Saviola16 Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Hei! Jeg skal snart få meg bredbånd. Har ikke fast ip, men lurer på om jeg kan lage en ftp-server med pc'en min? Hvordan gjør jeg dette? [ Denne Melding var redigert av: Saviola16 på 2001-12-08 05:35 ] Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Det enkleste er å laste ned et ftp-server-program Let på http://www.download.com etter serv-u eller Bullet ftp. Installer programmet og sett de opp som du selv vil... Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Dersom du bruker en tjeneste som heter dns2go vil du ha samme adresse uansett hvilken ip du har. Kristian Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 I kontrollpanelet åpner du legg til/fjern programmer, velg legg til/fjern windows komponenter. I IIS kan du velge at du skal installere ftp server (og/eller web server). Og vips! Serveren konfigurerer du ved å bruke IIS i fra Administrtive verktøy. So far so good, men jeg vet ikke hvordan man får de virtuelle katalogene til å vises når noen logger seg på ftpserveren. Dvs. kun katalogene som ligger under ftproot vises, men en kan nå de virtuelle katalogene ved å forandre katalog manuelt... Noen som vet hvordan man fikser dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå