PapaDon Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Kan ikke sammenlignes. 360 har en hardware som burde kjøre skikkelig bra spill allerede nå. Det var værre med xbox og ps2 da det måtte finpusses siden det var så lite å gå på. Da tok det tid for produsentene å utnytte hardwaren i disse maskinene. Her snakker vi om en konsoll som har trippel core 3.2 Ghz og skjermkort tilsvarende xt1900 kort. Da forventer man ikke PORT fra xbox/ps2 spill som Farcry og BF2 som har grafikk som ikke ligner grisen i forhold til PC verisjonen. 6046794[/snapback] Dette er jo fulstendig tullball, slevfølgelig kan det sammenlignes, hvorfor skulle det være anderledes? HW i ps2 og xbox var jo ikke bare småtterier når det kom. Feks q4 har stort sett ikke gjennomgått noen forandringer fra pc til xbox360. Med andre ord er den ikke OPTIMALISERT, noe som er viktig for konsoll og nettopp det som skiller den fra pc. Med en pc må man sørge for at alle mulige oppsett fungerer med spillet, på konsoll optimaliserer man for en enkelt hw, noe som gjør at man kan tyne mye mer ut av maskinen. Selv om q4 bruker ALL systemkraften vil det ikke si at den brukes riktig eller maksimalt. Se på noen av spillene fra ps2 og xbox barndom og så se på de som har kommet det siste året! Desuten vil jeg si at det er galt å si at 360 ikke har "[noen] skikkelig bra spill" se på GRAW feks. Det er riktig som du sier at man nå, senere i produksjonen av xbox og ps2 spill må bruke mer tid på å optimalisere, men det er fordi utviklingen til nå krever det, de kunne jo ikke bare sagt at "Evergrace" er det beste vi klarer, nå lar vi lista ligge der. Og akkurat her motsier du deg selv, du sier nettopp det jeg sier her, at etterhvert som man klarer og bruke de ulike kjernene og den spsialdesignede gpu'en vil man kunne få spill som blåser GRAW og GOW ut av vannet! Litt rotete dette her, men bær over med meg og ta det i beste mening:) Endret 5. mai 2006 av Pellepirat Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Kan ikke sammenlignes. 360 har en hardware som burde kjøre skikkelig bra spill allerede nå. Det var værre med xbox og ps2 da det måtte finpusses siden det var så lite å gå på. Da tok det tid for produsentene å utnytte hardwaren i disse maskinene. Dette utsagnet er sprøyt. Selvsagt er det mye som kan utnyttes bedre i 360. Spillene som har kommet ut på 360 nå, er laget på under et år med det endelige devkittet, uten optimaliseringsprogram som stadig forbedres i en konsolls levetid. Det er klart at spill etterhvert kommer til å se enda bedre ut på 360. Hvert eneste spill som har kommet til nå er hastverksarbeide. Tror folk på forumet begynner å gå lei av ditt personlig korstog mot 360, spesielt når du begynner å slippe opp for argumenter, og må begynne å skrive vås som dette her. Her snakker vi om en konsoll som har trippel core 3.2 Ghz og skjermkort tilsvarende xt1900 kort. Da forventer man ikke PORT fra xbox/ps2 spill som Farcry og BF2 som har grafikk som ikke ligner grisen i forhold til PC verisjonen. 6046794[/snapback] Hva DU forventer og hva ANDRE forventer er to forskjellige ting. Det virker som du forventet deg fotorealistiske spill i 120 FPS, og en håndkontroller med innebygd sjømannsbrud du kan plassere over ereksjonen din for å gi deg orgasme mens du spiller, og verdens beste spill fra dag en som ikke ligner noe som helst eksisterende spill rent grafisk og som rett og slett skulle tilby deg absolutt alt mellom himmel og jord samtidig og viske ut spillhistorien slik vi kjenner den som om spillenes Kristus hadde vendt tilbake til jorda. Vi har skjønt det nå. Xbox 360 var en skuffelse for deg på grunn av dine urealistiske forventninger. Du har spilt 25 spill med FrameDrops (skjønt du har fortsatt ikke klart å lage en liste for å bevise denne påstanden). Kan du slutte å piske den døde hesten, den klarer ikke å gå lenger nå. Endret 5. mai 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hva DU forventer og hva ANDRE forventer er to forskjellige ting. Det virker som du forventet deg fotorealistiske spill i 120 FPS, og en håndkontroller med innebygd sjømannsbrud du kan plassere over ereksjonen din for å gi deg orgasme mens du spiller, og verdens beste spill fra dag en som ikke ligner noe som helst eksisterende spill rent grafisk og som rett og slett skulle tilby deg absolutt alt mellom himmel og jord samtidig og viske ut spillhistorien slik vi kjenner den som om spillenes Kristus hadde vendt tilbake til jorda. PS3 kan alt det. Ken har sagt det. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Hva DU forventer og hva ANDRE forventer er to forskjellige ting. Det virker som du forventet deg fotorealistiske spill i 120 FPS, og en håndkontroller med innebygd sjømannsbrud du kan plassere over ereksjonen din for å gi deg orgasme mens du spiller 6047228[/snapback] Jeg snakket om port fra PC i stedet for port fra xbox/ps2. Men hvis du mener PC har grafikk som "fotorealistiske spill i 120 FPS, og en håndkontroller med innebygd sjømannsbrud du kan plassere over ereksjonen din for å gi deg orgasme mens du spiller" så er det din mening og ikke min. Endret 5. mai 2006 av avanore Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 sheez, skal ikke rope navn, men noen her har en evne til å skape kvalm! Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Det som nesten er litt morsomt på forumet er at det kryr av 360 fans. Når noen uttaler seg noe annet enn positivt om 360 eller om andre ting så blir du skjelt ut som PS3 fanboy eller alt andre ting etter noter. Det samme kommer sikkert til å skje når PS3 kommer. Hvis noen sier noe negativt så blir man utskjelt. Man skal liksom bare være fornøyd og holde kjeft. Endret 5. mai 2006 av avanore Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 det handler ikke om fanboyisme som sådan. Man kan være faboy uten at man skal bli personlige, komme med halvsannheter OSV. Mener nå IKKE å legge alt på deg! Som utgangspunkt vet man heller ikke noe om PS3 fordi i teorien kan ALT man har hørt være usant, derfor er det lett å plukke på "fakta" om nettop PS3 (dessuten er det mange som er litt for ukritiske til ting man hører om PS3, ingen sammenligning for øvrig) Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det som nesten er litt morsomt på forumet er at det kryr av 360 fans. Når noen uttaler seg noe annet enn positivt om 360 eller om andre ting så blir du skjelt ut som PS3 fanboy eller alt andre ting etter noter. Det samme kommer sikkert til å skje når PS3 kommer. Hvis noen sier noe negativt så blir man utskjelt. Man skal liksom bare være fornøyd og holde kjeft. 6047785[/snapback] Helt uenig. Det finnes få, om noen dedikerte 360 fans på dette forumet. Det er derimot noen PS3 folk som stikker seg kraftig frem. Dersom du henviser til Pastor Lorentzen når, tror jeg du bør lese noen av hans tidligere poster. Han er nok den som skriver i denne delen som har beina mest plantet på jorden når det kommer til de forskjellige konsollene. Og snus gjerne litt på signaturen hans. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Det som nesten er litt morsomt på forumet er at det kryr av 360 fans. Når noen uttaler seg noe annet enn positivt om 360 eller om andre ting så blir du skjelt ut som PS3 fanboy eller alt andre ting etter noter. Det samme kommer sikkert til å skje når PS3 kommer. Hvis noen sier noe negativt så blir man utskjelt. Man skal liksom bare være fornøyd og holde kjeft. 6047785[/snapback] Helt uenig. Det finnes få, om noen dedikerte 360 fans på dette forumet. Det er derimot noen PS3 folk som stikker seg kraftig frem. Dersom du henviser til Pastor Lorentzen når, tror jeg du bør lese noen av hans tidligere poster. Han er nok den som skriver i denne delen som har beina mest plantet på jorden når det kommer til de forskjellige konsollene. Og snus gjerne litt på signaturen hans. 6047837[/snapback] Han har rett i at jeg har sagt det jeg mener, og det har jeg jo gjort. Kommer til å krype ut av disse trådene og skal i stedet skrive noe positivt. Spill skal jo være underholdene Jeg har heletiden prøvd og fortelle hva jeg mener og ikke noe mere. Det har jeg gjort, og har jeg skrevet noe som er støtende så beklager jeg for det. Nå overlater jeg geekfighten til noen andre, så snakkes vi i en annen tråd som er mere av den koselige sorten. Mvh avanore Endret 5. mai 2006 av avanore Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Personlig synes jeg det er tragisk at du ikke klarer å lage en tråd om ekstrautstyr til PS3 uten å slenge inn et sleivspark til en konkurrerende konsoll, det var mest det jeg reagerte på i utgangspunktet. Du er selvsagt i din fulle rett til å være skuffet over at 360 ikke levde opp til dine relativt høye forventninger, men synes bare det er smålig at du stadig må dra frem dette poenget som et argument for at PS3 blir bra. Det finnes mange skap-fanboys på forumet her, har vært spesielt ille de siste ukene. Hver eneste tråd om PS3 eller Xbox 360 blir nesten umiddelbart til en tråd om PS3 vs Xbox 360. Og at du heller vil skrive noe positivt er kjempebra. Skriv gjerne positive poster om PS3, uten sleivbemerkninger til 360 i samme slengen. Da avvæpner jeg mer enn gjerne 360-fanboys som prøver å kuppe tråden. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hva er det du prøver å si Pastor Lorentzen ? Alle vet jo at x360 er best, så sony kan like godt droppe hele lanseringa si. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det som nesten er litt morsomt på forumet er at det kryr av 360 fans. Når noen uttaler seg noe annet enn positivt om 360 eller om andre ting så blir du skjelt ut som PS3 fanboy eller alt andre ting etter noter. Det samme kommer sikkert til å skje når PS3 kommer. Hvis noen sier noe negativt så blir man utskjelt. Man skal liksom bare være fornøyd og holde kjeft. 6047785[/snapback] Vel, i ditt tilfelle så har det sin grunn: "Nei. Den kommer med 1080p og opptil 120 fps" I rest my case. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Uten å si noe for sikkert,så kan eg nesten love dere her og no at det er ingen utvikler med vett i skallen som vil utvikle ett spill for å kjøre 1080p med 120 fps. Men tanken på å spille på ein skjerm,og ha OS på den andre er litt stilig syns eg. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Det som nesten er litt morsomt på forumet er at det kryr av 360 fans. Når noen uttaler seg noe annet enn positivt om 360 eller om andre ting så blir du skjelt ut som PS3 fanboy eller alt andre ting etter noter. Det samme kommer sikkert til å skje når PS3 kommer. Hvis noen sier noe negativt så blir man utskjelt. Man skal liksom bare være fornøyd og holde kjeft. 6047785[/snapback] Helt uenig. Det finnes få, om noen dedikerte 360 fans på dette forumet. Det er derimot noen PS3 folk som stikker seg kraftig frem. Dersom du henviser til Pastor Lorentzen når, tror jeg du bør lese noen av hans tidligere poster. Han er nok den som skriver i denne delen som har beina mest plantet på jorden når det kommer til de forskjellige konsollene. Og snus gjerne litt på signaturen hans. 6047837[/snapback] Jeg er litt enig i at det florerer også MS-fanboys her. Det er så masse kul ny konsoll-hardware annonsert på PS3 (SACD, HDMI, Bluray, Cell, HD, Blutooth) i forhold til forrige playstation, men hver eneste gang noen har lyst til å snakke om det, hopper halve forumet ut å skriker 'LØGN, ALDRI I LIVET, forbanna fanboy!' eller 'Det er forbrukerfiendtlig' eller noe lignende. Så uansett blir det håpløst å diskutere det nesten. Og det du har hentet teksten fra er jo svingammel info.De som forventer seg masse 1080p spill, venter nok forgjeves. Greit at Sony skryter hemningsløst av HD kapasiteten til PS3, men utvikklerene sier at det er en alt for stor performance hit å kjøre så høy oppløsning. 6041845[/snapback] Untold Legends: Dark Kingdoms (utviklet og publisert av Sony Online Entertainment) ser ut til å bli i 1080p ihvertfall.. :-/ Det var forresten spillet som Josh Robinson jobbet med (som fikk sparken i fjor etter å ha brutt NDA, og klagd på grafikken offentlig, på ett produkt som ikke var klart ennå), så forventningene er ikke allverden. Bakken og omgivelsene ser fin ut på screenshot. Men karakter-designet var mye lavere standard, og litt cartoonish, syns jeg. Men hvis SOE klarer å lage ett noenlunde brukbart spill i 1080p til release, så skulle mulighetene være at andre studioer vil klare å lage noe bedre etterhvert. Endret 6. mai 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 *snipp* Dersom du leser kayAU sinn definisjon av "fanboy" her , så tror jeg kanskje du forstår hva jeg mener. Egentlig er det vel kun en som stikker seg skikkelig frem. Men det er vel ingen som avviser det som løgn. Men når det blir lagt frem som FAKTA, bør det sies i fra. Joda. Sier ikke at ingen spill kommer med 1080p. Men det blir nok et fåtall. Det sier seg jo selv at det å rendre over dobbelt så mange pixler vil føre til en stor performance hit. Men personlig tror jeg nok at PS3 spillene vil se noe bedre ut enn 360 spillene. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hva er det du prøver å si Pastor Lorentzen ? Alle vet jo at x360 er best, så sony kan like godt droppe hele lanseringa si. 6048743[/snapback] word Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Hva er det du prøver å si Pastor Lorentzen ? Alle vet jo at x360 er best, så sony kan like godt droppe hele lanseringa si. 6048743[/snapback] word 6051707[/snapback] Word kommer nå bare til PC. Men tror Nintendo skal slippe en oppfølger på konsoll (Wii). (Alle de morsomme Wii-vitsene er oppbrukt ) Endret 7. mai 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det er ikke X360? Med MCE og Vista er X360 alt man kan ønske seg. -Nja vil ikke si det. Den har fortsatt et stykke igjen til den gode gamle xboxen multimediemessig Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det er ikke X360? Med MCE og Vista er X360 alt man kan ønske seg. -Nja vil ikke si det. Den har fortsatt et stykke igjen til den gode gamle xboxen multimediemessig 6080643[/snapback] I moddet versjon ja. Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det er ikke X360? Med MCE og Vista er X360 alt man kan ønske seg. -Nja vil ikke si det. Den har fortsatt et stykke igjen til den gode gamle xboxen multimediemessig 6080643[/snapback] I moddet versjon ja. 6080804[/snapback] Ja. Jeg svarte en person som uttalte at "x360 er alt man kan ønske seg" (multimediemessig). Jeg mener den ikke kan måle seg med en modda xbox, det er ihvertfall mye nærmere alt _jeg_ kan ønske meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå