Dødskalkunen Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei. Vi har mye lekser til i morgen, men jeg er for trøtt til at jeg gidder å gjøre dem. Noen som har noen bra tips til å skulke leksene? Jeg sier ikke at jeg har vondt i hode, for da får jeg ikke sitte på pcen. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Gjør leksene dine å hold kjeft, du har sikkert hatt lang tid på deg. Si at du er lat. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ikke gjør de? Får ikke no særlig med konsekvenser av det. Iallefall ikke når du er så ung, kan bli en dårlig vane, men who cares? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ikke gjør de?Får ikke no særlig med konsekvenser av det. Iallefall ikke når du er så ung, kan bli en dårlig vane, men who cares? 6043350[/snapback] Herregud folk i norge har så latterlig forhold til skola at jeg skjemmes. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Gjør leksene dine å hold kjeft, du har sikkert hatt lang tid på deg. Si at du er lat. 6043151[/snapback] Vi har ikke hatt lang tid på oss. Fikk lekseplanen i dag + hele skolen måtte samle inn penger til et sånn proskjekt i Afrika. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Da går du til læreren før timen begynner å sier du ikke har gjodt leksene, enkelt å greit.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Eller så lar du bare vær å gjøre dem og satser på at ingen sjekker. Hvis noen gjør det, kan du be om å få vite hvilken myndighet læreren har til å pålegge deg å gjøre noe som helst. Det har de faktisk ikke Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det har de jo, de har rett til å gi lekser og de har rett til å la leksene gi utslag på både karakterer og anmerkninger. Tro meg, dette er grundig sjekket opp fra før. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det har de jo, de har rett til å gi lekser og de har rett til å la leksene gi utslag på både karakterer og anmerkninger. Tro meg, dette er grundig sjekket opp fra før. 6047296[/snapback] Klart de har, men de har ingen mulighet til å sanksjonere noe utover det. Med andre ord; de har ingen formell rett til å la din manglende vilje til å gjøre lekser få konsekvenser for fritiden din. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 ikke gjør de, og ikke ha øyekontakt med lærern om hun\han sjekker leksene =P Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Stikk på do eller noe når læreren går rundt for å sjekke leksene. Eller hvis det foregår høyt i klassen så bare forlater du rommet. Vær borte 10 minutter. Og når du er tilbake igjen så er nok sjekkingen ferdig. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Si hunden din/en kamerats spiste leksene. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 I og med at du en en 8. klassing, har det ingenting å si om du har gjort leksene, eller ikke. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det har de jo, de har rett til å gi lekser og de har rett til å la leksene gi utslag på både karakterer og anmerkninger. Tro meg, dette er grundig sjekket opp fra før. 6047296[/snapback] Ja, helt sikkert med lærerne som kilder. Les litt i udanningslova, du. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Ikke gjør de?Får ikke no særlig med konsekvenser av det. Iallefall ikke når du er så ung, kan bli en dårlig vane, men who cares? 6043350[/snapback] Herregud folk i norge har så latterlig forhold til skola at jeg skjemmes. 6043441[/snapback] Hvorfor gjøre ting som er unnødvendig? Mye av det man lærer på skolen er hva jeg vil kalle unødvendig, og man trenger ikke mer enn bestått på for å komme inn på neste skole, med bestått kan man faktisk bli det meste - til og med bestått i alle fag på VGS. Feks. Ingeniør studier, nå er det så stor trang for ingeniører at ALLE kommer inn og om en klasse er full, så starter de en ny klasse. Ganske greit for meg som har dårlige karakterer i fag jeg ikke vil lære meg. Blir nok anderledes når jeg lærer ting jeg vet jeg kommer til å få bruk for i jobbsammenheng Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det har de jo, de har rett til å gi lekser og de har rett til å la leksene gi utslag på både karakterer og anmerkninger. Tro meg, dette er grundig sjekket opp fra før. 6047296[/snapback] Ja, helt sikkert med lærerne som kilder. Les litt i udanningslova, du. 6048032[/snapback] Akkurat den som er lest, ja. Orker ikke bla gjennom for å finne aktuelle paragrafer, de finner du nok selv. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 I og med at du en en 8. klassing, har det ingenting å si om du har gjort leksene, eller ikke. 6047710[/snapback] Jo.. Om leksene blir gjort lærer gutten noe. Men for vidre skolegang har det ikke mye å si Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Si hunden din/en kamerats spiste leksene. 6047694[/snapback] Eller en kamerat spiste dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå