siste oppdatering. Har tatt kontakt med Telenor og de skal sende en ny ruter til meg da de også mente at det virket som om det var ruteren som hang seg opp. bra norsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå