Aerocker Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg har en stor oppgave som skal leveres 12.juni. Den går ut på å forske på laveffekt analog til digitalkonvertere. Jeg har funnet ut at kontinuerlig tid delta sigma kan gi meg resultatene jeg ønsker, men har fått litt vansker. Jeg har brukt en teknikk for å kompansere for endelig GBW i OTA'ene i integratorene. Dette går ut på at en kan modellere feilen som oppstår på grunn av for lav GBW som en gain-feil og en tidsforsinkelse i tilbakekoblingssløyfa. Ved å sette inn en ekstra tilbakekobling i et 2'ordens system så kan en tilsynelatende kompansere for dette og dermed gå veldig langt ned på GBW og spare MYE effekt. Problemet mitt er at når jeg gjør dette så blir signalsvinget i innad i systemet lavere en i et ideellt system selv om utgangen av systemet er identisk. Dette vil jo i praksis redusere SNR og det vil vi ikke ha noe av Noen som har noen tips og triks for å unngå dette? Jeg tror jeg må regne ut tilbakekoblingskoeffisientene på en annen måte, men jeg klarer ikke å finne ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå