Gå til innhold

Aggressiv prising av Pentium D

Anbefalte innlegg

Hm slikt sett er en D930 og D940 meget interessante klokke cpu'er, de skal ha en bedre kjerne enn 920? Noen som kan bekrefte dette?

Bøygen er om jeg klarer å få tak i et HK som støtter Conroe senere og kan benyttes til D930 nå.

6045066[/snapback]

Intel D975XBX Revision 304 støtter Conroe nå

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=567966

6045541[/snapback]

Ifølge folk som har snakket med Intel i forbindelse med gruppekjøp på XS.org forumet, så holder intel igjen rev 304 kortene intil videre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Extreme Edition 840 nå med et Asus i955X hovedkort. Hvor mye vil jeg "tjene" på å oppgradere til en D950? Min cpu har jo bare 2 MB cache og er på 3.2 Ghz.

Hovedforskjellen må vel ligge i at D950 ikke har HT aktivert, mens det har min Extreme Edition.

Uansett, hovedkortet skal støtte denne CPU'en, så vil det være bortkastet å bruke 2500 på en slik oppgradering?? :ermm:

Lenke til kommentar
Har en Extreme Edition 840 nå med et Asus i955X hovedkort. Hvor mye vil jeg "tjene" på å oppgradere til en D950? Min cpu har jo bare 2 MB cache og er på 3.2 Ghz.

Hovedforskjellen må vel ligge i at D950 ikke har HT aktivert, mens det har min Extreme Edition.

Uansett, hovedkortet skal støtte denne CPU'en, så vil det være bortkastet å bruke 2500 på en slik oppgradering?? :ermm:

6046399[/snapback]

:nei: ny kjøler og overklokking...

ingenting som er verd å kjøre stock... 4ghz er i det minste brukbart... ;)

Lenke til kommentar

Hvilken AMD 64 X2 prosessor kan man sammenligne på ytelse med Pentium D 940??

Har egentlig planer om å kjøpe en 940 til en mediapc, men er litt usikker etter at jeg leste denne artikkelen her angående strømforbruk hos PCWorld.no.

Ut fra det jeg klarer å se fra grafene i denne artikkelen vil jeg si at AMD 64 X2 3800+ ligger ganske gjevnt med Pentium D 940 på ytelse...?

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Jeg har selv lenge sittet på gjerdet og ventet på at dualcore skulle gå ned i pris. Hadde mest lyst på Amd pga varme og ytelse, men ser ut til at jeg ender på intel, da kun pga pris, da hk og cpu koster meg det samme som bare cpu fra amd. Pga. jeg har vannkjøling så er hverken ytelse eller varme/støy noe issue for meg.

Lenke til kommentar

Pris dumpen passer egentlig ganske bra med at den F*****a es cpuen min ikke fungerer helt som den skal.. :cry:

Får vel kjøpe en 930, sånn for å ha noe til conroe dukker opp... 631 er ikke så mye billigere så...

Lenke til kommentar

Hvordan er det hovedkortet til klokking og ellers? Uff, jeg har også lyst på en D940 kontra en Opteron165 løsning(dyrere), men går jeg for det nå ville jeg helst hatt et HK som også tar Conroe :(. Mye styr med å skifte HK.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, det hadde vært det greieste å hatt et HK som støttet Conroe, men da måtte jeg vel ha venta med å kjøpe. Har ikke fått testa hovedkortet da jeg ikke har fått det enda, men jeg har fått inntrykk av at det skal være ganske stabilt og klokke forholdvis greit. Har egentlig ikke planer om å klokke i første omgang.. men det må vel til når systemet blir avlegs.. :)

Lenke til kommentar

Da var en D930 bestillt... skarve 1700kr er vel ikke noe å klage på... det skal klokkes og det hardt.... :p

Jeg hadde selv også helst sett att enten p5wd2-prem eller ikke minst p5wd2-e prem støttet conroe.. men det kommer vel nye revisjoner av disse om ikke lenge...

(bite the dust and buy a new card.. :hrm: )

selv har jeg begge kortetne nevnt over... og begge klokker bra...

over 300 fsb er ikke noe stort problem... med modds enda mer...

Fugger har vel nådd 450fsb på ett av disse(fsb kan ikke stilles lengre)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Blir spennende Npvk_X :thumbup:

Har selv fått tak i ett "demo" P5WD2 Premium.. med "radikalt" vannkjølings-kit (2 radiatorer bl.a) for å gjøre ett nytt forsøk med 805D.. (ref. mitt avdøde P5P800SE).

Går det bra(dvs. opp mot 4GHz prime stabilt) blir det å beholde dette oppsettet.. i motsatt tilfelle.. blir det nok en 930D på meg også.. Det hadde vært fint om du postet resultater du oppnår. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Holder på med å teste nytt oppsett.. Ser bra ut dette :thumbup:

Med P5WD2 Premium, MIST Economy ++ (dual radiator) og VCore (Bios) 1.4 bencher jeg nå stablit på 190x20=3.8Ghz.

Temperaturer er "groteske", men etter å ha sørget for "lufting" av sokkel/mosfet/NB så sank temperaturer noe.. Idle 42 (mot 47).. full (dual) load 60 (mot 65).

Så det var altså P5P800SE som ikke egnet seg for overklokking (av dual core i det minste).

Regner med at min 805D vil nå 4Ghz stabilt, men jeg skal ta det forsiktig.. Klok av skade heter det visst... :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...