Gå til innhold

Fører lim strøm?

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om det går ann å for eksempel lime fast festet til CPU kjøleren i stedet for å skru den på (har dell, så jeg må det). Og kan jeg bruke vanlig limpistol eller må jeg kjøpe noe spesiallim. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gjerne lime, men du verden det vil nok bli tungt for limet etterhvert. Går ut fra at du har kjøpt en kjøler som krever nytt feste? Isåfall er nok ikke det en lettvekter heller?

Jeg vil ikke anbefale det - Kjøp heller en kjøler som kan bruke de eksisterende festene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
limpistollim på kjøler!? Du har ikke tenkt på hva smeltepunktet til limpistollim er?

6042321[/snapback]

Limet kommer til å flye utover å sette seg i andre komponenter hvis man tar lim på kjøler og setter den på CPU.

..men så var heldigvis ikke dette spørsmålet. Han lurte på om man kunne bruke lim på festene som skal holde kjøleren på plass. Jeg mener at dette vil bli en ytterst tvilsom innrettning som alldri i hverden kan holde så alt for lenge.

Lenke til kommentar

Limpistollil holder neppe, men det du kanskje kan se på er dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302917

Det er termisklim, som er beregnet til å tåle varme. Men hvorvidt det holder vekten av CPU-kjøleren din er en annen sak, tipper du får mail komplett, eller spørre noen som har bedre peiling enn meg.

Og, nei, limpistollim leder normalt sett ikke strøm siden det er et plaststoff.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Hei jeg lurte på om det går ann å for eksempel lime fast festet til CPU kjøleren i stedet for å skru den på (har dell, så jeg må det). Og kan jeg bruke vanlig limpistol eller må jeg kjøpe noe spesiallim. :hmm:

6041722[/snapback]

Hvordan ser dette festet ut? Er det den greia som skal gå gjennom hovedkortet og festes der?

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

6041722[/snapback]

Hvordan ser dette festet ut? Er det den greia som skal gå gjennom hovedkortet og festes der?

6061801[/snapback]

ja det må gjennom trur jeg! Det er ihvertfall noe eget "smart" som dell har funni på!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

6041722[/snapback]

6061801[/snapback]

ja det må gjennom trur jeg! Det er ihvertfall noe eget "smart" som dell har funni på!

6063258[/snapback]

Det er bare så typisk Dell. Men det er vell selve grunnlaget som Dell er bygget på.

Lenke til kommentar

6041722[/snapback]

6061801[/snapback]

6063258[/snapback]

Et bilde av saken hadde vært hjelpsomt...

Men hvis det er en sak som egentlig skal gjennom hovedkortet, og du ikke har hull, da er det vel bare å ta epoksyen fatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...