HKRoed Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hei! Har kjøpt en Creative Zen Nano Plus 1 GB spiller for ei veninne. På esken står det at en skal få plass til opp til 500 sanger. Da lurer jeg på hvilken kvalitet MP3 sangene må reduseres til for å få plass til 500 sanger? Og hvor langt ned på kvaliteten kan man gå før lyden blir merkbart dårligere med de medfølgende ørepluggene? Endret 4. mai 2006 av SpritHansi Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg synes man bør ha bedre enn 128 kbit/s kvalitet for å få brukbar lyd på mp3, og da blir det færre enn 500 låter. Du får vel omtrent 2-300 låter med brukbar kvalitet på 1GB. For å 500 låter må du antakelig ned på 96kbit/s og da blir det hørbart dårligere. Prøv selv, og se om du synes det låter bra med forskjellig bitrate. Her er en kalkulator som gir omtrentlig spilletid med forskjellig kvalitet. http://object.qpalzm.com/tools/mp3-calc/mp3-calc.php Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 De regner vel med wma 64kbit/s såvidt jeg vet, og den utregningen er bare å glemme. Bruk mp3 siden den krever mindre strøm. Men samtidig vil du måtte nøye deg med færre låter. Er det mest mulig plass du vil ha så er det bedre å anskaffe seg en hardiskspiller. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg vil anbefale deg å kaste de medfølgende ørepluggende og kjøpe noen andre, eller noen hodetelefoner. Slike medfølgende øreplugger er elendige. Du får bedre til under 50kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå