Gå til innhold

PS3 hardware og ekstrautstyr

Anbefalte innlegg

Sett på nettsteder at PS3 muligens kommer med DVR (Digital Video recorder). Slik at du har mulighet til å ta opp tv-programmer på tven. Slik som Sony sin PSX er. PS2 og opptaker i ett. Hadde vært genialt om dette kommer til PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de 120fps greiene er jo for så vidt bare tull, oppdateringshastigheten på en hdtv ligger vel på 60hz? altså 60 ganger i sekundet. Om man skulle hatt 120 fps vil det si at halvparten av fps går til spille og man vill ikke se forskjell på 60 og 120 fps. Virker iallefall logisk eller hva? Mange utviklere som også har sagt at 1080p er unødvendig på grunn av at man må gå på kompromi med grafikken, husker jo ikke hvilke intervjuer dette er, men de er der ute:)

Lenke til kommentar
de 120fps greiene er jo for så vidt bare tull, oppdateringshastigheten på en hdtv ligger vel på 60hz? altså 60 ganger i sekundet. Om man skulle hatt 120 fps vil det si at halvparten av fps går til spille og man vill ikke se forskjell på 60 og 120 fps. Virker iallefall logisk eller hva? Mange utviklere som også har sagt at 1080p er unødvendig på grunn av at man må gå på kompromi med grafikken, husker jo ikke hvilke intervjuer dette er, men de er der ute:)

6042451[/snapback]

Det kommer HDTV som støtter 100 fps.

Annen ting er at tar du de 120 delt på 2 får du 60 fps noe som du trenger hvis du skal bruke 2 skjermer til forskjellige ting.

Lenke til kommentar
La oss håpe at vi slipper alt det ekstra utstyret som 360 har.

Helt utrolig at det ikke går an å lage en tråd om PS3 uten å sende et ballespark til 360 i samme slengen.

Forøvrig er Sony verst i klassen med å prakke på forbrukeren unødig ekstrautstyr, så jeg har ikke for store forhåpninger til at PS3 kommer med alt man trenger ut av eska.

Lenke til kommentar

Har en X360 Premium og har ikke hatt noe problem med for mye ekstrautstyr. Konsollen fungerer bra på egenhånd. Alt ekstrautstyret er helt frivillig og det kan jo ikke være negativ å ha valgmuligheter. Slipper jo tullete ting som minnekort og fjernkontroll til å spille DVD'er slik som det var ved forrige generasjon. Å klage på at det er mye ekstrautstyr til en konsoll, er jo som å klage på at det finnes ekstrautstyr til biler. Latterlig... Du kan banne på at det blir mye ekstrautstyr til PS3 med alle de portene og utvidelsesmulighetene du finner der....så styr unna

avanore avslører seg stadig vekk som en Sony fanboy (eller bare lettpåvirket av Kutaragi & co) :)

Lenke til kommentar
avanore avslører seg stadig vekk som en Sony fanboy (eller bare lettpåvirket av Kutaragi & co) :)

6042952[/snapback]

Naaaah. Han er bare blitt en litt desilusjonert Xbox 360 eier med tiden, og det kan man jo ikke klandre han for. Når det gjelder 360 så har han faktisk et grunnlag å uttale seg på. Og så langt jeg forstår var/er han hardbarka PC spiller og da stiller man vel ganske høye krav til ny hardware/teknologi.

Har nå prata litt med Avanore via live tidligere (hvis jeg ikke husker helt feil) og han er da en likanes kar. Så, vi kan godt kutte drittslengingen.

Jeg er fortsatt godt fornøyd med min 360, men håper vel både Avanore og andre her har mest mulig rett når det gjelder PS3. Men jeg hadde nok litt for høye forventinger til xbox360 jeg også (som gammal PC spiller), så jeg roer egget litt med PS3 og kjøper ikke alle utsagn denne gangen.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

6042952[/snapback]

Naaaah. Han er bare blitt en litt desilusjonert Xbox 360 eier med tiden, og det kan man jo ikke klandre han for. Når det gjelder 360 så har han faktisk et grunnlag å uttale seg på. Og så langt jeg forstår var/er han hardbarka PC spiller og da stiller man vel ganske høye krav til ny hardware/teknologi.

Har nå prata litt med Avanore via live tidligere (hvis jeg ikke husker helt feil) og han er da en likanes kar. Så, vi kan godt kutte drittslengingen.

Jeg er fortsatt godt fornøyd med min 360, men håper vel både Avanore og andre her har mest mulig rett når det gjelder PS3. Men jeg hadde nok litt for høye forventinger til xbox360 jeg også (som gammal PC spiller), så jeg roer egget litt med PS3 og kjøper ikke alle utsagn denne gangen.

Dr Peedee

6043265[/snapback]

Fornuftig å realistiske forventninger, men med de forventningene Avanore bygger opp rundt PS3 blir fallhøyden svimlende høy...

Vet ikke helt om jeg vil kalle det drittslenging å kalle ham fanboy, men hvis han ikke er en typisk fanboy er han vel iallefall litt naiv i forhold til det som blir servert av info om 32:9/120fps/1080p osv.

Lenke til kommentar
Fornuftig å realistiske forventninger, men med de forventningene Avanore bygger opp rundt PS3 blir fallhøyden svimlende høy...

6043301[/snapback]

Kan si det med engang. Jeg er ikke noe PS3 fanboy.

Jeg har høye forventinger til denne konsollen. Leverer den ikke til mine krav så kjøper jeg den ikke. Så enkelt er det.

Jeg tar alt med en klype salt. Jeg kommer nok ikke til å kaste meg over den samme dag den kommer.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Er bare kresen. Det er nå meg

Jeg vil ha en skikkelig mulimedia maskin som skal brukes til HDTV. Den trenger ikke ha grafikk som banker PC, men skal være såpass bra at jeg blir imponert.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg vil ha en skikkelig mulimedia maskin som skal brukes til HDTV.

Litt frustrerende at disse maskinene ikke blir "skikkelige" multimedia maskiner før det dukker opp chipping\modding for å låse dem opp litt. Er ikke videre imponert over 360'en som "mediasenter" (streaming kun dersom server har Media Center, hva er nå det for tull? Og kun utvalgte formater selvfølgelig).

Kan ikke forestille meg at Sonys nye vidunder blir noe bedre her - Sony jo fryktelig glade i å belemre produktene sine med proprietære formater og DRM.

Så min konklusjon av next-gen konsollenes "multimedia"-funksjonalitet generelt: kjøp burkene for spillene - bygg heller en media-pc hvis du vil ha et "senter" for det i stua. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Det er ikke rart at 360 kun streamer utvalgte formater, det er ergelig, for all del, men vi vet nok alle hvorfor den ikke støtter f.eks Divx. MS hadde blitt boikottet og saktsøkt av filmindustrien.

At man trenger Mediacenter for å streame levende bilder er fordi MS vil selge Mediacenter, ergelig, men forståelig.

Jeg trives med 360 og vil helst ikke bytte ut denne siden jeg kjenner en så godt og den passer inn i stuen (høy samboerfaktor). Derfor håper jeg at uansett hva Sony kommer med, vil MS svare skikkelig. Men gjør de ikke det bytter jeg. Husk på at Sony eier halve Hollywood så ikke forvent formathimmelen hos dem heller da de vil beskytte sine interesser.

Avanore er ingen fanboy etter min mening heller. Vi har alle truffet fanboys vil jeg tro, og han er definitivt ikke en av dem.

Lenke til kommentar

Får håpe de kommer med et skikkelig bra ratt til Ps3. Til xbox360 var det vel ennå ikke kommet noen ordentlige greier. Mener å ha fått med meg at 360 ikke har FF støtte på ratt? :hmm:

Eyetoy og buzz blir jo tøft på denne konsollen. I tillegg kommer vel den kjipe dansematta i ny versjon.

Lenke til kommentar

Det med FF støtte og xbox (1 og 360) er noen merkelige greier. FF skal ikke være vanskelig å programere inn, faktisk veldig enkelt (tatt fra et intervju med utviklerne av PGR3) men kanskje det har noe å gjøre med at Sony brukte det til sin konsoll. Har for meg at microsoft eier deler av selskapet som har rettighetene på FF teknologien (husker i farten ikke hva de heter).

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en skikkelig mulimedia maskin som skal brukes til HDTV.

Litt frustrerende at disse maskinene ikke blir "skikkelige" multimedia maskiner før det dukker opp chipping\modding for å låse dem opp litt. Er ikke videre imponert over 360'en som "mediasenter" (streaming kun dersom server har Media Center, hva er nå det for tull? Og kun utvalgte formater selvfølgelig).

Kan ikke forestille meg at Sonys nye vidunder blir noe bedre her - Sony jo fryktelig glade i å belemre produktene sine med proprietære formater og DRM.

Så min konklusjon av next-gen konsollenes "multimedia"-funksjonalitet generelt: kjøp burkene for spillene - bygg heller en media-pc hvis du vil ha et "senter" for det i stua. :)

6044583[/snapback]

Tviler på at vi får se grafikk som Crysis til PC. Blir veldig overaskende om PS3 skulle få til noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
Jeg kan med hånden på hjertet si at Crysis-grafikk vil 360 og PS3 klare helt fint i sin levetid, arrester meg gjerne om 5 år hvis så ikke har skjedd. Det har jeg aldri tvilt på, det ville bare være dumt.

6045927[/snapback]

Jeg trur du har for høye forventinger hvis du mener du kommer til å se slik grafikk på en konsoll. La oss vente til F.E.A.R kommer til 360, så kan vi se om det er like bra som PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...