Even. Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Skal gå til innkjøp av et tegnebrett og lurte på om A6 er passe størrelse eller om jeg "må" ha A5. A4 er uaktuellt pga. pris Skal brukes på en skjerm med 1280x1024. Blir A6 veldig vanskelig å tegne detaljer med? Lenke til kommentar
Pressure Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 jeg hadde gått for A5.. men det varierer jo selvfølgelig fra person til person, har prøvd begge deler og jeg syns det er lettere med a5.. men alt er relativt, hva med å dra til en lokal elektronikk/dataforhandler og spørr om å få se på noen/ evt. prøve dem? Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Har selv en Wacom Graphire 4 Classic XL A5, og føler ofte at denne er altfor stor. Tablets har to modus... i den ene følger koordinatene på musepekeren slavisk posisjonen på pennen, mens ved den andre oppfører den seg som en mus. Og ved f.eks A6 størrelse kan man fint bruke mus-modus uansett oppløsning. Selv bruker jeg ikke mitt tegnebrett til tegning, men kun til visse tools i Photoshop ved fotoredigering. Skal man tegne, er nok A5 eller A4 en fin størrelse, men føler at til mitt bruk ville nok en A6 holdt. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Bruker A6 og det fungerer fint for meg. Hvis jeg skal tegne detaljer, passer jeg på å zoome godt inn. Har forresten et eldre Wacom-brett, og er kjempefornøyd med det. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Bør man ha større tegnebrett etter skjermoppløsninga? Jeg kjører 1920x1440, men har tenkt på tegnebrett. . . Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg har A5, og syntes det er akkuratt passe. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har A5, og syntes det er akkuratt passe. 6046201[/snapback] Kaster meg på den der. Jeg bruker modusen der tegnebrettet føkger koordinatene på skjermen, f.eks hvis du plasserer pennen i høyre hjørne på brettet kommer pekeren i høyre hjørne på skjermen), og med et A4, tror jeg det ville blitt forstort til at det var praktik å bruke denne modusen, og med A6 vil jeg tro det blir for lite. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Er vel slik jeg også har det Ozwald. A 4 ville blitt for høyt trur jeg. Lenke til kommentar
cfx86 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Har A4, men det holder garantert med A5.. Jeg angrer faktisk litt.. faen jeg vil ikke snakke om det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Har en A6.. Funker fint, men kunne av og til ønske meg et hakk større, når jeg tegner. Men A6 funker kjempebra for meg Lenke til kommentar
Even. Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Takker for alle svar Valget falt på et Graphire 4 A6, hadde egentlig tenkt A5, men etter å ha prøvd dem i butikken kjøpte jeg A6. Jeg sitter på en 12,1" wide-skjerm ^^ Jeg er veldig fornøyd med det og kan anbefale det på det sterkeste. Det var noe heeelt annet enn det gamle Trust brettet jeg hadde (med batteripenn, strømkabel og com-kabel). Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Valget falt på et Graphire 4 A6 Gratulerer! Har det samme sjølv, og er svært nøgd. Kan være uvant å bruke teiknebrett i byrjinga, men du blir fort vant med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå