Gå til innhold

E3 2006 pressekonferanser

Anbefalte innlegg

Bevegelsesensorer på PS3 sin kontroller bør gjør at MS lanserer noe lignende siden en slik funksjon åpner for mange interessante muligheter. Kan det være slik at når Nintendo lanserte ideen fikk Sony blod på tann og tenkte: Yes, det må vi også ha. Skrot den gamle?

Samtidig har ikke jeg fått meg om den er lke avansert som Nintendo sin. Altså om den har sensorer som måler avstand også. Men det har den sikkert.

Siden den dyreste PS3 vil komme med 60 gig, vil MS helt sikkert lansere en 60 eller større imorgen. Samtidig vil nok MS-Gold bli gratis siden det ser ut som om at PS3 sitt onlinesytem blir det.

"He details "footplanting, which makes the players in the PS3 game actually have to move their feet and plant them to move instead of just sliding around." He shows the players moving around in 360-degree arcs, then demonstrates a real-time demo of what he's talking about."

Endelig. kan være begynnelsen på slutten på moonwalk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes ikke det var så gale. Nå har ikke jeg lagt vekt på hypen så derfor hadde jeg normale forventninger. Regner også med at spill og demoer vil bli presentert utover uken.

Interessant at siden alle PS3 kommer med innebyg hd, vil denne kunne øke ytelsen med cahce..osv. Siden 360 kan kjøpe uten hd regner jeg med at den ikke har denne funksjonen der.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Jeg hørte noe rykter om at forskjellige ting på den hardwaremessige siden var fjernet fra PS3. Stemmer dette ? Har ikke billigversjonen HDMI ?

Virker litt patetisk av Sony å kopiere Nintendo allerede nå. Nintendo burde kanskje ikke ha vist frem sin kontroller når de gjorde. Typisk Sony å kopiere. Og hvorfor klarer de ikke å flytte på de analoge stikkene på kontrolleren ? Ettersom jeg har forstått så skal der komme masse lekre fps på PS3, men med den plasseringen av stikkene så er det vanskelig å ha full kontroll. Utenom stikkenes plassering så er jo egentlig PS kontrolleren ganske så herlig.

Lenke til kommentar

Det var vel bare litt merkelig timing. Først skroter de boomerangen og deretter kommer de tilfeldigvis med samme funksjon som kontrolleren til Wii. Men slik jeg skjønner det er Wii sin kontroller mer gjennomført og rendyrket, mens Sony "bare har det med".

Uansett er det kult, og jeg venter spent på svarene til MS ikveld. Som sagt før har jeg helst ikke lyst til bytte konsoll siden den fungherer godt til mitt bruk. Men svarer ikke MS skikkelig og Sony presenterer fete ting utover blir det nok et bytte.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Ble det noen gang sagt at gyrofunksjonalitet skulle være i "boomerangen" egentlig ? Eller er dette virkelig en hastejobb bare for å få med noe "high-tech" ?

Jeg gleder meg også til MS i kveld, håper virkelig de har noe kult på lur. Det jeg egentlg ønsker meg, er en konsoll med PS3 maskinvare (HDMI, 7.1 audio og det smekre Eyetoy greiene de viste i natt), Xbox 360 software (spes dashboard/Live) og selvfølgelig Wii controller. Det hadde vært noe det!

Lenke til kommentar

Holdt ut til klokka 03.00 i natt før jeg stupte i seng. Det jeg så av GT4 HD og heavnly swords synes jeg nå så heftig ut. Singstar med nedlasting er ikke helt min greie men jeg ser da at Sony virkelig har tenkt på noe smart. Eyetoy og fighting med de kortene var jo også skikkelig rått.

Skjønner ikke helt hvorfor folk synes dette var dårlig. Har folk ALT for høye forventninger nå til dags? Vi får ikke se spill som er klin lik "en ekte filme" før om 2 generasjoner minst. Kanskje mer. Hva er det som suger så jævelig da? Hadde konsollen kostet 20.000 kroner så hadde de sikkert fått til enda mer brutal grafikk, men de skal jo tross alt selge denne boksen da.

Go Sony, Go! :D

Litt synd vi ikke fikk se GTA4 da :(

Lenke til kommentar

Det kommer ihvertfall dansespill til 360, husker ikke hva det het. Regner med at MS viser fram kameraet til 360 og vil med dette lansere eyetoy-lignende saker. Eller kanskje de ta det hele ett steg videre...eller kanskje de ikke presenterer noe slikt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tror ikke ps3 kommer til å skuffe når det gjelder spill og funksjonalitet når den kommer ut, vi får vel først vente til de som har prøvd den si sin mening.

Min eneste reaksjon er at 6000kr kan bli litt drøyt for menigmannen, greit at mange gamere vil kjøpe den men man skal spille mange timer med singstar før det er verdt å bruke 6000 + prisen for spill.

Heldigvis så blir onlinesystemet gratis :D

Lenke til kommentar
Holdt ut til klokka 03.00 i natt før jeg stupte i seng. Det jeg så av GT4 HD og heavnly swords synes jeg nå så heftig ut. Singstar med nedlasting er ikke helt min greie men jeg ser da at Sony virkelig har tenkt på noe smart. Eyetoy og fighting med de kortene var jo også skikkelig rått.

Skjønner ikke helt hvorfor folk synes dette var dårlig. Har folk ALT for høye forventninger nå til dags? Vi får ikke se spill som er klin lik "en ekte filme" før om 2 generasjoner minst. Kanskje mer. Hva er det som suger så jævelig da? Hadde konsollen kostet 20.000 kroner så hadde de sikkert fått til enda mer brutal grafikk, men de skal jo tross alt selge denne boksen da.

Go Sony, Go!  :D

Litt synd vi ikke fikk se GTA4 da  :(

6068114[/snapback]

Jeg velger, ydmykt, og tro at flere innerst inne hadde trodd at Sony skulle harve over MS og 360, og derfor ble mange skuffet. Hvis man hadde hatt et edruelig syn på dette og tatt utgangspunkt i at Sony og MS faktisk er likeverdige konkurrenter, hadde man ikke blitt så skuffet. Fordelen med dette MS vs Sony-opplegget er at vi som forbrukere blir servert fete saker mye tidligere, og billigere, enn hvis Sony eller MS hadde vært alene på konsollmarkedet.

Syntes det var som forventet. Men husk på at det er langt fra over :D

Lenke til kommentar

Det er når maskinene har vært på marked et års tid og mer at det begynner å bli spennende. Da har utvikleren lært seg litt mer om hvordan de skal utnytte titlene. Se bare på hva de forsatt får tynet ut av en gammel konsoll med med gods of war på en seks år gammel ps2 og forza på xbox.

Blir spennende å se de kommende xbox360 spillene. :cool:

Lenke til kommentar

Det som skuffer aller mest, ihvertfall på de klippene jeg har sett, er at det er veldig lite ingame action på spill previews. Kun cutscener og pre-renders. Virker ikke som PS3 har kommet lenger siden forrige år. Kun hardware som er blitt tatt bort.

Lenke til kommentar

Eg hadde ingen forevntninger til at PS3 kom tilk å vise knusende in-game footage. Men når Sony igjen og igjen og igjen strør rundt seg med CGI for endte gang blir eg rett og slett lei. Alt det vi såg i går er no vi glatt kan se på 360. Ein ting fikk vi bevist, alt dette maset fra Sony leiren om r0xx0r omba mye bedre grafikk en de vi trauset 360 spillere sitter med. Hurra for den! Heldgivis så vi ikkje mye til vår alles klovn, Ken.

No er det bare Wii som kan gjøre dette årets E3 til noe skikkelig bra. Da MS mest sannsynligvis kommer til å satse mye på kommende spill som vi allerede veit om.Uansett så må eg si det at eg gleder meg noe sjuukt til å få se noe ifra Halo3. :dribble:

Lenke til kommentar

Ny dag, nye mulighter! Nå vil jeg helst bare glemme hva Sony gjorde. Jeg er rett og slett overrasket over at Sony framdeles viste fram mye CG. Dette var deres virkelige sjanse til å vise fram PS3 med de spilene som kommer til lanseringen. Eneste som imponerte i det hele tatt var Heavenly Sword, ellers satt jeg og gjespet gjennom hele presentasjonen.

Nok en gang vil de bruke en litt modifisert dual-shock kontroller. De såg sikkert reaskjonen på fansen når de vista bomerangen og hadde ikke noe kreativitet til å i det hele tatt endre den til noe mer ergonomisk. MS gjorde dette og har laget en veldig god håndkontroll. Og så kommer det meste latterlige jeg har sett på lenge, de "kopierer" hva Nintendo har satset på. Bare gliset på Kutaragi var nok til å se at han var redd for snikskyttere i rommet.

Personlig skjønner jeg ikke hvordan noen PS3 fans kunne latt seg imponere av denne presentasjonen. Jeg er ihvertfall skuffet på deres vegne.

Lenke til kommentar

Enig der TCi, kan tenker meg litt arghet hos Nintendo i dag også :!: Ellers syns eg vi såg altfor lite fra online sakene til PS3 også. Det er sikkert abre meg, men eg syns Heavenly Sword såg ganske kjedelig ut rett og slett. Men smaken er som baken, den er delt.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er søtt, jeg, å se hvordan Sony kopiere stort sett alt Nintendo holder på med. Det er jo ingen nyhet. Analogstikke, rumble pack og nå kontrollen.

Søtt, rett og slett. ^^

6068548[/snapback]

Ikke når de sier: "isn't that innovation?!".

Nei, det er ikke innovasjon når MS gjorde det for mange år siden og Nintendo har gjort det i noen spill. Ikke helt det samme, men uansett.

Men kontrollen til Wii er mer unik heldigvis. Den merker hvor den er i 3D-rom og har en presisjon som nærmer seg en mus/tastatur -løsning i FPS-spill. Men får nå bare håpe folk klarer å se forskjellen. Noe de sikkert ikke gjør :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...