Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Linux og gaming?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på hvordan det for tiden ligger ann med Linux som et gaming system... tenkte å formatere snart(Og kanskje legge inn Linux), og skaffe meg et Nvidia skjermkort siden de har gode drivere for Linux har jeg hørt... men lurte på hvordan det er med spill som ikke er lagd native for Linux og hvordan de yter i forhold til spill på Windows? Kan man få tilnærmet/bedre ytelse på noen spill? Er veldig interessert i Linux da hvis jeg kan bruke det til gaming. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst du er veldig interessert i gamming så for all del hold deg til windows. Er sikkert 100 poster her i forumet som går på akkurat dette.

Ja det går an å spille enkelte spill, og ja, noen spill kan faktisk ha litt bedre "ytelse" enn hva du får i windows, men visst spilling er det viktigste for deg på en pc så er det så altformye enklere å bare holde seg til windows enn å knote og trixe med ting og tang i Linux.

Lenke til kommentar

Her er i hvrtfall ett knippe spill som jeg har prøvd, og som funker perfekt.

Diablo II

WoW

Alle Steam-titlene jeg har prøvd, funker bra

Warcraft III

Ellers kan det nevnes at alle id-Software-spill har egne linuxutgaver som funker meget bra. Doom3 kjører bedre på min PC med nvidiakort enn i Windoze.

Lenke til kommentar
Hei

Lurte på hvordan det for tiden ligger ann med Linux som et gaming system... tenkte å formatere snart(Og kanskje legge inn Linux), og skaffe meg et Nvidia skjermkort siden de har gode drivere for Linux har jeg hørt... men lurte på hvordan det er med spill som ikke er lagd native for Linux og hvordan de yter i forhold til spill på Windows? Kan man få tilnærmet/bedre ytelse på noen spill? Er veldig interessert i Linux da hvis jeg kan bruke det til gaming. :)

6042187[/snapback]

www.transgaming.com

En side som emulerer filer, slik at du kan spille "de fleste spill" på linux. Noen jeg kjenner kjører dette, og klarer å spille det meste via det programmet. Du må betale visstnok, et lite symbolsk beløp for dette programmet da.

Ellers har jeg klart å installere Unreal Turnament 2004 - demo, uten bruk av ekstra programmer.

De fleste OpenGL spill skal fungere på linux... sånn... kort fortalt.....

Lenke til kommentar
Her er i hvrtfall ett knippe spill som jeg har prøvd, og som funker perfekt.

Diablo II

WoW

Alle Steam-titlene jeg har prøvd, funker bra

Warcraft III

Ellers kan det nevnes at alle id-Software-spill har egne linuxutgaver som funker meget bra. Doom3 kjører bedre på min PC med nvidiakort enn i Windoze.

6044912[/snapback]

Hovrdan får du WoW til å fungere?

Lenke til kommentar

Sansynligvis vha Wine. Eg har desverre ein eldre laptop(snart 2 aar) med eit innebygd intel skjermkort og maa derfor ha ein eigen Windows installasjon kun for WoW =/ Utrolig kjedelig eigentleg. Saa vidt eg har faat med meg fungerer kun WoW visst du har ATI eller eit Nivdia skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...