Radi Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hei. Jeg lurer på hvor grensene går på de forskjellige typene sykkel. Hvor mange cc og hk kan en moped ha? Hvor mange cc og hk kan en lett motor sykkel ha? Hvor mange cc og hk kan en tung sykkel ha? F.eks: Hvis jeg kjøper en "crosser" aktig sykkel, med 200cc. Og skulle registrere den til vei kjøring. * Hvilken lapp måtte jeg tatt da. * Hvor mye koster det å vei registrere? Takker for alle svar! Endret 4. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvor mange cc og hk kan en moped ha?Hvor mange cc og hk kan en lett motor sykkel ha? Hvor mange cc og hk kan en tung sykkel ha? F.eks: Hvis jeg kjøper en "crosser" aktig sykkel, med 200cc. Og skulle registrere den til vei kjøring. * Hvilken lapp måtte jeg tatt da. * Hvor mye koster det å vei registrere? En moped kan ha opptil 50cc, tror det er 7 HK som er grensen på moped.. En lettsykkel kan ha opptil 125cc, max 15 hester.. Tung sykkel er jeg ikke sikkert på hva grensen er.. Men det er vel bare mellomtung fra 18-21 (skal kanskje økes til 23 tror jeg) Ang. den 200cc så er det vel mellomtung sykkel.. og det kommer litt ann på årsmodell osv. på registrering tror jeg.. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Okey, tusen takk! Der fikk jeg svar på det jeg trengte Lenke til kommentar
Radi Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hvis jeg kjøper en cross sykkel som er uregistrert på 200cc. Hvordan er reglene på hvor du kan kjøre? * Egen eiendom: Jorder, privat vei, privat parkerings plass? (Bane?) * Må man ha noe slaks fører kort eller bevis for å kunne kjøre cross på jordere osv.. ? Endret 4. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg er litt usikker, men det jeg vet er at området må være avstengt for trafikk. (Med bom f.eks.) Lenke til kommentar
Miito Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hei. Jeg lurer på hvor grensene går på de forskjellige typene sykkel. Hvor mange cc og hk kan en moped ha? Hvor mange cc og hk kan en lett motor sykkel ha? Hvor mange cc og hk kan en tung sykkel ha? F.eks: Hvis jeg kjøper en "crosser" aktig sykkel, med 200cc. Og skulle registrere den til vei kjøring. * Hvilken lapp måtte jeg tatt da. * Hvor mye koster det å vei registrere? Takker for alle svar! 6041875[/snapback] lettsykkel 15hk/11kw mellomklasse er 34hk/25kw tung sykkel så mye som du får registrert i vognkort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå