Gå til innhold

Gmail på K750i med Netcom?

Anbefalte innlegg

Hei

Akkurat fått ny mobil i posten, en Sony Ericsson K750i. Driver å stresser med å få eposten til å fungere med mobilen, og det er her jeg trenger hjelp... Som nevnt har jeg en K750i med Netcom abbonement som skal fungere med gmail. Jeg har skrudd på POP på Gmailen, så alt burde være i orden på den kanten... På mobilen har jeg følgende innstillinger, som jeg fant hos Gmail;

Koble Til Med: Netcom Internett GPRS

Protokoll: POP3

Innkommende Server: pop.gmail.com

Innkommende Port: 995

Kryptering: TLS/SSL

Postboks: [brukernavn]@gmail.com

Passord: [Passord]

Utgående Server: smtp.gmail.com

Utgående port: 465

Epostadresse: [brukernavn]@gmail.com

Last Ned: Kun Overskrift

Fra Navn: N/A

Signatur: N/A

Kopier Utgående: Av

Kontrollintervall: Av

Nå skulle ifølge teorien alt fungere, men jeg får bare opp denne feilmeldingen når jeg prøver å koble meg til:

"TLS/SSL-Serversertifikat ikke godkjent av kjent myndighet. Kontakt e-post-leverandøren."

Noen som har erfaringer eller tips som kan hjelpe meg med dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Akkurat fått ny mobil i posten, en Sony Ericsson K750i. Driver å stresser med å få eposten til å fungere med mobilen, og det er her jeg trenger hjelp... Som nevnt har jeg en K750i med Netcom abbonement som skal fungere med gmail. Jeg har skrudd på POP på Gmailen, så alt burde være i orden på den kanten... På mobilen har jeg følgende innstillinger, som jeg fant hos Gmail;

Koble Til Med:            Netcom Internett GPRS

Protokoll:                  POP3

Innkommende Server: pop.gmail.com

Innkommende Port:    995

Kryptering:                TLS/SSL

Postboks:                  [brukernavn]@gmail.com

Passord:                    [Passord]

Utgående Server:      smtp.gmail.com

Utgående port:          465

Epostadresse:            [brukernavn]@gmail.com

Last Ned:                  Kun Overskrift

Fra Navn:                  N/A

Signatur:                    N/A

Kopier Utgående:        Av

Kontrollintervall:        Av

Nå skulle ifølge teorien alt fungere, men jeg får bare opp denne feilmeldingen når jeg prøver å koble meg til:

"TLS/SSL-Serversertifikat ikke godkjent av kjent myndighet. Kontakt e-post-leverandøren."

6043198[/snapback]

Mener Gmail ikke støtter å leses via mobil, på lik linje med hotmail og andre mail-servere. Det har heller ikke noe med hvilket abonnement du har hos NetCom. Det enkleste å gjøre for å sette opp mobilen for e-post er jo å gå på www.netcom.no/ota

Legg inn den innkommende serveren som skal være pop-adressen til e-postserveren (f.eks. pop3.online.no) Utgående server legges inn automatisk (smtp.netcom.no)

Men som sagt, jeg tror ikke du får lest Gmail via pop-server. Men det finnes vel en wap-løsning for det?

Lenke til kommentar

Les posten hans da. Han skriver jo rett ut at han har aktivert POP på gmailen sin (ja, gmail støtter pop).

Lenge siden jeg har hatt k750 nå, men husker ihverfall at jeg fikk logget meg på web-mailen til Gmail via Opera Mini.

Lenke til kommentar
Les posten hans da.  Han skriver jo rett ut at han har aktivert POP på gmailen sin (ja, gmail støtter pop).

Lenge siden jeg har hatt k750 nå, men husker ihverfall at jeg fikk logget meg på web-mailen til Gmail via Opera Mini.

6054845[/snapback]

Jeg sliter også med å få satt opp gmail på k750i, så jeg bruker enten Opera Mini (som covah), eller så kan du gå til m.gmail.com i wap-browseren på telefonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

6043198[/snapback]

Feilmeldingen sier egentlig at du manger serversertifikatet. Du må laste det ned fra denne siden til GeoTrust. Sertifikatet du trenger er Equifax Secure Certificate Authority (Base-64 encoded X.509). Etter at du har lastet ned sertifikatet og overført det til telefonen skulle det i hvert fall være mulig å motta mail fra gmail. Selv har jeg problemer med å få sendt mail, usikker på hvorfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...