Vindstille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei! Nå har jeg innstallert Debian Linux, men X ble ikke innstallert. Hvordan gjør jeg det? Må jeg laste det ned? Hvor? Er helt nybegynner på Linux. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Installert Gnome/KDE/XFCE/openbox/... og det du trenger av X følger med. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Ok. Trodde man måtte innstallere X først jeg, siden Gnome/KDE ligger oppå X. Men hvordan innstallerer man det da. Laster ned: http://packages.debian.org/stable/gnome/gnome legge det på en CD starte maskinen og skrive inn: apt-cdrom add Eller er jeg helt på jorde nå? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Du kan jo prøve feks. apt-get update apt-get install x-windows-system for å få x-windows eller kanskje litt bedre, apt-get install kde (eller gnome visst du vil) Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 du trenger da ikke legge den på cd? Dette gjør du for å installere Deb pakker (som da er standard i Debian/Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu: ta å logg inn som root, og skriv inn dette: dpkg -i filname.deb da skal pakkene bli installert. Skal ikke Gnome/KDE bli installert når du installerer Debian da? Eller tok du en annerledes installasjon? Hmmm. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 du trenger da ikke legge den på cd? Dette gjør du for å installere Deb pakker (som da er standard i Debian/Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu: ta å logg inn som root, og skriv inn dette: dpkg -i filname.deb da skal pakkene bli installert. Skal ikke Gnome/KDE bli installert når du installerer Debian da? Eller tok du en annerledes installasjon? Hmmm. 6042117[/snapback] Man bruker da ikke dpkg til å installere noe som finnes i apt-get. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Eg veit ikkje korleis det er i Debian, men eg maatte iallfall instalere x og konfigurerer det manuelt sjolv om eg hadde instalert KDE i Arch Linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå