BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hei Jeg har laget et script som skriver ut linkpartnerne på sida, og et script for å lage de. Hvordan kan jeg legge til slik at jeg kan endre de og slette de. Er litt tungvint å måtte gå i phpMyAdmin for å slette/redigere. Jeg bruker btw php&mysql og html. Her er koden: nylink.php Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <html> <head> <title>Legg til link</title> </head> <body> <form action="nylink.php" method="post" /> <br /> <table border="0"> <tr> <td><b>Navn: </b></td> <td><input name="navn" size="30" /></td> </tr> <tr> <td><b>Link:</b> </td> <td><input name="link" value="http://www." size="30" /></td> </tr> </table> <br /> <input type="submit" value="Sett inn" /> </form> <br /> <?php //Tilkobling $tilkobling = mysql_connect ( "localhost" , "blalbalbal" , "balbalbal" ); //Valg av database mysql_select_db ( "eba_news" , $tilkobling ); //hente ut variabler fra formen $navn = $_POST['navn']; $link = $_POST['link']; //Sjekker om sted er fylt ut if( empty($navn) || empty($link)) { echo "Du må fylle inn alle feltene"; } //Hvis alle feltene er fylt ut kjører jeg en spørring mot databasen else { $sql = mysql_query (" INSERT INTO linkpartner (navn,link) VALUES ( '$navn' , '$link' ) ") or die(mysql_error()); echo "Linken ble lagt til<br />"; echo "Klikk <a href=javascript:history.go() />her</a> for å gå tilbake"; } ?> </body> </html> <br> link.php Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <?php //Tilkobling $tilkobling = mysql_connect ( "localhost" , "blablabla" , "blablabla" ); //Valg av database mysql_select_db ( "eba_news" , $tilkobling ); //Kjører spørring mot databasen som henter linkene $sql = mysql_query ( "SELECT navn,link FROM linkpartner" ); if (mysql_num_rows($sql) < 1) { echo "Ingen linkepartnere"; } //Nå skrive ut lanene while ( $rad = mysql_fetch_array ( $sql ) ) { //Noen variabler for enklere oppdatering $navn = $rad['navn']; $link = $rad['link']; echo "<ul> <li><a href='$link'>$navn</a></li> </ul>"; } ?> SQL-Spørring Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): CREATE TABLE `linkpartner` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `navn` varchar(255) NOT NULL default '', `link` varchar(255) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=3 ; Hvordan kan jeg f.eks slette og redigere etter ID? Endret 4. mai 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) legg til på toppen i link.php: $id = $_GET[id]; if(isset($id)){ $query = "DELETE FROM tabell WHERE id = '$id'"; mysql_query($query) or die(mysql_error()); } i while'n: while ( $rad = mysql_fetch_array ( $sql ) ) { //Noen variabler for enklere oppdatering $navn = $rad['navn']; $link = $rad['link']; $id = $rad['id']; echo "<ul> <li><a href='$link'>$navn</a> - <a href=link.php?slett='$id'>slett</a></li> </ul>"; } har ikke teste det, men burde virke Endret 4. mai 2006 av kennteh Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 OK Takk Skal teste det nå Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg tenkte å ha det i nylink.php da. Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 legg første koden i toppen av nylink.php og forandr slettelinkene fra link.php til nylink.php Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) legg første koden i toppen av nylink.php og forandr slettelinkene fra link.php til nylink.php 6042291[/snapback] Hva med den andre da? Skal jeg ikke gjøre noe med den? Edit: Jeg fikk bare http://www.minside.no/nylink.php?slett='' i adressen Endret 4. mai 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå