HBK Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Har nå eit 9800Pro kort, som funker fint. Problemet er att det ikkje yter så godt i de nyere spillene. Hadde tenkt å oppgradere til pci-e, men kanskje like greit å bruke agp. Det er vel 6800 kortene som er de beste fra den gamle teknologien. Har forstått det slik att 6800GT er betre enn 6800GS. Kva pris vil være fornuftig å betale for eit av desse to? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvis du skal ha det beste AGP-kortet, så er det 7800GS. For min del skal jeg sannsynligvis kjøpe det når skattepengene kommer. Hvor mye du vil betale er opp til deg selv å velge, selv vurderer jeg å kjøpe et brukt AGP-kort siden de er enda rimeligere. Avhengig av de andre komponentene du har kan du jo vurdere om du vil bytte til et hovedkort med PCI-X, og så kjøpe et slikt skjermkort også. Til slutt må jeg tilføye at GT er bedre enn GS. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hva er resten av spesifikasjonene til PCen din? Det hjelper lite å kjøpe nytt skjermkort hvis du resten ikke følger med. Men som sagt i tråden ovenfor er 7800gs det beste agp-skjermkortet fu får i dag. Det selges til rundt 2500kr. Link Lenke til kommentar
HBK Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Takker for svarene så langt. Vet att 7800 kortene er noe av det beste, men hadde ikkje tenkt å bruke meir enn 1500.- i denne omgang. Regner med et 6800 kort fortsatt vil være en god oppgradering fra mitt 9800 kort. Har tenkt litt på å skifte hovedkort med pci-e slot, men blir fort dyrare. Har: Athlon 64 3000+ cpu Asus K8N hovedkort 512MB Ram ( men skal oppgradere til 1 eller 1.5GB) 350W strømforsyning Skal eg skifte til den nye teknologien innen skjermkort, så kan vel cpuen uansett bli en flaskehals. Derfor satser eg heller på det nest nyeste innen skjermkort. Uansett, er litt usikker på prisantydningen for eit 6800GS og GT kort skal være. Vil rundt 1500,- for eit GT kort være reelt eller er dette for høgt/lavt? Endret 4. mai 2006 av HBK Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Du kan jo se om Komplett har demovare 6800LE. Har du flaks klarer du å åpne pipelines, så yter det som ett 6800GT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå