Patton Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Jeg har her en Laptop (med WinXP), som er koblet et stoerre nettverk, men jeg faar ikke kontakt med resten av nettverket. Nettverkskabelen er koblet, ipconfig viser ip-adressen min (statisk) og windows sier at nettverkskortet er koblet paa. Folgende har jeg gjort: Satt en statisk ip adresse 192.168.0.x med sub-net 255.255.255.0 (samme som alle andre maskiner i nettverket). Slaatt av firewall, slaatt av Norton Antivirus autoprotection. Pinget meg selv (baade 127.0.0.1 og 192.168.0.x), begge deler fungerer fint. Pinget andre maskiner i nettverket, fungerer ikke. Brukt tracert paa andre ip adresser, fungerer ikke. Proevd \\127.0.0.1 og \\192.168.0.x i windows explorer, fungerer helt fint. Proev cross-overkabel mellom Laptopen og en annen pc, finner fremdeles ikke Laptopen og Laptopen finner ikke pc'en. Har selvsagt proevd \\192.168.0.20 i explorer (server som alle har tilgang til) fra Laptopen, fungerer ikke. Jeg er naa fortvilet, hva kan vaere galt? Endret 5. mai 2006 av Patton Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg har her en Laptop (med WinXP), som er koblet et stoerre nettverk, men jeg faar ikke kontakt med resten av nettverket. Nettverkskabelen er koblet, ipconfig viser ip-adressen min (statisk) og windows sier at nettverkskortet er koblet paa. Folgende har jeg gjort: Satt en statisk ip adresse 192.168.0.x med sub-net 255.255.255.0 (samme som alle andre maskiner i nettverket). Slaatt av firewall, slaatt av Norton Antivirus autoprotection. Pinget meg selv (baade 127.0.0.1 og 192.168.0.x), begge deler fungerer fint. Pinget andre maskiner i nettverket, fungerer ikke. Brukt tracert paa andre ip adresser, fungerer ikke. Proevd \\127.0.0.1 og \\192.168.0.x i windows explorer, fungerer helt fint. Proev cross-overkabel mellom Laptopen og en annen pc, finner fremdeles ikke Laptopen og Laptopen finner ikke pc'en. Har selvsagt proevd \\192.168.0.20 i explorer (server som alle har tilgang til) fra Laptopen, fungerer ikke. Jeg er naa fortvilet, hva kan vaere galt? 6044938[/snapback] Hva sier ipconfig /all om gateway? Har du satt denne i innstillingene? Kjører hele nettverket med statisk IP? Hart du kanskje satt en IP som er reservert for en DHCP-server, og tildelt en annen maskin? Lenke til kommentar
Patton Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg fant det ut til slutt. Nettverkskortet var ikke riktig installert, og "nettverkskortet" jeg proevde aa konfigurere var en loopback-adapter, med LAN-Forbindelse som navn. Herre jesus! Naa fungerer alt som det skal. Maatte laste ned en ny driver for nettverkskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå