multimann33 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Åssen plugger burde man ha, når man har trimkam? Trimkammen gir jo større ventilåpninger, så da må den sikkert ha større gnist også. Regner med at det ikke nytter med helt vanlige plugger, at den da vil bli veldig dau og dårlig tomgang kanskje? Håper på noen svar... Lenke til kommentar
paradude Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Pluggen selv sier deg jo veldig mye...men det fins alternativer til orginal plugg i vognlistene til produsentene. se på ngk sine sider..... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Det gjelder vel å forholde seg til standard plugg-anbefaling, og så gå opp eller ned i varmeverdi....? Er ikke noen trimekspert, men skulle tro at det hørtes rimelig fornuftig ut.... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Trimkammen gir jo større ventilåpninger, 6043699[/snapback] Hva har du drukket nå? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det er jo snakk om "kvassere" kam, så må vel ha noe med det å gjøre? Skjønner ikke helt hva det betyr men Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 åpnigstid/durasjon/overlapp osv osv forandres, men "større gnist"? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Endel kammer gir større løft enn standardkammen gir, derav større ventilåpning. Flyttes til 'Trimming' Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Takk Opus Buskmann: Har ikke drukket noe jeg Når det er snakk om en "kvassere" kam, så klart det eneste en kam kan gjøre, er styre åpningene på ventilene. Så klart blir åpningene på en trimkam større. Men som sagt det jeg ville frem til var jo om noen hadde noen tips til hva slags plugger som var å anbefale. Jeg har prøvd med standard plugger til golf 1.6, men da gikk den som "hakkamøkk" Men da jeg byttet over til de gamle, som lignet litt på de bosch super 4, men bare at den hadde 3 istedenfor 4. Skrev kanskje litt feil det med "større gnist" så det beklager jeg Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Og så klart det som Erik Braseth sier. Blir også en annen tenning etc. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Så klart blir åpningene på en trimkam større. 6057690[/snapback] Jeg skjønner fortsatt ikke dette. Åpningene (hullet) i ventilene blir vel ikke større selv om ventilene er åpne lengre tid om gangen? Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 tulling! Les hva Opus har skrevet da. Men nei, hullet blir da ikke større. Men ventilene åpner seg mer.... Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 EDIT: Åpner seg lengre så klart Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) EDIT: Åpner seg lengre så klart 6058231[/snapback] Okay. Men skriv åpningstid da, og ikke åpning. Åpning betyr hull eller mellomrom. Så da tror jeg vi er enige om at åpningene ikke endrer seg med trimkam, bare åpningstidene. Endret 7. mai 2006 av buskmann Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 hehe ja, enig der. Men det var på en måte og si det på, som jeg er vant med her så... My bad..!! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Er det ikke slik at visse trimkammer har større tapper, ergo skyver ventilene lengre inn i forbrenningskammeret for å gi større gjennomgang av bensin-luft mixen? Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 ja, det stemmer Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Så lenge du kjører på ok plugger (ngk osv) så spiller det nok liten rolle, så lenge du får justert tenninga optimalt. Vil du ha større gnist er det kanskje bedre å kjøpe en annen coil eller et nytt tenningsanlegg som gir sterkere gnist. Pluggene kan jo ikke yte bedre uten at de blir tilført mer effekt nb: her tenker jeg bare logisk, har ingen som helst erfaring eller utdannelse innen området Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå