Gå til innhold

psu bråker! for varmt?

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne strømforsyninga for noen mnd siden, og regna med at den skulle være bortimot lydløs, men jeg hører den altfor godt desverre. Kan det at jeg ikke har noen kabinettvifter montert ha noe med det å gjøre, altså at det blir så varmt at psu viftene kjører for fullt? Jeg gidder liksom ikke kjøpe unødvendige vifter til kabinettet hvis det ikke har noe med det å gjøre. Ellers er det jo en mulighet at psu er defekt. Har ikke så mye greie på strømforsyning, hadde vært fint om noen har råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klart du må ha kabinettvifter. lite poeng å kjøle ned psu med 45 grader varm luft.

et inntak et utak. bør holde.

hvorfor hiper har 80mm vifte når det er 120 mm vifte, andre psuer med 120mm vifter har vel bare 1 vifte og det er den. du kan bytte ut vifta i psuen. papst

Lenke til kommentar

Kjøpte samme nettopp, gikk i retur etter to dager, å kalle den stille er en stor overdrivelse etter min erfaring.

Nå bruker jeg Tagan igjen og nyter roen.

(ser flere og flere klager på bråk fra Hiper type-r 580W, har de brukt en annen vifte tidligere eller er det virkelig så mye feilvarer fra firmaet? Uansett blir det aldri en Hiper igjen i dette huset da det virker som det er uvisst hva man får)

Lenke til kommentar
Kjøpte denne strømforsyninga for noen mnd siden, og regna med at den skulle være bortimot lydløs, men jeg hører den altfor godt desverre. Kan det at jeg ikke har noen kabinettvifter montert ha noe med det å gjøre, altså at det blir så varmt at psu viftene kjører for fullt? Jeg gidder liksom ikke kjøpe unødvendige vifter til kabinettet hvis det ikke har noe med det å gjøre.

Hei. Uansett hvilken PSU du har bør du alltid ha en kabinettvifte som hjelper til med å fjerne varmluften fra CPU og GPU. Det sier seg selv at PSU ikke vil kjøles særlig godt dersom all luften den får er varmluft fra resten av systemet. Når det er sagt, er det vel også et kjent faktum at Hiper 580W ikke er spesielt stille av seg, så hvorvidt du kan komme ned på et akseptabelt støynivå (for deg) skal være usagt.

At det er noe galt med strømforsyningen din, slik noen nevnte, har jeg imidlertid ingen tro på. Hiper 580W er ikke en spesielt stillegående modell.

Lenke til kommentar

Merkelig, kjøpte meg selv en Hiper 580, alt jeg kan høre er bare ett laaaavt viftesus.

Det kan jo hende folk har forskjellige oppfatninger av lyder da, eller at det er en feilvare.

Har i tillegg til det 2 120mm kabinettvifter, Zalman 7000B på CPU, og Zalman Vf900 på GPU. Irriterer meg faktisk mer og mer over hardiskene nå... :hmm:

Endret av Jwp
Lenke til kommentar

Vel, jeg ble lei av bråket fra hiperen min, så jeg bytta like så greit til en mist 500w i dag. Kjører dual prime95 nå, og på denne tiden hørtes pcen min ut som en jetmotor(i mine ører :p ). Nå er misten helt død stille, til og med mer stillegående enn hiperen på idle! :D Jeg er mektig imponert så langt, da jeg absolutt ikke kan høre misten, kun hvis jeg legger øret inntil psuen :)

EDIT: Men støynivået har mye å si på hvor hardt du belaster psuen. På det gamle socket a-systemet synes jeg ikke hiperen var så aller verst...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Jeg har også Hiper Type-R 580W PSU, den er en ordentlig stille jævel i forhold til resten av maskine i alle fall. Kan hende det er mye uenighet om hva som regnes som støy som gjør at folk krangler om dette. Men ærlig talt så hører jeg den nesten ikke. Kanskje viftelageret på den er veldig svakt/lett å ødelegge?

da_weed, uansett hvor varmt det blir i pcen så skal vel PSU være like lydløs/bråkete, dvs at den ikke reguleres etter varme. Og om den så gjorde det så tror jeg nok ikke det skulle ha mye å si. Jeg ville reklamert hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Kanskje viftelageret på den er veldig svakt/lett å ødelegge?

da_weed, uansett hvor varmt det blir i pcen så skal vel PSU være like lydløs/bråkete, dvs at den ikke reguleres etter varme. Og om den så gjorde det så tror jeg nok ikke det skulle ha mye å si. Jeg ville reklamert hvis jeg var deg.

6082447[/snapback]

Hvis viftelageret(det er vel strengt tatt en brushless type) blir ødelagt, så lager den en helt annen lyd.

Jo, så klart er psuen varmeregulert :nei:

Lenke til kommentar
da får du bare åpne psu og bytte vifta ut med en papst vifte eller en vifte med 11 db.

6055055[/snapback]

Hvorfor i all verden anbefaler du en person som sier han ikke har stor greie på strømforsyninger å åpne en farlig sterkstrømsenhet, bryte ALT av garanti på den, for å så bytte vifte når det enten dreier seg om defekt strømforsyning/vifte, eller mangel på kabinettvifter?

Det er ikke alltid så lurt å anbefale uerfarne til å gjøre noe de aldri har gjort før, når det i tillegg innebærer en viss risiko.

- Mitt Radeon 9800pro sliter litt når jeg spiller Oblivion, det hakker.

"Da bare slenger du på et peltier-element, en god kjøleblokk, voltmodder skjermkortet, og klokker så det spruter, så ordner det seg nok! PS: Du må ha en Papst-modda PSU på minst 800W for å kunne klare å dra unna peltier-elementet."

Lenke til kommentar
Vel, jeg ble lei av bråket fra hiperen min, så jeg bytta like så greit til en mist 500w i dag. Kjører dual prime95 nå, og på denne tiden hørtes pcen min ut som en jetmotor(i mine ører :p ). Nå er misten helt død stille, til og med mer stillegående enn hiperen på idle! :D Jeg er mektig imponert så langt, da jeg absolutt ikke kan høre misten, kun hvis jeg legger øret inntil psuen :)

6048786[/snapback]

jeg byttet også min hiper psu med en mist 500w i dag!!

vanvittig forskjell på støynivået

nå kan jeg endelig få meg en god natts søvn

veit ikke om andre har opplevd det samme men nå ligger idle tempraturen min 4 grader kaldere enn når jeg hadde hiperen

Endret av eforsnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...