Gå til innhold

test av gf4ti4600 på gammel maskin

blackbrrd

Anbefalte innlegg

Testa for litt siden et GF4 TI4600 på en maskin som bygger på det eldgamle kt133 chipsettet, sammen med en duron 650@950 og 256 pc133 sdram.

Fikk 6900 3dmarks2001 *glizer*

Med det gamle geforce2mx kortet mitt fikk jeg 2900.

ERGO skal jeg kjøpe meg et GF4 ti-skjermkort, og vil anbefale en slik oppgradering til andre folk med ca 1 ghz prosessor og elendig skjermkort :wink:

gikk fra å ha 20-25fps i UnrealTournament2003 når jeg var i kamp til å ha 45+ fps med gf4 kortet, noe som er forskjellen på å hakke rundt og lure på hvor motstanderen ble av og å vinne kampen :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for interesant info!

Det er faktisk et problem som mange har. Alle testene av nye skjermkort er med den feiteste prosessoren etc.

Hva med alle oss som ikke har råd til både nytt hovedkort, cpu, ram og nytt skjermkort?

Lenke til kommentar

Også har du en T-bird mot en Duron da. Det er ikke akkurat fair game det heller.

Skulle jeg putte et nytt fancy skjermkort i en gammel maskin hadde det nok blitt et Radeon 8500 eller GF4 Ti4200 tror jeg. Ti4600 eller Radeon 9700 Pro vil være såkalt overkill!! :razz:

Lenke til kommentar

ett par ting jeg tenkte jeg skulle legge til:

uten nature demoen som jeg ikke fikk kjørt før får jeg ca 6000 3dmarks, dvs såvidt mer enn dobbelt av hva jeg hadde før (2900)

maskinen vil fortsatt være veldig begrenset av cpu'n, f.eks å kjøre botmatch i UT2k3 er uaktuellt, ettersom cpu'n såvidt takler å kjøre spillet.(edit: med bot'r og akseptabel ytelse)

har seff ikke tenkt å kjøpe ti4600, har derimot kjøpt et ti4200 128 mb kort

det er viktig å få med seg at jeg har den elendigste socket a løsningen som er mulig, dvs kt133 (ikke a) og duron, ikke thunderbird... det er ikke offisiell støtte for xp cpu'r, men allikevel har noen klart å kjøre xp cpu'r på kt133 hovedkort.. men da må multiplieren låses på et høyere nivå, ettersom 12,5 x 100 mhz = 1250 mhz max som hovedkortet støtter nå....

får se hva jeg gjør, mest sannsynelig blir det nytt hk+cpu+ram ved en senere anledning.

- sa noen dual channel dobbel data rate synchronous dynamic random access memory

- i såfall, sa du det fort 3 ganger etterhverandre? Da fortjener du premie *glizer*

[ Denne Melding var redigert av: blackbrrd på 2002-10-08 13:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...