Gå til innhold

Hjelp meg å velge mellom to laptop

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg enten HP Compaq nx8220 eller IMB T42. Hvis vi sier at de koster like mye...hvilken bør jeg kjøpe da? Har tenkt å bruke pcen mest til skole, litt spill og film, men har IKKE tenkt å spille noen av de nye spilla. Dem har jeg ikke tid til.

Det som er mest viktig for meg er at laptopen er bra i bruk, dvs bra tastatur, lite varme og bråker lite, og at den har bra design. Så folkens....hvilken bør jeg velge? :ermm:

Endret av Mr.Online
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville utvilsomt gått for IBMen. Der har du et svært godt tastatur, skikkelig byggekvalitet, veldig lavt støynivå - men designet er så som så. Selv liker jeg IBMs klassisk svarte design, men mange hater det. Smaken er som baken.

Mitt tips; test eller se på / ta på begge maskinene, så ser du fort hva du best trives med. Jeg har vært borti begge og foretrekker T42.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig sans for HP/Compaq. Sitter og skriver på en Compaq Evo N800v nå, og er svært fornøyd med denne. Skjerm, tastatur og byggekvalitet er svært bra. Likevel, som El_cash var inne på, test begge maskinene samt les et par tester før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Ulempen er jo at IBMen ser ut som en mislykket et elelr annet, de er jo rett og slett dritstygge men du verden for en grom maskin. Jeg har igrunnen lyst på en slik nå når de er blitt så billige de siste årene. Jeg tror jeg hadde gått for IBM, det er jo tross alt en Mercedes man snakker om. Sansynligvis bedre i alt.

Lenke til kommentar

Joda enig med dere. Det som plager meg med IMB T42 er at den ikke har DVD-brenner og at skjermkortet suger vilt (og at den er ganske stygg :( ). Ikke at jeg krever noe super skjermkort men det får være måte på. ATI Mobility Radeon 7500 32mb er ikke noe man skryter av. Bortsett fra det er maskinen RÅÅÅÅÅÅÅ!! :dribble:

HP nx8220 har vesentlig bedre skjermkort og den kan ha reisebatteri noe som er ganske tøft. Det er også 1år yngere enn T42 dvs. har vesentlig bedre teknologi...med tanke på ytelse vel og merke. :roll: Men den er også en god del større...

Noen kommentaerer? :innocent:

Kom til å tenke på det...er det stor forskjell mellom CPUene....IBM har PM 735 mens HP har PM 770?

Endret av Mr.Online
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...