Gå til innhold

Polere kantene på plexiglass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sandpapir! Finhetsgrad 60 :grin:

Neida, du kan jo stikke innom en bilrekvisitasjappe og høre om de har noe å polere plastdetaljer med. I en tidligere tråd var det noen som hadde prøvd solidox, det fungerte visstnok veldig bra! :lol: Klin utover, og bruk lang tid (20 min omtrent på standardstørrelse vindu) med en myk klut.

:smile:

-Rolf-

Lenke til kommentar

Hei du..

Hvis du varmer veldig pent på kanten med Feks. Propanbrenner eller varmluftpistol så skal du sikkert få det blankt..

Jeg varmet plexyglasset mitt med PropanPlåser slik som rørlegger'n har..det ble veldig blankt.

Håper du får det til.

Tommy

Lenke til kommentar

Autosol, har prøvd det selv etter at jeg leste produktblad på hjemmesiden deres.

"polerer kobber, messing, stål og de fleste andre metaller som trenger høy finish. Kan også brukes på plexiglass og andre plasttyper for å fjerne riper og øke glansen"

Testet dette på et par mobildeksler jeg hadde liggende som var blitt stygge over skjermen, de ble nesten som nye igjen. Mulig de hadde blitt enda bedre hvis jeg hadde holdt på lenger. Har også brukt Autosol på vannblokkene mine, og de fikk en finish som ikke står tilbake for Bladerunner`s superblokker.

Lenke til kommentar

Det går helt sikkert an å få det til med slike polering/slipemidler... Men du bør nok ha en rimelig jevn og fin kant fra før. Om du bruker medium sandpapir først, går over til finere, og så helt fint. Så har du grunnlag til å begynne med disse slipe/poleringsmidlene.

Lenke til kommentar

jeg ville gått for oppvarming heller enn pussing med slipemiddel. Selvom autosolen gjør crom veldig blankt og fint vil myke materialer som plexiglass (og aluminium) bli mattet.

Hva ville du fram til gjennom at siden skal slippe gjennom så mye lys som mulig? Er det en sånn logomod du holder på med? I så fall; hvis du bruker lysdioder så fest dem inn mot sidekanten. gjene bor et hull hvis plxien er tykk nok, og fest dem inni med lim. Men det var bare en tanke, er jo ikke sikkert det passer til din mod.

Lenke til kommentar

Den 2002-10-07 11:57, skrev Xell:

jeg ville gått for oppvarming heller enn pussing med slipemiddel. Selvom autosolen gjør crom veldig blankt og fint vil myke materialer som plexiglass (og aluminium) bli mattet.

Har du lest alle innleggene her? Har du i det minste prøvd Autosol selv? Det tror ikke jeg. Autosol funker perfekt til matt plast. Dessuten er det billig, og kan kjøpes overalt.

http://www.alerud.a.se/kromglans.htm

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg har prøvd meg frem på mange plexyglass tykkelser når det gjelder og varme opp og det har gått grusomt bra..

Det blir faktisk veldig blankt/gjennomsiktig.

Men hvis du varmer, så gå fort over mange ganger.

Fikk faktisk dette tipset hos en glassmester.

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...