Fr3drik Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Uhm ja, er det noen måte å si hvilken av disse er "best" ? Kunne tenkt meg et forenkla og ukomplisert svar der det ikke legges vekt på å opplyse meg om alkens superinfo men om de skiller seg klart fra hverandre i ytelse ved normalt bruk. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 AMD'en koster jo nesten dobbelt så mye og så vidt jeg har fått med meg yter den nok bedre ja. Lenke til kommentar
enl Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Ville valgt alternativet fra AMD her. AMDs CPU'er er jo kjent for å ha et lite overtak når det kommer til spill, og X2 har knust Pentium D i mange tester. Dessuten skal AMD CPU'en ha et lavere effektforbruk enn sin rival, selv om Intel har kommet seg noe her. Endret 4. mai 2006 av enl Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Når du ser på priser derimot, så koster en X2 4400+ MYE mer enn en Pentium D 950 3,4Ghz (2500,- atm) - Så i pris/ytelse så vil nok Intel sin ligge langt forann ja. Men for all del, har du pengene du vil brenne av, så ta AMDn Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvis du sammenligner prosessorene ved lik rating/hastighet, vil alternativet til AMD være en del kjappere en intels i de fleste situasjoner. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Toms Hardware CPU Chart, X2 4400 og D950 yter ganske likt i de fleste situasjoner. Selv i noen spill er Intelen foran. Jeg ville kjøpt Intelen foran AMDen. Bonus er at du kan ta med deg rammen til AM2/Conroe. Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Pga. Intels høye effekttap, ville jeg ikke vurdert Intel en gang før Conroe kommer på banen, som er basert på Core Duo. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Når prisen på 9x0-serien er så bra som den er bør den absolutt taes med som et alternativ. Er enig at NetBurst er en varmeovn, det er forsåvidt Intel også, men med en bra luftkjøler med god luftstrøm i kabinettet eller vannkjøling er jo disse helt greie. Dog de gir ikke veldig mye rom for overklokking, uten ekstremkjøling. 9x0 er et kupp i ytelse/pris akkurat nå. Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Jepp, Intel har bortimot halvert prisen på den serien nå, og det har vel sin grunn Det mest sannsynlige er vel at de vil rulle ut dobbeltkjernearkitektur før de lanserer conroe Endret 7. mai 2006 av enl Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Nettopp. De vil kvitte seg med NetBurst, siden i det de langserer Conroe vil ingen være interesert i NetBurst i det hele tatt. For to-tre mnd siden, når jeg oppdaterte min marskinvare var ikke Intel et reelt alternativ, men i dag ville jeg nok valgt D930 eller 940. Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Kunne kanskje gitt den en sjanse i serveren min, men etter min 3GHz Pentium 4 E "Preshot" sa det stopp. Greit, du kan bruke en tusing på effektiv og god kjøling, men jeg bruke boxed-kjøleren, og den fikk PC'en til lyde som et jetfly. Derfor byttet jeg til AMD og skaffet en A64 3700+. Selv under full load, med boxed-kjøleren, var den ikke i nærheten av tempen eller desibelen intelvarmeovnen min hadde. Ubeskrivelig deilig Men jeg kjøpte Intel igjen for et par uker siden, men da var det en Dell i6400 med en 2GHz Core Duo CPU. Yter som bare det; det virker som Intel er på rett spor igjen. Og bra er det Endret 7. mai 2006 av enl Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Pga. Intels høye effekttap, ville jeg ikke vurdert Intel en gang før Conroe kommer på banen, som er basert på Core Duo. 6055946[/snapback] Basert på Core Duo? Core Duo er da vel vitterlig basert på Pentium M? Conroe/Merom/Woodcrest er en helt ny kjerne, ny arkitektur, som kanskje på det meste har lånt ting fra tidligere arkitekturer. Endret 7. mai 2006 av el_salvad Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Mener å ha lest flere steder at conroe er basert på Core Duo-kjernen. Riktig at Core Duo er basert på pentium m, men pentium m har ikke doble kjerner. Likevel snodig hvis intel plutselig bytter politikk på dette området; Pentium M kan jo spores rett tilbake til den første P6-CPU'en, Pentium Pro. Bryr meg egentlig ikke, så lenge netburst forsvinner for godt Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Mener å ha lest flere steder at conroe er basert på Core Duo-kjernen. Riktig at Core Duo er basert på pentium m, men pentium m har ikke doble kjerner. Likevel snodig hvis intel plutselig bytter politikk på dette området; Pentium M kan jo spores rett tilbake til den første P6-CPU'en, Pentium Pro. Bryr meg egentlig ikke, så lenge netburst forsvinner for godt 6056947[/snapback] Dersom du sier at Conroe er 'basert' på Pentium M, så er den også 'basert' på Netburst. Intel tok med seg de positive egenskapene til både Pentium M og Netburst da de laget Core-Architecture (Conroe/Merom/Woodcrest). Så Netburst lever fortsatt litt videre Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tror nok Pentium M har mye mer Pentium III i seg en netburst. Når det gjelder de positive egenskapene til netburst, er det mulig de dro med seg deler av instruksjonssettet over. Får da håpe at de ikke dro med seg noe av det vanvittige effektlekkende designet over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå