balleklorin Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Nå er du bare kverulerende... selv om jeg ikke hadde giddet å reklamere på en monitor med en eller to pixelfeil, så velger jeg å ikke kjøpe skjermer som demovarer, fordi jeg aller helst vil ha en monitor uten feil. Og jeg hadde uansett ikke kjøpt demovare/returvare til full pris samme hvor lite pixelfeil den har. Jeg våger den påstanden at returvarer i mange tilfeller ikke blir solgt som demo, og at du neppe vet om du får en returvare når du kjøper noe. Jeg har iallefall flere ganger mottatt varer som bærer preg av å være åpnet, det gjør meg imidlertid ingenting så lenge varen fungerer som den skal. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jo,det er nettopp det som er poenget mitt: Flere i denne tråden har skrevet at de ikke har noe imot pixelfeil på sin monitor. Disse personene vil altså være fornøyde med et produkt med defekter, til helt vanlig pris. Den returnerte pixefeil monitoren kan dermed helt greit videreselges til disse personene til full pris. 6057292[/snapback] Du skjønner Vice det gjelder bare *alle andre* ikke dem selv, det er derfor de ikke svarer 6057313[/snapback] makan til vås. Støtter om det Afseth skrev; om jeg tåler en død prikk på skjermen, så betyr ikke det at jeg tåler en datamaskin som ikke vil starte. Det er stor forskjell på hvor mye jeg skriker ulv over i forhold til andre. 6057386[/snapback] Prøver å forstå hva du sier, men det er ikke lett, du tåler en død pixel og ser ikke på det som en defekt. Du er altså enig med Vice ? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 selv om jeg ikke hadde giddet å reklamere på en monitor med en eller to pixelfeil, så velger jeg å ikke kjøpe skjermer som demovarer, fordi jeg aller helst vil ha en monitor uten feil. Og jeg hadde uansett ikke kjøpt demovare/returvare til full pris samme hvor lite pixelfeil den har. Ahh, la meg se, da var det altså ikke likegyldig med pixelfeil likevel?? Og uansett om noen kjøper de, så vil jo forhandleren tape på det fordi monitoren må selges med tap/null fortjeneste. Hvorfor må de selges med null fortjeneste? Det er vel ingen lov som sier at en vare må selges med null fortjeneste dersom den blir returnert i tilsvarende stand? Støtter om det Afseth skrev; om jeg tåler en død prikk på skjermen, så betyr ikke det at jeg tåler en datamaskin som ikke vil starte. Det er stor forskjell på hvor mye jeg skriker ulv over i forhold til andre. Ja men nå var det ikke snakk om en defekt PC her. Det var snakk om en monitor (til flere tusen kroner) med pixelfeil. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 selv om jeg ikke hadde giddet å reklamere på en monitor med en eller to pixelfeil, så velger jeg å ikke kjøpe skjermer som demovarer, fordi jeg aller helst vil ha en monitor uten feil. Og jeg hadde uansett ikke kjøpt demovare/returvare til full pris samme hvor lite pixelfeil den har. Ahh, la meg se, da var det altså ikke likegyldig med pixelfeil likevel?? Ok, nå begynner dette å bli tynne argumenter fra din side. Jeg har ALDRI sagt at pixelfeil er ubetydelig. Men jeg gidder ikke bruke masse tid og penger på en defekt jeg etter hvert ikke bryr meg om uansett. Det betyr ikke at pixelfeil er ubetydelig da jeg uansett helst vil ha en feilfri vare. Les hva jeg skriver, og ikke vri det om til dine egne ord. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ok, nå begynner dette å bli tynne argumenter fra din side. Jeg har ALDRI sagt at pixelfeil er ubetydelig. Men jeg gidder ikke bruke masse tid og penger på en defekt jeg etter hvert ikke bryr meg om uansett. Det betyr ikke at pixelfeil er ubetydelig da jeg uansett helst vil ha en feilfri vare. Les hva jeg skriver, og ikke vri det om til dine egne ord. 6057477[/snapback] OK, så da er du altså enig i at dersom en person sender inn en monitor og ønsker å bruke tid og penger på dette problemet så er det greit at feks. en som deg, som ikke bryr seg nevneverdig om prixelfeil, får denne monitoren? Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Krav om retur rett er grunnen til at jeg ikke selger til privatkunder, vi som selger taper enormt penger på dette. Idiotisk regel. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 fader heller da, les hva jeg skriver. En; en død pixel er ikke noe kjøpsrettslig mangel. Du vil kanskje ha det til å være det, men det er ikke det! Ergo er du enig med Vice du betaler gjerne full pris for en som jeg sendte i retur. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 fader heller da, les hva jeg skriver. En; en død pixel er ikke noe kjøpsrettslig mangel. Du vil kanskje ha det til å være det, men det er ikke det! Ergo er du enig med Vice du betaler gjerne full pris for en som jeg sendte i retur. 6057585[/snapback] hvis det er en prikk og den ikke er til sjenase, så ville jeg kunne vurdere det ja. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 fader heller da, les hva jeg skriver. En; en død pixel er ikke noe kjøpsrettslig mangel. Du vil kanskje ha det til å være det, men det er ikke det! Ergo er du enig med Vice du betaler gjerne full pris for en som jeg sendte i retur. 6057585[/snapback] hvis det er en prikk og den ikke er til sjenase, så ville jeg kunne vurdere det ja. 6057615[/snapback] Så bra! Da er problemet løst og alle er glade Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Så bra! Da er problemet løst og alle er glade 6057621[/snapback] Flott! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 fader heller da, les hva jeg skriver. En; en død pixel er ikke noe kjøpsrettslig mangel. Du vil kanskje ha det til å være det, men det er ikke det! Ergo er du enig med Vice du betaler gjerne full pris for en som jeg sendte i retur. 6057585[/snapback] glemte en ting det forutsetter at du 1. ikke har ødelagt noe 2. la ved alt 3. orginal emballasje uten nevneverdige skader 4. verdien ikke er forringet ved ditt bruk (inklusiv noe form for massasje for å vekke den til live ) Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 fader heller da, les hva jeg skriver. En; en død pixel er ikke noe kjøpsrettslig mangel. Du vil kanskje ha det til å være det, men det er ikke det! Ergo er du enig med Vice du betaler gjerne full pris for en som jeg sendte i retur. 6057585[/snapback] glemte en ting det forutsetter at du 1. ikke har ødelagt noe 2. la ved alt 3. orginal emballasje uten nevneverdige skader 4. verdien ikke er forringet ved ditt bruk (inklusiv noe form for massasje for å vekke den til live ) 6057657[/snapback] Såklart, det er vel forutsetningen for angreretten også Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 vel, det er det som hindrer meg fra å kjøpe en del av demovarene. Er alltid en del som mangler, slikt betyr hodebry og ekstra utgifter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ok, nå begynner dette å bli tynne argumenter fra din side. Jeg har ALDRI sagt at pixelfeil er ubetydelig. Men jeg gidder ikke bruke masse tid og penger på en defekt jeg etter hvert ikke bryr meg om uansett. Det betyr ikke at pixelfeil er ubetydelig da jeg uansett helst vil ha en feilfri vare. Les hva jeg skriver, og ikke vri det om til dine egne ord. 6057477[/snapback] OK, så da er du altså enig i at dersom en person sender inn en monitor og ønsker å bruke tid og penger på dette problemet så er det greit at feks. en som deg, som ikke bryr seg nevneverdig om prixelfeil, får denne monitoren? 6057503[/snapback] Les hva jeg skriver om kjøp av demovarer... jeg ønsker IKKE å kjøpe demovarer da de kan ha en feil. Selv om en pixel ikke er død og liv for meg, så kjøper jeg helst en monitor som har mindre sjanse for pixelfeil. Derfor kjøper jeg ikke demovarer, og ville ikke godtatt en demovare til full pris fra en webshop, da denne kan være brukt av andre. Du vrir mine ord litt for mye for å få støtte til dine argumenter. Ville heller brukt tid på å komme opp med gode argumenter, i stedet for å få det til å virke som du har det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Les hva jeg skriver om kjøp av demovarer... jeg ønsker IKKE å kjøpe demovarer da de kan ha en feil. Selv om en pixel ikke er død og liv for meg, så kjøper jeg helst en monitor som har mindre sjanse for pixelfeil. Derfor kjøper jeg ikke demovarer, og ville ikke godtatt en demovare til full pris fra en webshop, da denne kan være brukt av andre. Du vrir mine ord litt for mye for å få støtte til dine argumenter. Ville heller brukt tid på å komme opp med gode argumenter, i stedet for å få det til å virke som du har det. 6057840[/snapback] Hva er deg jeg egentlig vrir på? Du sier at du ikke bryr deg nevneverdig om pixel feil på monitor. Hva er da problemet om du får monitoren til en annen som faktisk bryr seg om dette? Monitoren er i nøyaktig samme stand som enhver annen monitor, men har pixelfeil. Det er ikke snakk om demovare heller? Kan du gi et klart svar på hva som er problemet med dette? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hva er deg jeg egentlig vrir på? Du sier at du ikke bryr deg nevneverdig om pixel feil på monitor. Hva er da problemet om du får monitoren til en annen som faktisk bryr seg om dette? Monitoren er i nøyaktig samme stand som enhver annen monitor, men har pixelfeil. Det er ikke snakk om demovare heller? Kan du gi et klart svar på hva som er problemet med dette? 6057886[/snapback] Det er demovare når det er brukt av en kunde og sendt tilbake. -Pixelfeil betyr ikke død og liv for meg, selv om det er irriterende, og orker ikke styret med retur og alt styret der. -Vil allikevel helst ha en monitor som er feilfri, f.eks ved tanke på videresalg. -Kjøper derfor IKKE demovarer, da disse kan ha pixelfeil. Altså... vil helst ha feilfri monitor, kjøper derfor ikke demovarer som har størst sjanse for pixelfeil, men gidder ikke styret med å returnere om det er pixelfeil. Er det virkelig så vanskelig å forstå at jeg helst vil ha en feilfri monitor (hvem vil ikke det), men ikke gidder styret med å sende i retur om den har det? En pixel ER irriterende, men ikke så irriterende som det er å sende skjermen i retur. Skjønner nå? Lenke til kommentar
magnus Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Håper hele loven forsvinner. Men det som hadde vært mest moro er om komplett, netshop og de andre hadde stoppet å selge til private. Så kunne folk fått sett resultatet av missbruk litt fortere en det som blir resultatet nå. Loven må bort slik den er idag. Jeg har NULL lyst til å fortsette å betale på idioter som nekter å betale prisen det koster å ha null feil på lcden sin, vil leie maskiner gratis, velger den ram som kjører fortest osv. En enkel løsning er å ta bort alt av datautstyr og skjermer fra loven. Ville løst en del problemer samtidig som lugubre kataloger med ting som er dårlig vil få svi som vanlig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Håper hele loven forsvinner. Men det som hadde vært mest moro er om komplett, netshop og de andre hadde stoppet å selge til private. Så kunne folk fått sett resultatet av missbruk litt fortere en det som blir resultatet nå. Loven må bort slik den er idag. Jeg har NULL lyst til å fortsette å betale på idioter som nekter å betale prisen det koster å ha null feil på lcden sin, vil leie maskiner gratis, velger den ram som kjører fortest osv. En enkel løsning er å ta bort alt av datautstyr og skjermer fra loven. Ville løst en del problemer samtidig som lugubre kataloger med ting som er dårlig vil få svi som vanlig. 6058204[/snapback] hadde de sluttet, så hadde vi sluttet å kjøpe hos dem. Andre hadde fått bedre marked og din teori hadde neppe fungert i praksis. Hva ser du for dèg i loven da? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 . Og ja; det å sende tilbake fordi det er en død pixel på skjermen er bare dum oppførsel. For noe tull! Jeg mener kunden alltid har rett: Dersom skjermen har feil (en f.eks. en pixel er død) er det en selvfølge at skjermen skal erstattes med en feilfri vare. 6050148[/snapback] Jeg kjøpte en PSP på expert. Den hadde 5 døde pixler og jeg gikk tilbake for å bytte den. NEI, den kunne ikke byttes fordi de døde pixlene IKKE var samlet i en "gruppe" og de var IKKE i midten av skjermen. Neivell tenkte jeg, da vil jeg benytte meg av anrerettsloven (eller noe sånt, siden det var samme dag som jeg kjøpte den). NEI, det gikk visst IKKE ann å bytte den eller få pengene tilbake. Så etter mye om og men (...mest men...) så fikk jeg en tilgode lapp. Så nå sitter jeg her med en PSP fra Elkjøp og en tilgodelapp fra expert. JÆV** HO** SA*** DR** DÅRLIG AV EXPERT! Skal ALLDRI handle der igjen! 6052223[/snapback] Det er ikke noe som heter angrerettloven. Du har IKKE angrerett på noen som helst produkter. Du har 14 dagers returrett ved kjøp på postordre, nettbutikk eller liknende. Elkjøp gir deg 30 dagers begrenset returrett. That's it. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Loven må bort slik den er idag. Jeg har NULL lyst til å fortsette å betale på idioter som nekter å betale prisen det koster å ha null feil på lcden sin [..] 6058204[/snapback] A) Det er ingen som er idioter, vi har bare ikke lyst til å kjøpe produkter med feil. Du er derimot idiot, som ikke godtar at andre mennesker har en ulik mening enn deg selv. Jeg synes det er flott at vi kan være uenige (det er jo roten til enhver givende diskusjon), men det er intet poeng i å bringe diskusjonen ned på apekattnivå. B) Det er kun helt i det siste det har gått an å kjøpe pixelfeilsforsikring, og iallfall jeg ville valgt dette når det koster så lite som det gjør. C) Det er kjempebillig med pixelfeilsforsikring, altså representerer ikke dette noen signifikant kostnad for nettbutikken -- og forsikringsselskapet tjener faktisk penger på dette i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå