Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvordan jeg har fått dette viruset eller hva det er, men det er svært irriterende. Over hele pcen har det lagt seg eml filer noe som har ført til at mange programmer ikke virker. Ved sdien av det, så kommer det opp hva jeg skal gjøre med eml fila når jeg starter firefox for eksempel. Og det verste er at det har automatisk innfisert de andre maskinene også,så det har lagt seg eml filer overalt der også. Noen som har en fix til denne? Verken Adware, Anti-Malware eller SpyBot fjerner disse filene. Har også prøvd å slette dem manuelt, men de dukker opp igjen, neste gang jeg booter windows.

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver er typisk for Nimda (massevis av .eml-filer i foldere med snodige navn). Se beskrivelse her. Den kan være småkjedelig å bli kvitt, men Symantec har verktøy her. Husk at det er to varianter, A, og E, så det må du finne ut, f eks v hj a UBCD som efikkan anbefaler. Dersom det er Nimda forteller det at det står dårlig til med sikkerheten hos deg! Alle AV-programmer har hatt beskyttelse i flere år, siden 2001, og det samme har Windows hatt i lang tid, faktisk siden 2000/2001 ( her), og hølet ble tettet med IE6.

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...