legacy88 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei . Har et anlegg som jeg har hatt samme problemet i et halvt år nå. Jeg får brumming når bilen er i gang i anlegget , og slag når jeg trykker på bremsen . Har hentet strøm på batteriet og tenningen. Jord på batteriet. Noen som har hatt dette problemet ? Mvh Ruben H Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Her er tegning over koblingen. Ifra spiller , pluss på batteri , og på tenning. Jord- batteri. Remote til forsterker B + kabel til forsterker fra batteri. Signalkabel fra spiller . Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Det er liksom at motorlyden kommer i høytalerne. Når turtallet øker, blir det samme med volumet på brummingen. Det ble verre da jeg tok jording på spilleren på minuspolen på batteriet . Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Får du denne støyen i fronthøgtalarane? Om eg forstår rett har du berre forsterkar til subwooferen, har du prøvd å kople frå heile forsterkaren? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Du har støy på linja og må begynne å jorde. Du kan enten jorde bildeler, eller så kan du jorde spilleren med en kort ledning til metall i bilen. Ikke alltid det at jord til batteriet virker, ikke er det anbefalt heller da amn skal ha så kort jordingsledning som mulig. Altså med korte ord: Jordingsfeil. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Prøv og å jord ytterste delen på kontakta til signalkabelen. Hjelper det er jordingsbanene i spilleren svidd. Hva slags spiller er dette? Mvh Tony Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hadde samme problem i gamle bilen, da var detr jordingen det var noe galt med. Det du vil, er å ha kortest mulig jordingskabel. Finn ett sted på karoseriet, puss bort lakken og jord kablen der. det gjelder både spiller og forsterker. mvh Anders Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Hei. Jeg har 30cm lang jord i karosseriet bake , og jord til spiller på minuspolen på batteriet. Det er 3 år gammel pioneer , 4-40 W . Har front og bakhøytalere på spiller. Dette problemet irriterer meg veldig !! Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Støyen går vekk , når jeg kobler fra forsterker . Støyen er bare i " subben",.. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 som thypon skrev så har du et såkalt "brente jordings banner" dvs at jord punktet til utgangs signalet på linje utgangen er defekt, ergo kommer det støy frem til bass ampen siden den har en pseudobalanser inngang... ikke bare pioneer som slitter med det problemet, men det skyldes at som regel du har hatt en dårlig jording til subb forsterkeren, slik at ampen begynner å trekke strøm gjennom jordingen til linje utgangen og den tåler ikke stor siden den ikke er beregnet til det... ja, støyen blir bare i subben men om du også hadde et forsterker til fronsystemet så ville det kommet støy her også... sorry mac men spilleren din må til rep eller må du gjørde som thypon skrev: jorde ytterste delen på kontakta til signalkabelen... og muligens vil det fungere bedre men neppe 100% støy fritt da dette avhenger litt av forsterkeren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå