Gå til innhold

Er norske webshopkunder tilbakestående?


Anbefalte innlegg

. Og ja; det å sende tilbake fordi det er en død pixel på skjermen er bare dum oppførsel.

 

For noe tull! Jeg mener kunden alltid har rett: Dersom skjermen har feil (en f.eks. en pixel er død) er det en selvfølge at skjermen skal erstattes med en feilfri vare.

6050148[/snapback]

Der jeg jobba før var mottoet: Kunden tar alltid feil, intill det motsatte er bevist!

 

Nevner ikke hvor :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der jeg jobba før var mottoet: Kunden tar alltid feil, intill det motsatte er bevist!

 

Tipper det var dårlig arbeidsmiljø og stemning på den arbeidsplassen.

Lønner seg nok å være hyggelig mot kundene i lengden.

6068086[/snapback]

 

Det lønner seg å være hyggelig ja, men det betyr ikke at kunden har rett ;) Det er mange kunder som er ganske ufyslige, men det gjelder jo begge vieer også, enkelte mennesker har ikke noe i et serviceyrke å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Der jeg jobba før var mottoet: Kunden tar alltid feil, intill det motsatte er bevist!

 

Tipper det var dårlig arbeidsmiljø og stemning på den arbeidsplassen.

Lønner seg nok å være hyggelig mot kundene i lengden.

6068086[/snapback]

 

Det lønner seg å være hyggelig ja, men det betyr ikke at kunden har rett ;) Det er mange kunder som er ganske ufyslige, men det gjelder jo begge vieer også, enkelte mennesker har ikke noe i et serviceyrke å gjøre.

 

AtW

6068101[/snapback]

 

Jeg vil påstå at kun et lite fåtall av kundene er direkte ufyselig. Dersom du setter slike mennesker som en mal for den generelle kundeservicen så tror jeg du ikke kommer til å drive butikk lenge.

Lenke til kommentar
Der jeg jobba før var mottoet: Kunden tar alltid feil, intill det motsatte er bevist!

6067987[/snapback]

Det kommer ikke som noe sjokk akkurat. Den generelle holdningen ovenfor kunder har jeg intrykk av har vært tradisjonelt meget lav her. Veldig mange holder seg til det absolutte minimum hva service og rettigheter angår ovenfor kunden. De yter bare det de absolutt må, i henhold til lover og pålegg. Helst vil nok noen også prøve å snike seg unna disse, og øsnker dem dit peppern gror.

Heldigvis har det dog blitt noe bedre med årene, da større konkurranse får mange til å innse at dersom de vil holde på kundene må de tilby noe mer enn det absolutte minstekrav.

Lenke til kommentar

Men om vi skal holde oss konkuransedyktige med Komplett.no må vi holde prisene lave , og våre innkjøpspriser er høyere enn komplett.no sine f.eks. da vi ikke kjøper inn 2000 skjermkort hovedkort og ram i samme slengen, hehe. Dermed taper vi mer.

6067074[/snapback]

 

Høyere innkjøpspriser fører vel heller til at dere tjener mindre per produkt, om prisen for en retur er vel den samme uansett? (arbeid for å behandle den, porto, og verditap)? At små bedrifter kanskje er mer sårbare og utsatt er jo greit nok, men det hadde vel vært tilfelle uansett?

 

AtW

6067843[/snapback]

 

Men for å ta et eksempel

 

Produkt koster 5000kr, Butikk tar 15% fortjeneste på salg av produkt.

Produkt blir returnert etter 14 dager, brukt spor etter skruer osv, dermed må vi sette ned prisen minst 10% og selge det som demo vare. Dermed tjener vi kun 5% på salget, og demo varen kan også blir returnert (mange flere returnerer demovarer også, og da vil vi effektivt tape penger).

 

Men, dette er for små bedrifter som kanskje ikke selger mer enn 200-300k per år, men alikevel, det ødelegger endel, hadde kunnet solgt for mye mer ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...