Po[wP]ow Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg har nå hatt pcen min i snart et år, og jeg har en Intel P4 3,2GHz prosessor. Men de siste mnd så har temperaturen vært veldig høy. Jeg har en 120x120mm Zalman CPU kjøler, og temperaturen ligger på 50-60 i Idle, den går ikke under 50. Jeg har prøvd å rense hele kabinettet for støv. En ting jeg ikke har er kjølepasta på CPU'en. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 En ting jeg ikke har er kjølepasta på CPU'en. 6044525[/snapback] Ja, og da har du nok problemet :!: Lenke til kommentar
cha0s Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 har du sjekka i BIOS? I ett eller anna power greier der kan du styre Fan speed, eller hva du vil at temperaturen skal ligge på. Tror jeg... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 kjølepasta senker tempen din drastisk. 10-15grader tipper jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvis du har bestemt deg for å kjøpe kjølepasta kan jeg trygt anefale Arctic Silver 5. De er helt RÅ når det gjelder senking av CPU-tempen. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Haha, ja jeg kasta på litt kjølepasta jeg hadde liggende, det var veldig veldig lite. Men nå ligger jeg på 40 idle (: Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Haha, ja jeg kasta på litt kjølepasta jeg hadde liggende, det var veldig veldig lite. Men nå ligger jeg på 40 idle (: 6051139[/snapback] Hvis du bokstavelig talt "kasta" kjølepastaen på, så er det nok det som er grunnen. Husk at det skal være et veldig tynt lag med pasta på, og husk også at du bør rengjøre overflatene med f.eks. isopropanol før du tar på pastaen. Ellers så kan du sjekke om kjøleren sitter godt fast og at den ikke sitter "på skrå" i forhold til prosessoren. Hvis kjøleren er ujevn under, dvs at den ikke er helt flat, vil du nok tjene en del på å planslipe den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå