Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rare lyder fra diskene

Anbefalte innlegg

For en stund siden begynte PCen å tulle seg med å fryse totalt i et eller to sekunder mens disken lagde rare lyder. Dette ble mer og mer frekvent helt til PCen var ubrukelig. Jeg byttet disken jeg trodde det var noe feil med.

Men så begynte den andre å lage lyder. Jeg byttet denne og. Da var PCen okei trodde jeg. Men nå 3-4 uker etter jeg byttet disk sist lager begge de nye diskene nye rare lyder og det har aldri vært verre.

Det har tydeligvis aldri vært diskene som var problemet selv om det var fornuftig å gå utifra det.

Jeg tipper det er hovedkortet, siden det er det eneste diskene er tilkoblet, men det kan jo være hva som helst. Nå får jeg BSOD innen en time etter jeg slår på PCen hver gang.

Hva kan det være? Det må være noen som klarer å få diskene til å ikke fungere skikkelig. Jeg har egentlig lyst å unngå å levere den inn til diagnose, så hvis noen har hatt erfaringer med slik hadde det vært fantastisk.

Takker for all hjelp!

Hovedkortet er forresten et Giga-Byte 7NNXP og butikken jeg kjøpte det i er konkurs :(

Endret av øsse87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på det er gal spenning som gjør det. Det skjer helt spontant. Nå f.ek.s har PCen stått på og oppført seg fint i over en time. Og etter hver gang jeg byttet en disk gikk det opp til flere uker før problemet oppstod igjen.

Har på følelsen av at det er selve SATA kontrolleren på hovedkortet, for innimellom henger PCen under oppstart når den søker etter diskene, og ofte påstår den at den ikke finner de.

Takk for tipset om Ultimate Boot CD. Skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar

Er nå ganske sikker på at det er hovedkortet, rettere sagt: SATA-kontrolleren. 3 av 4 ganger påstår den nå at den ikke finner diskene når jeg slår PCen på.

Skal se om jeg kan bruke Ultimate Boot CD til å teste hovedkortet på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...